Vilken piercing?

Sv: Vilken piercing?

Samma för mig, men kan precis bita i den men det är knappt. Men har den inte i sen ett tag tillbaka. Letar efter en ny kortare stav men den jag har är i äkta guld och det är en sån jag är ute efter.

Edit, den har suttit där i 11 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken piercing?

Och jag har haft min i 10 år och har inte en enda tandskada. Det där är nog väldigt individuellt.
 
Sv: Vilken piercing?

Jag kan nästan lova att de allra flesta personerna som fått sådana skador i sömnen har på tok för lång stav. Hur gärna jag än vill kan jag inte bita i min stav. Däremot finns ju risken, vid tex en bilolycka att man får mer skador i mun och tänder. Jag har aldrig fått en annan kommentar än "jaha, där har du en piercing", från tandhygienister och tandläkare.

+1 på det, har haft mina 2 i tungan i 7år och inte fan har jag skador på tänder/mun! :)
 
Sv: Vilken piercing?

Frågan är väl varför han anser sig vilja ha/behöva en piercing över huvud taget. Som 50-årig tant tycker jag har ser ut som en jättegullig kille som inte behöver försöka vara någon annan än sig själv. Kan tillägga att jag jobbar med unga vuxna, så jag är van vid alla möjliga sätt att synas.
 
Sv: Vilken piercing?

Jag kan nästan lova att de allra flesta personerna som fått sådana skador i sömnen har på tok för lång stav. Hur gärna jag än vill kan jag inte bita i min stav. Däremot finns ju risken, vid tex en bilolycka att man får mer skador i mun och tänder. Jag har aldrig fått en annan kommentar än "jaha, där har du en piercing", från tandhygienister och tandläkare.

Håller med dig, kan kanske bero på placeringen också. Sett några som har sin stav helt galet långt fram på tungan.

En gammal kurskamrat till mig som gjorde en piercing slog i tänderna bara hon artikulerade väl, *klick klick* hördes det hela tiden när hon pratade..men hon hade sjukt lång stav :crazy: tänkte det..stackars tänder..

Jag kan också nätt och jämt bita i den, har kort stav. Inte en skada på tänderna heller.
 
Sv: Vilken piercing?

Frågan är väl varför han anser sig vilja ha/behöva en piercing över huvud taget. Som 50-årig tant tycker jag har ser ut som en jättegullig kille som inte behöver försöka vara någon annan än sig själv. Kan tillägga att jag jobbar med unga vuxna, så jag är van vid alla möjliga sätt att synas.

Varför skulle han vilja vara någon annan bara för att han tycker att det är snyggt med piercings?

KL
Känns som de flesta är eniga om att han inte passar i någon piercing alls :-(
 
Sv: Vilken piercing?

Nej, jag tycker inte heller alls att han passar. Varför är det sorgligt? Han ser ju trevlig ut som han är, liksom.
 
Sv: Vilken piercing?

Avråder från det om han vill behålla tänderna livet ut. Dottern skulle absolut ha en tungpiercing när hon var 18, 5-6 år senare fick hon ta bort den, plus att hon lagt ned många tusen på att få ordning på de tandskador den orsakade.

Den måste suttit åt skogen illa.
Har haft min i tio år och har inte en skråma på tänderna.
 
Sv: Vilken piercing?

Jag tänker så här: om han inte vet var han vill ha den och vill att någon ska bestämma var den ska vara, så kanske han tycker stilen med piercing eg är coolare än att han vill ha en för att han skulle tycka det var snyggt på just honom.

Varje gång (förutom första piercingen) jag har piercat el tatuerat mig har jag utgått ifrån vad jag tycker skulle vara snyggt på mig, och vad jag kunnat identifiera mig själv med.

Så om han vill ha en piercing för att "bara ha" kan han lika bra be piercaren välja när han väl är där ;) annars så skulle jag också säga att det nog är lika bra att låta det vara. Åtminstone ett tag. Han kan väl experimentera med andra utseendegrejer under tiden så kanske svaret ang piercingen uppenbarar sig?
 
Sv: Vilken piercing?

Eller så är han sugen på att pierca sig men har ännu inte bestämt vilken typ av piercing det ska bli. Att fråga om smakråd är ju inte samma sak som att låta någon annan bestämma.

Kl
Alla ni som säger att han inte passar i piercing, varför inte? Det finns ju skitmånga olika sätt att variera en ansiktspiercing vad gäller placering och smycke. Att en person inte passar med svarta snakebites betyder ju inte att denne inte kan se snygg ut med en earl i titan. T ex.

Hurdant ansikte ska en ha för att "passa i en ansiktspiercing"?
 
Sv: Vilken piercing?

Visst. Eller så kan han fundera mer aktivt, genom t ex smakråd och att kolla runt på piercingsidor. Det låter så mystifierat att beslutet ska komma som en "uppenbarelse", liksom poppa fram från ens inre. Det är ju inte ett livsavgörande beslut direkt.

Själv gillar jag att skaffa nya piercingar och kan bli sugen på att pierca mig. Ospecifikt alltså. Jag blir först sugen på att pierca mig, sedan funderar jag på vad som skulle kunna passa (min kropp, min smak, med mina övriga piercingar och med ekonomin).
 
Sv: Vilken piercing?

Intressant statistik.
Bara för att ett gäng bukefalister aldrig bitit av tänderna så betyder det att tungpiercingar är helt ofarliga för tänderna?
 
Sv: Vilken piercing?

Nej men det falsifierar teorin om att det alltid skadar tänderna. (Jag har smycken i både tungan och underläppen och fått bekräftat av tandläkare att ingen av dem är i närheten av tänderna.)
 
Sv: Vilken piercing?

Det är väl det TS kille gör ;) letar runt menar jag. Det jag syftade till är ju just det, att man inte har så bråttom (vet ej om han har det), utan låter det bero/mogna ett tag. Under tiden kan man ju kolla runt o fundera. Tycker bara det är konstigt att fråga andra var man borde pierca sig egentligen... Det känns så ..personligt?
Typ som att fråga andra vad/var man borde tatuera. Jag vet att folk gör det, men personligen känns det konstigt för mig att man ber andra fatta ett beslut (vissa ser det väl som att ge inspiration) om ens egna estetiska val.

Flummigt, javisst! Men så är jag personligen en sån som får många svar på just sådana här saker genom att de bara "uppenbarar" sig ;)
 
Sv: Vilken piercing?

Intressant statistik.
Bara för att ett gäng bukefalister aldrig bitit av tänderna så betyder det att tungpiercingar är helt ofarliga för tänderna?

Nej. Min ända poäng är:
För lång stav: säkerligen stor risk att skada mun och tänder.
Lagom lång stav: liten risk att skada mun och tänder.

Det finns en utbredd uppfattning att det är en oerhörd risk med tungpiercing och det motsätter jag mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 791
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 130
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp