vilken ras passar mig?

Sv: vilken ras passar mig?

åk och träffa pudlar, dom är underbara faktiskt även om man kan tro bara gamlingar har dom..... dock tycker jag dom är lite fjantiga och veka, har inte träffat så många som är frammåt och orädda.... och pälsvården är krävande, men det finns ju hundfrisörer!
Hur är det med alla terriers... borde inte jack russel vara snabb som en vessla vad gäller agility? *ingen koll* eller så väntar du och sparar till en chihuahua det tar ju liksom oftast 1-2 år innan man hittar en valp ;)

Mallju skrev:
hur e dom att träna lydnad med ? dom är så små så man kanske råkar trampa på dom, det e det jag e rädd för :rofl: är dom lättlärda?
Min vavva ar lattlard och har inte svart for nagonting pa den biten alls. Att man skulle trampa pa dem ar en fordom, an sa lange har jag faktiskt inte trampat pa henne en enda gang (hon ar 2 ar). Dock har jag trampat pa sambons Jack Russell flera ganger.

Alla vavvor ar sakerligen inte lattlarda, men det finns nog inte en enda ras dar alla hundarna ar precis likadana.

hej. ja har ett stort hundintresse och ska börja på gymnasium med inriktining hundsport, så ja behövde en liten hund med just de egenskaper du beskrivit. det blev en papillon. de är söta små varelser som gillar att sitta i knät men är också väldigt aktiva och lättlärda min hane är väldigt tuff och backar inte för mycket. En hund som är skällig är ägarens fel anser ja.

:D hare bra och hoppas du hittar hunden du söker.:)

vår granne föder upp cavaliers och dom är väääldigt skälliga. bara man går förbi deras trädgård så skäller dom massor. dom är jättetrevliga och glada och hoppiga att hälsa på men det är inte min typ av hund. dom är inte särskilt lydiga och gör lite hur dom själva vill verkar det som hehe.

Min cavalier tränade och tävlade jag i lydnad, agility och spår. Han var inte det minsta skällig eller hoppig, däremot var han rätt självständig och tuff. Definitivt ingen liten mespropp! :D

Nu har jag bara skummat igenom tråden så jag kan ha missat nåt, men självklart ska du ha en Dansk-Svensk gårdshund!

Kika in på gardshund.com för info om en härlig ras!

Ullis

jackrusselterrier kanske ? :)

håller med

UNDERBARA hundar:love::love:

1. jag vill ha en liten hund
2. jag vill träna aktivt lydnad, agility, utställning samt tävla
3. det ska vara en hund som gillar att vara tillsammans och gärna som är lite "mammig" och vill sitta i knäet och så
4. Den ska ej vara aggresiv mot främmande och andra hundar, gärna en som gillar allt och alla
5. den ska inte vara skällig, med det menar jag att inte skälla hela tiden
raserna jag gillar utseénde mässigt men vet inte om dom passar mig är: chihahua, italiensk vinthund, pomperan (dvärgspets), bostonterrier, dvärgpincher

1 25-30cm
2 bra till agillity men dom är ganska envisa
3 gwinnie är väldingt trogen mig och vill mysa mkt
4gillar alla mäniskor och alla hundar kans skälla lite om någon kommer
5 Gwinnie skäller nästan aldrig bara när det kommer folk i bland inte ens då

jag skulle nog inte kopa en cihuahua min kompis har 3 st
och dom är ju inte dom perfekta agillty och lydnads hundar men det är ju olikga individer oxå

Men knä hundar och trogna är dom

håller med föregående, åk och träffa några pudlar! Tyvärr har rasen blivit en "tant-hund" och det är synd då det resulterar i många ouppfostrade och skälliga små tanthundar. men pudeln har mycket fart och fläkt i sig! här kommer en bild på min toypudel vilma, som jag f.ö klipper själv...
13706290.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 557
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 474
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 493
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025