Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

*Kl*

vilken rolig tråd. läste boken för några år sedan.
nån kunnig som har några ideér om mina odjur?

Tom Casey

funderar på han inte är enhörning. han är otroligt känslig och överambitiös. slår krok på sig själv för att vara ryttaren till lags. blir lätt orolig om han inte förstår vad som förväntas av honom.
DSC_02.jpg

100_0575.jpg

Ylse
hon är lite klurigare. funderar på Gypsy eller Pegasus. Hon är väldigt intelligent. ingen nybörjarhäst alls då hon reagerar starkt på andras känslor och rörelser. var i början aggressiv när hon inte fick som hon ville eller inte förstod i träningen. man måste ha belägg för det man säger. man måste vara lugn och mjuk i hanterninge av henne,tycker mycket om folk, är alltid positiv och nyfiken och kärvänlig, speciellt mot barn. dock kan amn itne låta dom hantera henne.
DSC_4793web.jpg

DSC_1372.JPG

va tror ni?

Tom ser ut som en minister (det heter minister inte magister BTW pernilla);-) på första bilden och jag får av någon anledning den ofödda i huvudet när jag tittar på den undre av honom. Jag har själv en enhörning ,men hon blir förbannad när jag inte är tillräckligt snabb med att säga bra och duktig;-) Enhörningar har mular som är mycket uttrycksfulla och ofta lite hoprynkade pga anspänning och de har temperament...
Ylse skriker Gypsy på den övre bilden i alla fall men hon har också ministerhuvud;-)

absolut ingen expert! ;-)

Minister, ojsan!:o:D blanda ihop, på tal om det heter det den halvfödde också;)

Jag har inga bra gissningar på dem två, men minister verkar stämma bra,och du har rätt den andra bilden drar sig lite mot den halvfödda!

inte heller någon expert, öht!;)

Någon som vill gissa på dessa hästar? :)
Skriv gärna hur karaktärernas personlighet brukar vara, så kan jag säga om det stämmer :)

Guapa.

2nib09d.jpg

Och så min lilla Pivonne.

245at0m.jpg

KL

Har aldrig hört talas om detta tidigare men råkade ramla över tråden :D

Skulle vara kul att höra vad ni säger om dessa hästar. De har alla tre väldigt starka och olika personligheter så det skulle vara kul att se om nån prickar rätt karaktärer. Jag har inte en aning om vilka som finns och inte heller vad de står för, så det får ni gärna berätta för mig också :D

Först ut:
lillen1.jpg

maj2.jpg

Sedan...
sommar3.jpg

vitnos2.jpg
(Fuxen. Vad den bruna har för karaktär är nog inte så svårt att räkna ut - den givna Översittaren :D ;))

Senast ändrad:

Den första skulle jag tro hårdingen, eller vännen.
Kort om:
Hårdingen: Inte jätte intellegent, men smart. utåtriktad utan att vara fin i kanten. Helt inställd på att göra intryck, men inte överdrivet, utan avmätt och balanserat. Har en stor stolthet, som är både konkret och återhållsam. Mäktig, kompromisslös men samtidigt mild och kommunikativ. Hårdingen är rak, praktisk, kreativ, uthållig, frisk och aldrigpjåskig, han är helt enkelt förnöjsam, robust och följsam!

Vännen: Jordnära, trogen, pålitlig, okomplicerad, normalbegåvad, frisk, uthållig, ppsykiskt stabil och tydlig. Vännen är också positiv, vänfast, förstående, rätt så anspråkslöst, sysiskt massiv och stadig, dessutom vänlig, ganska modig, snäll och öppen.

Den andra hästen tror jag faktiskt också att den kan vara den halvfödde, tror det finns besktivning om den längre bak i tråden:)

ån en gång är nybörjare, men tycker det är jättekul!;)

Tom ser ut som en minister (det heter minister inte magister BTW pernilla);-) på första bilden och jag får av någon anledning den ofödda i huvudet när jag tittar på den undre av honom. Jag har själv en enhörning ,men hon blir förbannad när jag inte är tillräckligt snabb med att säga bra och duktig;-) Enhörningar har mular som är mycket uttrycksfulla och ofta lite hoprynkade pga anspänning och de har temperament...
Ylse skriker Gypsy på den övre bilden i alla fall men hon har också ministerhuvud;-)

absolut ingen expert! ;-)

spännande.
ja minister kan stämma på honom men som sagt det som kännetecknar Tompelomp är förmågan att verkligen slå knut på sig för att vara till lags. blir väldigt sällan arg på människor mer ororlig för att göra fel, han kan verkligen explodera i frutstration om han inte vet och man pressar honom, har han från sin uppväxt på travstall...

Ylse känns väldigt gysy men visst kan det finnas ett visst mått av minister i henne oxå. Superintelligent som sagt och allt ska förklaras och helst skickas flera exemplar till henne. lättlärd och träningen går äckligt fort framåt för hon bara ör och akn redan :)

okej, då ska vi se...

Den första tror jag är barnet!
kort om barnet: barnslig, lekfull, charmig, ömtålig hälsa, inte lämpad för tuffa tag och stora uppgifter( inte en häst att ge sig ut på långa turer med).

Den andra tror jag kan vara en zigenare eller en minister.
kort om zigenaren(the gypzy): alla sätt som en häst kan uttrycka sig på har denna häst. den är både charmid, omedgörlig, lika mild som obehärskad, både tydlig och onåbar och lika trogen som obunden och fri. Zigenaren är äventyraren som egentligen inte klararäventyr, eller den älskade som inte kan eller vill hålla kvar en relation. Zigenare lever här och nu.

och den tredje var lite klurig, får fundera vidare på den..

Den andra stämde faktiskt bra :)
Kopierade det du skrev tidigare i tråden... "Kort om denm halvfödda: verkar rädd och ängslig, besvärlig att hålla i hull, ofta frånvarande och okoncentrerad men vill ändå vara till lags. Vill gärna arbeta, men orkar inte."

Jag tror allt där stämde, förutom det med att hon är svår att hålla i hull. Hon är väldigt ängslig av sig i alla fall, och vädigt okoncentrerad :p

Den första vet jag inte riktigt om den stämde, nån av dem. Själv tänkte jag mer på enhörningen, men jag är ju inte så bra på sånt här ;)

Vad kan min häst vara och vad är det man tittar på? Jag kanske skulle läsa hela tråden innan jag postar :angel:.

131.jpg

10.jpg

den utnyttjade är den första jag kommer o tänka på.

kort om den utnyttjade: Det troligtvis mest dominerande karaktärsdraget hos den utnyttjade är en sorgsenhet i ögonen. lätt att manipulera, antingen är den helt inställd på attt fungera eller så har den helt lagt av. Inte lätt att få kontakt med för har byggt upp en mur runt omkring sig. I grunden är den godmodig, enkel och okomplicerad, uthållig och sund.

Men kollade igen nu och är inte säker på att det är rätt, men du kan ju se om något stämmer;)

Den du gissade på att det var den halvfödde, den isabellfägrade hästen, stämmer det bra inpå :)

Den hästen som var på den första bilden vet jag inte riktigt om den stämde. I alla fall inte vännen. Nån annan karaktär du tror den skulle kunna vara? :)

aha, förlåt blandade ihop bilder! ska kolla igen...

hmm ja enhörningen kan det kanske vara men är inte säker,är inte riktigt lik till uppsynen tycker jag..
skeptikern kanske!:idea: kolla förra sidan där tror jag någon skrev om den.

*kl*

Har ju läst boken men nu när jag vill ta reda på Viljas karraktär så hittar jag ju såklart inte boken... Så då tar man buke till hjälp. Vad tror ni om denna?

den utnyttjade är den första jag kommer o tänka på.

kort om den utnyttjade: Det troligtvis mest dominerande karaktärsdraget hos den utnyttjade är en sorgsenhet i ögonen. lätt att manipulera, antingen är den helt inställd på attt fungera eller så har den helt lagt av. Inte lätt att få kontakt med för har byggt upp en mur runt omkring sig. I grunden är den godmodig, enkel och okomplicerad, uthållig och sund.

Men kollade igen nu och är inte säker på att det är rätt, men du kan ju se om något stämmer;)

Stämmer väldigt bra tycker jag. Han är hur snäll som helst och är totalt okomplicerad att hantera men blicken är ofta långt bort och han känns inte alltid helt närvarande. Kan också lätt bli spänd och är ganska lättskrämd men går alltid att övertala/manipulera.
Vi är ju fortfarande ganska nya för varandra eftersom jag inte haft honom mer än ca 8 månader så det ska bli intressant att se om jag ändrar uppfattning efterhand som tiden går eller om han visar ett annat jag.

Jag hittade ett "Hempfling"-test på facebook som jag var tvungen att testa. Fick resultatet Dansören vilket inte kändes rätt. Är det någon av er som har testad det och hur stämde resultatet med era egna tankar/åsikter?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar