Sv: Vilken karraktär?
ok. jag är fortfarande rätt nyfiken på vilken karaktär hon kan tänkas vara, så jag lägger ut lite info också, som kanske kan vara till hjälp (har ändå inget bättre för mig
)
Hon är stallets "surmärr", som ofta står med öronen bakåt, hugger i luften och blänger, mest mot folk hon inte riktigt känner. Hon har en mycket bestämd uppfattning om hur saker och ting borde vara enligt henne, och visar tydligt vad hon vill. hon vill ha lugn och ro, och få människor om kring sig- som alla har uppmärksamheten mot henne. hon är uttrycksfull- det är lätt att se vad hon vill och hur hon mår. hon visar väldigttydligt var hon vill bli kliad t.ex- hon lyfter alltid höger bakben när man ryktar för att man ska komma åt att klia på magen/insidan av benet. Tillåter inte att man står i sina egna tankar/pratar för länge- då nafsar hon eller småbusar för att få uppmärksamhet. om man själv stör hennes egna tankar grinar hin däremot åt en och blir sur
för det mesta mycket lydig, men visar tydligt när hon inte VILL göra det jag säger åt henne (t.exbacka när hon gått på mig).
hon tappar sällan fattningen helt och får panik, men tar det säkra före det osäkra om något är läskigt. hon fryser fast, och snurrar sedan (mjukt och behärskat, men snabbt) runt och travar/galopperar hemåt. inte svår att stanna/vända, men nästan omöjlig att få framåt igen. Är inte direkt lättskrämd, men samtidigt inte jättestabil.
är inte överförtjust över att behöva ridas ibland- segar alltid påväg bort från stallet, men brukar piggna till.
(oj, det blev lite långt...)