Vilken ras/hundtyp tror ni blir nästa trend?

Lagotton har väl exploderat i populäritet i ganska många år nu. Det tror jag fortsätter. Lockiga hundar öht. Ser och hör en hel del om spansk vattenhund. Någon nämnde olika pudelblandningar, det tror jag också.
Jag tycker också att antalet vinthundar verkar öka. Särskilt whippets och italienare.

På brukssidan tycker jag mallen blivit väldigt populär senaste året.
Holländare var poppis ett kort tag men verkar ha svalnat lite, som tur är.

Tycker väl att alla raser som nämnts i tråden är mer eller mindre trendiga redan som det är? Men ni kanske menar en sådan där explotionsartad trend när alla ska ha en ras, som när chihuahuatrenden slog igenom med Paris Hiltons Tinkerbelle för en halv livstid sedan?

Tycker frågan är svår att besvara för raser som folk skaffar sig skiljer sig ju så mycket från stad till stad. Där jag bor finns det bla en Eng cocker spaniel kennel och därmed finns det väldigt många Eng cocker spaniels ute i hemmen. Rasen är ju inte på något sätt ovanlig men det finns ju raser som är betydligt vanligare. Där jag bodde innan såg man i princip aldrig cocker spaniels, däremot fanns det minst fem olika Borzoi uppfödare i närområdet och borzoier såg man väldigt frekvänt, men tror inte rasen är sådär jättepoppis för det, har inte sett någon sen jag flyttade hit till exempel.

Jag tror att pudelkorsningar (som vissa absolut ska få till egna raser...) kommer fortsätta bli mer och mer populära. Som någon annan sa så tror jag även att italiensk vinthund kommer skjuta på en hel del.

Jag är himla glad att folk inte har samma intresse för min egen ras (borzoi)...

Lagotton har väl exploderat i populäritet i ganska många år nu. Det tror jag fortsätter. Lockiga hundar öht. Ser och hör en hel del om spansk vattenhund. Någon nämnde olika pudelblandningar, det tror jag också.
Jag tycker också att antalet vinthundar verkar öka. Särskilt whippets och italienare.
Whippet håller jag med om! Till viss del också perron.

Jag tror att nästa stora trend kommer bli... Husky. För de är ju "såååå fina" och "jag är aktiv, jag går en timme om dagen". Facebook exploderar av klipp på Huskys i USA, där man hävdar att visst är de lite bångstyriga, men de blir ju faktiskt vad man gör de till. :banghead:
Får rysningar varenda gång jag ser "åh kolla (valfritt namn på partner) jag vill ha deeeeen!!!:heart:heart:heart:heart" om husky, jag tycker oxå dom är jättefina men jag anser att det är en ras som ska göra det den är avlad för.

Pomsky var väl fejk? I alla fall den urgulliga valpbild som var runt på fb, den var en finsk lapphund eller nåt. Och den svenska pomsky-sidan ska också ha varit fejk.
Såg nån kommentar på fb, troligast från USA där någon typ "Här är min Pomsky" så verkar ju finnas :banghead:

Annars tror jag väl på Corgi som moderas.

På brukssidan tycker jag mallen blivit väldigt populär senaste året.
Holländare var poppis ett kort tag men verkar ha svalnat lite, som tur är.

Träffade en holländare häromdagen, min reaktion var "åh, sällan man ser!", jag hänger tydligen inte med... Har de bubblat som trendiga? :o

De ökade väl för typ 10 år sen, men var så svajiga mentalt att ingen skaffade en igen.

Ja, för "länge sen" (min tidsuppfattning är inte den bästa :angel:) märkte jag också att de hade en liten uppsving, men inte att det hänt igen sen dess?

Jag är i ärlighetens namn svag för dem men kommer ju aldrig att skaffa någon! Men de som faktiskt funkar är ju väldigt roliga...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 806
Senast: ildiko
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 414
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 566
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar