Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

spontant första tanke på Storm var den beskedlige..Den håller inne smärta eller liknande, för att sen när bägaren rinner över få en explosionsartad reaktion. Tänkte på det du skrev att han inte visar smärta och obehag i första taget. Jag är iof nybörjare, men tycker detta är jättekul!
Den andra vet jag inte riktigt, men kommer inte o tänka på ministern.

Typiskt att jag inte har boken hos mig just nu, har alla hans böcker som finns på svenska annars:)
ska leta fram lite bilder på ett sto jag rider iblan, jag får inte rätt på det, hon är knepig..

Obs att jag är nybörjare;)

Senast ändrad:

*kl*

Spännande tråd!

Synd att boken är slut överallt :( Någon som vill sälja sin bok? ;)

jag köpte min på eurohorsemässan hos ridsport, de har alltid!:) Men finns den inte i nån internetbokhandel?

kl

vilken rolig tråd! Någon som har lust att gissa lite på min medryttarhäst? Gärna med beskrivning av karaktären, för jag har ingen aning :p

Foto0546.jpg

Foto0481.jpg

Foto0507.jpg

inte den bästa bilden, men här ser ni iaf standardminen...

väntar med personligheten lite...

jag gissar på här! någon specifik karaktär dyker inte upp sådär direkt, men hästen ser ut att vara rätt ranglåg, och verkar lite frånvarande i blicken..Svår att få kontakt med ibland? Detta kanske är helt fel, men som sagt, nybörjare! Har du några fler bilder på huvudet från sidan?:)

det stämmer bra! Hon är alltid snäll, men ibland så VILL hon inte höra. rätt ranglåg också, trots att hon är lättfångad är det svårt att ta in henne ibland, för de andra hungriga hästarna jagar bort henne...

ett par bilder till:
Foto0548.jpg

Foto0454.jpg

Senast ändrad av en moderator:

den första bilden tycker jag(har nog sagt det tidigare i en annan tråd) att h*n ser ut som en typisk eldvaktare, men på den andra bilden har hon något i ögat som jag inte får rätt på..

Nu dyker jag in här för detta lät intressant.. :) Har inte läst boken så jag har noll koll på vilka olika karaktärer det finns.
Länkar till fotoalbum på min lilla dam, för jag har aldrig lyckats få in bilder i inläggen (blir bara röda kryss).
Nån som känner för att testbedöma min häst?

http://www.pixbox.se/alb_show_id1142392_page0.html

hmm.. gud vad jobbigt jag har det på tungan! Men kan kolla imorrn för har inte boken där jag är nu.

Jag får försöka, men brukar ha problem med att bilderna inte syns när jag lägger dem i inläggen.

55754_1245948257.jpg

44731_1245948000.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0125-1.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0120.jpg

Jo det funka!:)

jag tycker mig se lite av magistern i honom, särskilt näst sista bilden. Kort beskrivning: Magistern är en mycket klok, sympatisk och förlåtande häst, lär sig lätt och gillar barn.
Tror dock inte att han är en magister fullt ut.

Något som stämmer?:)

Kan nog hålla med om att hon är klok och lättlärd iallafall. Hon har "lot's of stuff going on" i huvudet om man säger så. Väldigt lätthanterlig men har ett tufft humör. Ingen häst som stressar upp sig vid press tex, utan blir snarare förbannad -för att sedan inse att det hade varit lättare att från början göra som matte sa, och då liksom sluta tjafsa direkt.

okej, lite rätt iaf:) Men tror hon är blandning av två olika karaktärer.

Nån som vill dra till en vild gissning på mina bilder lite längre upp?;)

en fråga; hur ser man på en häst att den är ranglåg egentligen?

tja, vet inte riktigt, hon såg ut så i blicken tycker jag, som att hon viker undan lätt och gärna undviker konflikter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar