Vilken marsvinsras? :S

W

Woih

Jag har ett marsvin på 3-4 år, men jag har ingen aning om vad det är för ras :S
Vet att det är väldigt svårt att se sånt genom bilder, men är det någon som har den minsta gissning? :confused:

13506054.jpg

13506269.jpg

om någon undrar, det röda på buren är INTE blod!

Sv: Vilken marsvinsras? :S

Hejsan!
Fina bilder på ett fint marsvin!

Jag tycker att det ser ut att finnas lite Texel och Teddy i henne..Vet du om hon är renrasig? Vart har du köpt henne?

Hon ser också ut att kunna ha lite Rex i sig..
lite svårt o se på bilderna..kan du ta nya från sidan?

/Saga_

måste bara säga att ditt marsvin var så underbart söt :love: speciellt nedersta bilden!

Hejsan!
Fina bilder på ett fint marsvin!

Jag tycker att det ser ut att finnas lite Texel och Teddy i henne..Vet du om hon är renrasig? Vart har du köpt henne?

Hon ser också ut att kunna ha lite Rex i sig..
lite svårt o se på bilderna..kan du ta nya från sidan?

/Saga_

tacktack :)

Jag köpte henne av en privatperson, men hon hade ingen aning om vilken ras föräldrarna var.. Men jag har för mig att pappan var teddy iallafall :idea:

har tyvärr inget kort från sidan, och har ingen kamera just nu att ta kort med..
Men jag kan slänga in en bild som är lite snett ovanfrån!

16929502.jpg

den bilden var bättre:idea:
nu tycker jag hon ser ut som en ch-teddy!
Jag är inte så bra att bestämma raser..och din ser ut att vara en blandning av lite allt möjligt!

Men att pappan är teddy låter rimligt!
Pälsen ser väldigt mjuk ut. Ser ut att vara små fjun som sticker ut, därav tänkte jag ch-teddy.

Hon skulle kunna vara en blandning av rex och teddy.

För att få det bestämt så måste du fråga någon annan tyvärr, men nu vet du iaf vad jag tror:D

Den är inte renrasig iaf... Gissar som ovan på texel/merino och något sträv eller släthår fast på sistta bilder ser den ut att ha en virvel så då bör det nog vara abessinier i...

Varför visste inte den du köpte av vad det var för raser i??

Tips är att gå på en marsvinsutställning och kolla runt lite bland de olika raserna för att se vem som din liknar mest...

Varför visste inte den du köpte av vad det var för raser i??

Hon var 11 år då så det var hennes mamma som höll koll på det där ;)
Nu har hennes föräldrar flyttat isär och mamman bor inte kvar så jag vill inte göra mig till besvär att fråga :D

den har samma päls som mitt så troligen
teddy/och ett korsat lite långhårigare :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 217
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 767
Senast: Sezziyanen
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama