Hemskt.Ja, fy fasen Såg en i någon facebookgrupp som hade armbågen utanför kroppen för att den var så bred i framstället...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hemskt.Ja, fy fasen Såg en i någon facebookgrupp som hade armbågen utanför kroppen för att den var så bred i framstället...
Har ingen aning. Jag var lite för ung dåHur mycket födde de upp förut? Jag har för mig att det nu står på försvarsmaktens hemsida att de föder upp ca 400 hundar per år? Det tycker jag låter som mycket
Ouch, det låter kaosartat ja...Har ingen aning. Jag var lite för ung då
Men de gavs ju tom bort till bla missbrukare i en del av ett "ansvarsprojekt" som i sin tur ledde till att det parades lite hipp som happ ute bland parkbänkar och där någonstanns fick schäfern ett väldigt dåligt ryckte som elak hund. Inte konstigt.
Det hade varit väldigt intressant att se hur många av FMs hundar i procent som verkligen går i tjänst. Med tanke på vad det kostar att föda upp en kull och att det är skitpriserna de privata aktörerna får för sina hundar så borde staten förlora på sin uppfödning. Så vida de inte får ut en väldigt hög del hundar i tjänst så borde det bli billigare att bara köpa in privata, L-testade hundar.
FMs ED/HD statistik är iaf inget att skryta om. Och MH vet man ju inte......
Men det är mycket locket på när det gäller dessa hundar. SKKs avoghet här är fullt förstårlig.
Aussie.
Dalmatiner har ju redan varit poppis efter pongo, tänk om de slår igenom som trendras en andra gång =DNågon som har koll på om, och isf hur mycket, hundantalet i Sverige har ökat?
Lite kul att @Red_Chili nämner att Saluki verkar bli mer populär. Jag tycker att Dalmatiner och Flat börjar bli mer populära också. Antagligen eftersom vi är inne i våra raser och ser utvecklingar. Kan det vara så att inte bara de flesta raser ökar i popularitet, utan faktiskt att ha hund över huvud taget ökar?
Golden och labbe känns som de alltid varit populära utan att slå igenom sådär extremt att varenda svenssons ska ha enSedan kan man ju passa på att nämna labbe och golden är väldigt populära såklart, och med all rätt tycker jag. Det tenderar ju att vara trevliga hundar som de allra flesta klarar av. Jag är glad så länge de håller sig i toppen.
Ja hu! Sen dippade dom ordentligt. Men nu går det uppåt sakta med säkert igen.Dalmatiner har ju redan varit poppis efter pongo, tänk om de slår igenom som trendras en andra gång =D
Känns som små blandraser med konstiga nya rasnamn samt muskelhundar är trenden i stan nu, jag undrar om dessa goldendoodles och cockerpoos kommer slå igenom också..Jag tror tyvärr att muskelhundarna kommer fortsätta vara populära, men att man kommer försöka få dom större och biffigare - det är ju redan på gång Men då menar jag mycket större...
Som innehund i stan kommer det blir någon ny korsningssak som trend - gärna mindre än minst
Fast labben är ju Sveriges vanligaste hundras och finns alltså i flest Svenska hemGolden och labbe känns som de alltid varit populära utan att slå igenom sådär extremt att varenda svenssons ska ha en
Att schäfern var så stor ras länge i Sverige berodde ju på att staten födde upp och det prånglades ut hundar till höger och vänster i stugorna i deras fodervärdsprojekt.
Pomsky var väl fejk? I alla fall den urgulliga valpbild som var runt på fb, den var en finsk lapphund eller nåt. Och den svenska pomsky-sidan ska också ha varit fejk.Jag tror att Goldendoodles/labradoodels kommer öka. Samma med miniaussie, pomsky och andra ej godkända raser med påhittiga namn som marknadsförs som sällskapshundar/allergihundar/miniatyrraser
Möjligt att det är fejk, jag är liksom inte förvånad längre över allt dumt som hittas på så jag har inte ens tänkt tanken på att det inte skulle kunna finnas några sådana mvh har tappat hoppet om mänskligheten på så många planPomsky var väl fejk? I alla fall den urgulliga valpbild som var runt på fb, den var en finsk lapphund eller nåt. Och den svenska pomsky-sidan ska också ha varit fejk.
Ja man kan ju undra varför man vill satsa på en hund av bruksras som A- reggas som blandras pga avsaknaden av MH. Och B- Är den bra nog får man inte behålla den.Intressanta kommentarer om schäferaveln Fodervärdskapet riskerar ju lätt att bli lite fel, jag har inte träffat många FM-hundar men hundar lämpliga i tjänst är väl sällan bra sällskapshundar och jag anar att de som vill satsa ordentligt på bruks inte vill riskera att lämna ifrån sig hunden efter ett drygt år. Avsaknaden av MH är synd tycker jag, men "varför" är HD/ED statistiken dålig? Känns som att det borde ha stort prio.
Extrema muskelhundar tycker jag också verkar öka Lära sig av extremavel-diskussionen var det ja...
Här: http://aymsorb.tumblr.com/post/41825163518/about-pomskiesMöjligt att det är fejk, jag är liksom inte förvånad längre över allt dumt som hittas på så jag har inte ens tänkt tanken på att det inte skulle kunna finnas några sådana mvh har tappat hoppet om mänskligheten på så många plan
Intressanta kommentarer om schäferaveln Fodervärdskapet riskerar ju lätt att bli lite fel, jag har inte träffat många FM-hundar men hundar lämpliga i tjänst är väl sällan bra sällskapshundar och jag anar att de som vill satsa ordentligt på bruks inte vill riskera att lämna ifrån sig hunden efter ett drygt år. Avsaknaden av MH är synd tycker jag, men "varför" är HD/ED statistiken dålig? Känns som att det borde ha stort prio.
Extrema muskelhundar tycker jag också verkar öka Lära sig av extremavel-diskussionen var det ja...
PMa gärna!Knapplånar dig men för den som vill se mer av FMs avel så finns lite att läsa på en av sveriges mer erkända uppfödare av schäfer, med många erkända tjänstehundar och tillika testare av MH och MT. Jag kan i så fall Pma var man kan läsa.