Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läser också mycket grafiska romaner/noveller. Här är ett tips om du inte läst den. Sorry om OT men det är ju också konst. Väl?Jag med, de är väldigt bra! Hon lyckas alltid skapa en stämning som man dras in i. För de som inte läser grafiska noveller redan kan jag rekommendera det, det finns många pärlor.
Jag tycker absolut att det hör till tråden! Tack för tipset, det där är en av de jag har på min lista faktiskt, jag har hört att den ska vara väldigt bra!Jag läser också mycket grafiska romaner/noveller. Här är ett tips om du inte läst den. Sorry om OT men det är ju också konst. Väl?
Visa bifogad fil 85225
Det är en väldigt fin uppväxtskildring. Jag tar gärna emot tips också. Känner inte så många som läser grafiska romaner. Men det kanske är en egen tråd…Jag tycker absolut att det hör till tråden! Tack för tipset, det där är en av de jag har på min lista faktiskt, jag har hört att den ska vara väldigt bra!
Aaah, ny favorit för mig där! Vilket ljus! Vilken känslaNär jag var i Edinburgh gick jag förbi ett galleri som hade en utställning som såg intressant ut. Jag blev helt förälskad i tavlorna av Victoria Orr Ewing men tyvärr har jag inte ekonomisk möjlighet att köpa någon och hon säljer inte tryck eller liknande . På utställningen fick jag med mig en broschyr med min favorittavla i A5 storlek och den har jag haft framme sedan dess. Älskar det ödsliga och drömska i bilderna, det känns hemma på något vis.
En favorit
Visa bifogad fil 85231
Sen gillar jag Stina Wolters konst också, den talar till mig och jag kan känna igen mig i väldigt mycket.
Jag tycker absolut att det hör till tråden! Tack för tipset, det där är en av de jag har på min lista faktiskt, jag har hört att den ska vara väldigt bra!
*slänger mig fram* (┛◉Д◉)┛彡┻━┻Det är en väldigt fin uppväxtskildring. Jag tar gärna emot tips också. Känner inte så många som läser grafiska romaner. Men det kanske är en egen tråd…
Gillar simon stålenhag som blandar sci-fi med svenskt kulturlandskap
Visa bifogad fil 84995
Du har ju faktiskt rätt i att grafiska romaner och serier egentligen förtjänar en egen tråd, det blir kanske enklare för intresserade att hitta dit än under en allmän konsttråd. Jag gör en!Det är en väldigt fin uppväxtskildring. Jag tar gärna emot tips också. Känner inte så många som läser grafiska romaner. Men det kanske är en egen tråd…
Kom på att jag inte kommit med någon direkt motivering. Det är svårt att veta eller generalisera men jag tror att mycket av den konst jag gillar inger en nästan fysisk känsla för mig. Jag gillar till exempel landskapsbilder där det känns som om man kan kliva in i dem och känna hur frisk luften är i den världen, som i Murphys tavla, eller skopa upp lite kallt vatten och ett flytande blomblad som i Ichises. Att jag kan känna doften av citrusfrukt och känslan av stillhet i Hans bild. Jag gillar ofta nästan vardagliga ögonblicksbilder men gärna där man kan se något av den här egentligen ganska hemska världens goda sidor, detaljer som får en att fokusera på det lilla. Det kanske är en slags eskapism, eller meditation, när man inte riktigt orkar med sitt eget liv. Sedan gillar jag fantastiska, livfulla färger, som i McKinneys målning. Jag gillar också att hennes karaktärer alltid har en personlighet, de fyller upp duken, de är inte bara statister utan har en självklar närvaro. Med Berrío gillar jag kanske främst strukturen, materialvalet och historieberättandet. Jag kanske skulle tagit hennes hästbild i och med att det ändå är ett hästforum, men jag hade tydligen ett kattdjurs-tema.Sally J. Han
Eileen Murphy
Danielle Mckinney
Miho Ichise
María Berrío