Vilken piercing?

Lyan

Trådstartare
Har fått i uppdrag att fråga vilken ansiktspiercing pojkvännen hade passat i för han kan inte bestämma sig. Septum vill han inte ha.

Vad tycker ni blir snyggast?

2012-10-21-5jpg.jpg
 
Sv: Vilken piercing?

Läpparna, kanske? Kände en kille en gång som hade två läppringar i underläppen, han passade i det :)
 
Sv: Vilken piercing?

Underläppen har han själv funderat på. Det är ju rätt diskret också om man har litet smycke. Jag tycker att ögonbrynet är skitsnyggt men blir lite fel med glasögonen (jag hade nog helst sett att han inte piercade (stavning?) sig, tycker han är fin som han är).
Ska se vad han säger om kinderna
 
Sv: Vilken piercing?

Tungan. Då kan han visa den när han vill. Och vid komplikationer slipper han ev ärr i ansiktet.
 
Sv: Vilken piercing?

Kl

Håller med om att piercing inte passar i ansiktet. Jag tycker inte heller att han är typen som passar i piercing.
 
Sv: Vilken piercing?

Håller med i det du säger jag också.

Han skulle inte alls passa med en piercing.
 
Sv: Vilken piercing?

Att han inte kan bestämma sig beror antagligen på att han innerst inne inser, att ingen piercing skulle passa honom.
 
Sv: Vilken piercing?

Varför sticka hål i kroppen på en trevlig kille? Vill han absolut göra det kanske något i örat kan vara lagom diskret och adda till hans look.
 
Sv: Vilken piercing?

Tungan. Då kan han visa den när han vill. Och vid komplikationer slipper han ev ärr i ansiktet.

Avråder från det om han vill behålla tänderna livet ut. Dottern skulle absolut ha en tungpiercing när hon var 18, 5-6 år senare fick hon ta bort den, plus att hon lagt ned många tusen på att få ordning på de tandskador den orsakade.
 
Sv: Vilken piercing?

Avråder från det om han vill behålla tänderna livet ut. Dottern skulle absolut ha en tungpiercing när hon var 18, 5-6 år senare fick hon ta bort den, plus att hon lagt ned många tusen på att få ordning på de tandskador den orsakade.

Håller med. Min ömma moder arbetar inom tandvården och det är inte helt ovanligt att personer med tungpiercingar biter sönder massor av tänder. Inte sällan har hon sett åtta tänder sönderbitna, ofta i sömnen.
 
Sv: Vilken piercing?

Håller med. Min ömma moder arbetar inom tandvården och det är inte helt ovanligt att personer med tungpiercingar biter sönder massor av tänder. Inte sällan har hon sett åtta tänder sönderbitna, ofta i sömnen.

Jag kan nästan lova att de allra flesta personerna som fått sådana skador i sömnen har på tok för lång stav. Hur gärna jag än vill kan jag inte bita i min stav. Däremot finns ju risken, vid tex en bilolycka att man får mer skador i mun och tänder. Jag har aldrig fått en annan kommentar än "jaha, där har du en piercing", från tandhygienister och tandläkare.
 
Sv: Vilken piercing?

En liten och diskret septum tycker jag hade funkat, då blir det dessutom inga synliga ärr och han kan välja själv om han vill dölja den :)
 
Sv: Vilken piercing?

+ flera andra

Jag tycker inte heller att han har ansiktet för det. Sen tycker jag inte heller att piercingar i ansiktet är snyggt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 791
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 130
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp