Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

okej!:) Nej dansösen tror jag inte han är, ska nog inte lita alltför mycket på fb-test.men ibland kan det nog stämma:) Han har ju ett speciellt sätt han beskriver hur man ska lära sig karaktärerna, och att man egentligen inte ska försöka lista ut vad sin egen häst är det första man gör, utan bara bläddra lite då och då och sen en dag vaknar man upp och så vet man!:)

vad heter testet? hittar det inte!

Testet heter "Vem är din häst". Kolla gärna på det om du hittar det. Skulle vara intressant att veta vad du som är mer insatt i saken tycker om det.

*kl*

Kul att tråden vaknat igen. :)
Jag har lite frågor om min tant. Vad kan ni tänka er att hon skulle vara för karaktär?
Jag har inte hittat boken- fortfarande. *suck*
september095edit.jpg

21Oktober046.jpg

Friggst.jpg

Nyakameran070.jpg

Tacksam för input och förslag. :)

Japp Guapa är en solklar enhörning! Har en likadan i stallet.... en sån har man för att man ska lära sig MYCKET :p

Eldvakten tycker jag. Inte urhäst hon är alldeles för närvarande. urhästen har det där jag är i en annan verklighets uttrycket och gärna med en liten surmin när man tränger sig på och fotograferar;-)

man kna vara lite av varje också! SÅ det kan nog lurka en liten enhörning där bakom ministerfasaden;-)

Här har vi den där blicken, en urhäst skulle jag säga;-)

utifrån den bilden så är din häst den utnyttjade. men, just denna karaktäre utvecklas till andra karaktärer om den får möjlighet att leva ut sin sanna persolighet. det är människans hantering som till stor grad skapar den utnyttjade. det går att ta hästen ur detta genom att bygga upp dens självbild och karaktär.

själv har jag en minister. det är ingen enkel typ om man tror sig kunde dominera djur, men väldigt intelligent och ger allt om man bara frågar.
min gammla häst var en pegasus, en sån otroligt vacker själ som knapt finns nu för tiden. min ponny håller fortfarande på att utveckla sin karaktär, nu som han äntligen har chans att leva ut sin äkta personlighet. men han blir alltmer lik vår älskade vän som gått bort, så undra om inte han också blir en ren pegasus när han är klar.

det som är ganska intressant är vilka personlighetstyper man själv dras åt. själv skulle jag aldrig kunde tänka mig att äga många av typerna i boken. särskilt bonden, skeptikern och alla urtyperna. dom tilltalar mig inte öht, eftersom jag inte är en sån jordtyp själv.

Men nu måste jag bara ha den här boken. Var hittar man den? Jag sökte på Adlibris men där fanns den inte. Tips, tack ;)!

det som är ganska intressant är vilka personlighetstyper man själv dras åt. själv skulle jag aldrig kunde tänka mig att äga många av typerna i boken. särskilt bonden, skeptikern och alla urtyperna. dom tilltalar mig inte öht, eftersom jag inte är en sån jordtyp själv.

Hmmm, intressant. Det kanske var därför som jag fastnade för min häst? Jag släpper inte folk inpå livet hur som helst och det är ju precis samma distans som min häst visar mot sin omgivning.

jag tycker sånt här är spännande!!
jag har bokens jälv men har inte läst den på länge, har tänkt läsa om den nu när jag har lov och lite mer tid, dock :)
har egna (gansak okunniga iofs) funderingar på min häst, men vore kul att höra från några som är mer insatta!

Vem är min häst?
PICT0193.jpg

DSCF0031.jpg

DSCF0036.jpg

Såhär ser han ofta ut när han närmar sig i hagen, för att vända öronen framåt och söka kontakt när man väl möts...
DSCF0043.jpg

Huvud i profil
DSCF0101.jpg

DSCF0046.jpg

Stort huvud, rak/något konvex nosrygg. "Speciellt" humör, revirtänkande, skyddar sin mat, men samtidigt oerhört generös med att ge tillbaka i form av närhet, förtroende och arbetsvilja.

Senast ändrad:

skulle gissa på en zigenare jag.. men är inte hundra, men beteendet och första bilden särskilt tycker jag påminner om den:)

ingen expert heller;)

nu sitter jag här med boken framför mig :)
det är ganska mycket som stämmer ang. temperamentet hos Zigenaren (t.ex. -citat- "han är både charmig och omedgörlig, lika mild som obehärskad, både tydlig och onåbar och lika trogen som han är obunden och fri"), men jag är osäker ändå.. exteriörbeskrivningen stämmer egentligen inte alls, mer än att han har små ögon och en konvex kontur längs panna/nosrygg och käklinje... han är ganska grov i kroppsbyggnad, både stor över bog och rumpa, med lång rygg och lite kort, lågt ansatt hals.

fler förslag? :)

okej..vet inte hur stor roll exteriören spelar roll faktiskt.. Idé kolla på dem som ligger sidorna intill, t.ex dandyn för den ligger nära, fast iof inte så "skiftande" som zigenaren.

lite OT..

..men måste bara säg att jag fick hem hempflings film idag med posten, dancing with horses, den var bra men trodde det skulle vara mer beskrivningar lixom. Men den ska troligtvis kompletteras med boken, och då kan man studera filmen och dra slutsatser o lära sig ytterligare!:) Inspirerande!

kl

vad kan denna lilla ponny tänkas vara för karaktär? (den fete fanns det väl nån som hette :angel:)

CarinPutte1.png

DSC_0706.jpg

IMG_0686-1.jpg

matglad, och oftast lat. men blir pigg om han tycker något är roligt- galopprejs, (lös)hoppning, körning, bada etc. Mycket barnvänlig, älskar uppmärksamhet om han är på det humöret. buffig mot såväl (vuxna) människor som andra hästar, bråkar med i princip alla i hagen. halvhög i rang. rätt smart, kommer på knep för att göra arbetet roligare för honom/svårare för människor- men skulle aldrig vara dum mot småbarn som rider. modig, trygg och otroligt snäll. reagerar inte på något, ibland så man nästan tror att han är blind/döv/helkorkad. supermysig och rolig ponny helt enkelt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar