Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Han var svår din alltså,. han är inte riktigt eldvakten inte heller urhästen,.. men ser inte att han är någon annan heller,..

hmm.. någon annan som har en chansning på denna?

hmm.. det ja menar e att ja har svårt att se karraktären på honom också,. :p

nån annan med förslag?

Den lille grå har ett aristokratiskt utseende i vissa fall,.. men då den växer fortfarande vill jag inte fastställa någon karraktär,.. kanske blir de en minister,.. :)

Läst lite om Urhästen och Eldvakten. Delar av båda passar in, medan andra delar är nästan motsatt mot hur jag upplever honom. Intressant det här, det måste jag säga!

Nu har jag läst alla karaktärerna!

Jag tycker att min är en blandning av prinsen och vandraren, vilket kanske låter konstigt :p

Lite nya bilder på min.

Stella2-22.jpg

Stella4-16.jpg

Stella14-3.jpg

Boken heter Hästens Själ utav Klaus Ferdinand Hempfling och karaktärerna vi syftar på är de som är beskrivna i denna bok.

Denna bok jag letat överallt efter men jag får ju inte tag i den! Den är slut på alla bokhandlar och förlag ju.

Så jag lägger in ett par nya foton på min fröken och ser om ni kan hjälpa mig (om någon fortfarande minns tråden)
vackring-1.jpg

ngelhst.jpg

24feb09038.jpg

Hoppas nån kan komma med något, tycker det här var så intressant och så får jag inte tag i boken! *frustrerad*

Jag gick och lånade min på Biblioteket :)
Måste läsa på lite mer dock, om jag skall gissa på någon annans hästar. :p

Nämen åh, har denna tråd vaknat till liv. :D

Får se om jag hinner bläddra igenom boken ikväll. Kan försöka titta efter din flicka. Jättefin fö! :laugh:

Jag köpte boken när jag skaffade min unghäst för 1,5 år sedan. Velade då mellan främst två karaktärer: Vandraren och eldvakten. Hon är vädligt nyfiken, lättlärd och orädd, men samtidigt testar hon en hel del och har en hel del bus/lynnighet i ögonen. Hon blir nu tre i juni, och när jag nyligen tog fram boken igen började jag fundera på en helt annan karaktär(väntar med att tala om vilken).
Vad gäller din häst så tänkte jag först Eldvakten.

Gissa gärna på min om ni vill, ska försöka mig på lite fler gissningar på övriga hästar.

Ca ett år sedan:

Ursäkta bildbomben

ALla bibliotek kan hjälpa dej att ta hem boken om du pratar med en bibliotekarie, annars kan du köpa den på engelska på nätet, bokus tex.

*kl*

Intressant tråd, jag ska försöka få tag på boken snarast!
Till dess kanske någon vill gissa på min medryttarhäst?

marrebox.JPG

marekhuvud21dec.jpg

Ignorera vår fula pose:

marek30jan09.JPG

Min förra medryttarhäst tycker jag verkar vara en Eldvakt av det man kan läsa i tråden, stämmer det utseendemässigt på honom också?

bork1.JPG

21marsvi.jpg

Hälsar på honom i hans nya hem :love::
hageuppsala2.JPG

Foto: Helena Jones

Hmmm. jag ska ta lite bilder i helgen så kanske jag har turen å få lite hjälp:D har nämligen försökt klura lite själv men misslyckats totalt....:o..Vore kul å höra vad alla kunniga säger...:rofl:

Storm. Okomplicerad, vill ha raka besked, visar inte smärta eller obehag i första taget, gillar inte onödigt pyssel och gullande. Men accepterar allt man gör med honom bara det finns ett syfte med det. Underbar häst att jobba med.

stormhuvud1beskuren.jpg

stormhuvud2beskuren.jpg

halt.jpg

Nya unghästen Silmänpilke 2 år. Verkar väldigt vettig och lättlärd det lilla jag har sett. Tycker han verkar vara en tydlig karaktär vad han nu är, gissar själv på Minister.

SPhuvud.jpg

P2130346.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar