Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Intressant med de här karaktärerna. :)
Kan ju säga att hon väldigt ofta har en sur min när man fotograferar.
(ofta: kamera fram- öron bak och tunga ut) Men de fotona vill man ju inte spara ;)
Foto0011-1.gif

Frigg som hon oftast såg ut innan vi bytte stall

12feb2010031.jpg

Frigg nu i vårt nya stall

När vi stod i vårt gamla stall var hon väldigt sur och seg och tråkig, men sen vi bytte har hon blivit den häst hon är på bilderna nu. Fortfarande rätt seg men glad och positiv.
Edit: Med 'seg' menar jag lugn och sansad, hon flyger inte direkt i taket för annat än LIVSFARLIGA hästätande stenar och stubbar. :P

Senast ändrad:

Japp Guapa är en solklar enhörning! Har en likadan i stallet.... en sån har man för att man ska lära sig MYCKET :p

Okej, jag tror faktiskt också det :)
Hon är väldigt speciell, man måste vara tydlig med allt, och berömma henne när hon gör rätt, annars blir hon sur. Men tyvärr är hon inte min då ;)

Knapplån

Låter ju roligt, nån som vill prova med mina hästar?

Rembo
img_2700_69778225.jpg

img_2773_80783364.jpg

img_2727_80783747.jpg

Pamilljah
dsc00099_75501543.jpg

dsc00063_65205956.jpg

granbycup-007_52624057.jpg

dsc00057_65206725.jpg

:)

Senast ändrad:

*kl*

Idag har jag blivit stolt ägare till min skatt, som tidigare var min foderhäst! Hurra hurra! :love:
Jag har inte så många bilder på henne än, men vill någon ge sig på att placera henne?

19045_263999975964_621385964_4034300_2481404_n.jpg

25459_382902220964_621385964_4475796_1942621_n.jpg

Kassa bilder, och de jag har på henne i helfigur än än värre. Måste ut i solen och fota!

(Ileana) En kung ska vara viktbärande och ha lätt för samling. Det stämmer inte på denna. En liten varmblodstravare med svag rygg, mycket påskjut och underhals. Vi trivdes bra tillsammans på långa skogsturer. Hon var mycket gåvillig, man fick tänka på att sitta av i tid för hon visade inte tydligt att hon var trött. Försökte man rida henne dressyrmässigt blev hon stressad. Lätt att umgås med både hästar och människor. Förlåtande.

(Svala) Har i annan tråd fått svaret urhäst och hållit med om det, men efter att ha träffat några andra hästar jag klassifierat som urhästar så vet jag inte ... De andra urhästarna ger ett kallt intryck. Svala är mjuk och känslig och hela tiden med. Fast blir hon utsatt för hård press stänger hon av. Hon är ingen häst som vill visa upp sig på tävlingsbanan. Egagerad i sin flock. Bra mamma.

KL

Ursäkta om det redan står i tråden, den var så lång så jag orkade inte läsa igenom hela. Men var kan man läsa mer om detta? Tycker det lät lite roligt.

Behöver man bara titta på bilder? Eller går man på annat också? Om det bara är bilder, har någon lust att kolla på min häst i så fall, vad ska man ha för bilder? Huvud, helkropp?

(la in bilder i en liknande tråd men lägger in här också)

Vad tror alla om min häst?

30444306.jpg

30675514.jpg

30444301.jpg

Karaktärerna kommer ifrån Klaus Ferdinand Hempflings bok "hästens själ":) Det hela går väl ut på att man just kan det, se hästens karaktär utifrån några bilder. En bra huvudbild(så man ser ögonen tydligt) och en helkroppsbild räcker lagom, eftersom vissa exteriöra kännetecken hänger ihop med vissa karaktärer! Som Bellis05:s bilder:)

Såklart krävs det övning, men därför är denhär tråden jättebra eftersom ägaren kan bekräfta om karaktären passar bra in på hästen, så man inte gissar hejvilt fel!;)
Du får gärna lägga upp bilder, så gör vi ett försök.

okej, ja det tänkte jag inte på. en minister då, de finns i alla raser och utseenden! Men det med att hon inte visade att hon var trött vet jag inte om det stämmer in på ministern..

Men den beskrivningen på Avala tycker jag passar in på urhästen, och hon ser ut som en! Fast det kan kanske ha att göra med att en av hästarna på bild i kategorin urhästen i boken också är en svart islandshäst, man kanske drar förhastade slutsatser omedvetet..?:) bara en tanke.

Den beskedlige: En enkel, godmodig häst som har robust hälsa. Uppmärksam och läraktig och rätt så intellegent. Utmärkta avelsston är den beskedlige, då de är lugna och jordnära. Däremot om denna hästen pressas och drivs lång av dålig behandling så sluter den sig först in sig själv för att sen bryta ut ett plötsligt och extremt kraftigt raseriutbrott, då de kan bli riktigt farliga.

Jag tycker också hon ser ut mest som eldvaktaren på utseendet.
Problemet är att....det inte stämmer med den personligheten eldvaktaren har :D

Tack! :) Nu har jag bara känt henne i drygt två månader, men det där låter på pricken som min älskling! Coolt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar