Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

okej märkte nu det svaret blev lite skumt o kanske kan misstolkas som att jag tror mig, sorry!:D Men öva antar jag, det har jag gjort:)

ok. jag är fortfarande rätt nyfiken på vilken karaktär hon kan tänkas vara, så jag lägger ut lite info också, som kanske kan vara till hjälp (har ändå inget bättre för mig :p)

Hon är stallets "surmärr", som ofta står med öronen bakåt, hugger i luften och blänger, mest mot folk hon inte riktigt känner. Hon har en mycket bestämd uppfattning om hur saker och ting borde vara enligt henne, och visar tydligt vad hon vill. hon vill ha lugn och ro, och få människor om kring sig- som alla har uppmärksamheten mot henne. hon är uttrycksfull- det är lätt att se vad hon vill och hur hon mår. hon visar väldigttydligt var hon vill bli kliad t.ex- hon lyfter alltid höger bakben när man ryktar för att man ska komma åt att klia på magen/insidan av benet. Tillåter inte att man står i sina egna tankar/pratar för länge- då nafsar hon eller småbusar för att få uppmärksamhet. om man själv stör hennes egna tankar grinar hin däremot åt en och blir sur :p
för det mesta mycket lydig, men visar tydligt när hon inte VILL göra det jag säger åt henne (t.exbacka när hon gått på mig).
hon tappar sällan fattningen helt och får panik, men tar det säkra före det osäkra om något är läskigt. hon fryser fast, och snurrar sedan (mjukt och behärskat, men snabbt) runt och travar/galopperar hemåt. inte svår att stanna/vända, men nästan omöjlig att få framåt igen. Är inte direkt lättskrämd, men samtidigt inte jättestabil.
är inte överförtjust över att behöva ridas ibland- segar alltid påväg bort från stallet, men brukar piggna till.

(oj, det blev lite långt...)

hmm...*langar fram boken*

Första tanken som slog mig när jag läste att hon var stallets "surmärr", med tanke på att hon var ranglåg var att hon kanske har dåligt självförtroende.
Annars kollade i boken o de två karaktärer som jag tycker ligger närmast just nu är Den halvfödda och Nordanvinden. Bara det att exteriören inte riktigt stämmer in, men kan ju inte alltid stämma;)
Kort om denm halvfödda: verkar rädd och ängslig, besvärlig att hålla i hull, ofta frånvarande och okoncentrerad men vill ändå vara till lags. Vill gärna arbeta, men orkar inte.
Kort om nordanvinde: distanserad, känsligt sinne, spenstligt byggd, viljestark intill agressiv mot människor. självständig, oberoende, otydlig och oberäknelig.

något som stämde?:)

Edit: i den här filmen beskrivs dem två karaktärerna, de är i mitten ung:)
http://www.youtube.com/watch?v=SY7hBeczExo&feature=related

kl

En liten gissning på min dam? Har gjort ett personlighetstest skriftligt byggt på hempflings karaktärer får se om det blir samma här :)

20249_313187551618_648711618_4019707_842874_n.jpg

20249_313187566618_648711618_4019708_3732915_n.jpg

n648711618_804723_974.jpg

n648711618_804725_4147.jpg

n648711618_1286309_9300.jpg

bildbomb :D

nordanvinden stämmer nog bäst. hon har dessutom en del skadebroblem (tänkte på att de sa att kroppsbygnaden var lättskadad). hon skulle mycket väl kunna vara agressiv, men är samtidigt lite för... tja, mammig kanske. eller valpig. eller en blandning. att hon är stallets surmärr tror jag beror på att hon är väldigt noggrann med att det ska vara lugnt omrkring henne, hon vill inte ha spring och stök- då säger hon till :p. men lite dåligt självförtroende kan hon mcyekt väl ha.

hon är inte svårfödd, tvärt om. hon får 7 kg hö och tre skopor fibergi om dan (när hon rids, nu bara hö pga vila)- och är ändå i gott hull mot det tjocka.

jag tycker hon verkar vara en blandning av nordanvinden och den ensamme (sist i filmen), det prickar nog in alla hennes mest tydliga drag (beteendemässigt).

Senast ändrad av en moderator:

okej, ja men det är nog inte så konstig att hon skulle vara en blandning eftersom nordanvinden och den ensamme ligger brevid varrandra, altså har de likheter:) Kul att det stämde, jag tycker detta är jätteskoj!:D

kort om Magistern: Smart, mycket hög utvecklad personlighet. klok, vaken, hederlig, tydlig, lugn och konsekvent. vet alltför väl att den är överlägsen sin människa(i sinnet altså). Vill utvecklas genom utmaningar, lär sig blixtsnabbt och alltid pigg på nya utmaningar som han med lätthet klarar av. Älskar barn därför att de är mer lika honom än vuxna.

Ok. Hon är ju väldigt smart, klok, vaken och vet att hon är överlägsen... Men resten vet jag inte :D
Hon är en jävla kärring rent ut sagt :D :love: :devil: :mad:
Olika från dag till dag vad som passar damen. Vissa dagar är hon lugn och trevlig, mjuk, uppmärksam, nyfiken och helt underbar.
Sen nästa dag kan hon stänga av allt, vara stirrig och bara kliva rakt över en och göra som hon själv känner. Hon har en ganska tuff bakgrund så kanske är det en mask hon lägger på?

Enligt testet jag gjorde blev hon Underofficeren (Finns den med i boken?) och beskrivningen började med "Din häst är troligtvis fux" :D

Jaha, en underofficer!:laugh: haha ja men de flesta underofficerar är fuxar:D

var det sådant att klaus själv karaktäriserade henne eller? vad sa han isf?:)

har tittat på de andra filmerna bredvid klippet i den länk. rent exteriört är hon en groda :p
(min medis alltså, inte voltigehoppares häst)

Nejnej det var ett quiz faktiskt byggt på hempflings karaktärer :)
Tycker du det passar in på henne enligt min beskrivning? :D Jag kommer inte ihåg hela beskrivningen, har försökt hitta den men det va så länge sen..

Har bara bläddrat igenom tråden lite snabbt men av vad jag såg va det bara jag som hade en underofficer? Eller har jag kanske missat någon? Det enda jag kommer ihåg är att hon troligtvis va fux och behövde en tydlig ledare.. Jag försöker jobba på den biten!

Har tittat på filmerna av karaktärerna i grupp 2 nu så nu fick jag se :) Enligt mig själv är hon nog en blandning mellan Underofficer och den skeptiska. Jäkla knepig ibland men hon har riktiga guldkorn som kommer fram ibland, det är det som gör det värt att få kämpa lite!

Kl.
Tittade på filmerna på youtube som beskriver de olika karraktärer.. och blev nästan skrämd när jag kom till beskrivningen för "Skeptikern". Inte bara att det stämde med 100% på min häst, men bilden visade också en leopard tigrerad häst.. läskigt!

Min skeptiker:
031310headshot.jpg

"Svårt att få att göra nya saker, behöver detaljer av lektionen i små portioner. Skeptism dominerar hans karraktär. Ofta väldigt dominerande. Kan bli farlig. Med tålamod och träning i små steg kan en bra relation skapas. Förvänta dig och kräva väldigt lite. Inte särskilt flexibel men med stor vilja, stark och kraftful. Ingen nybörjare eller barn häst."
-Löst översatt beskrivning för Skeptikern från youtube filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=mGgRjYjZmpM&feature=fvw

jaha okej:D Nä tycker inte att han ser ut som en underofficer, tycker inte att han har samma blick, men jag kan ju ha fel! Måste sticka nu men kommer tillbaks o kollar mer sen:)

HON ;) Alla bilder tas ju också när hon är sitt goa jag också, när hon är jävlig har man ju fullt upp ändå :D Men det är väl typiskt ston att vara ombytliga... :devil:

bättre blickbild? (Dock fortfarande under lugnt humör..)
n648711618_804722_9455.jpg

äsch, får helt enkelt plocka fram kameran när hon är på sitt stissiga humör!

Någon som kan tänkas veta vad mina grabbar är då?

Barg:

20090827019_63371239.jpg

020_58504883.jpg

043_69059188.jpg

Och Baccus:

030_69059232.jpg

034_77904571.jpg

032_66891453.jpg

Wow, kul!:laugh: Hade jag inte gissat i första taget, men kul att se flera hästar av en karaktär så man lär sig mer.

förlåt, hon!;) jo men det kan nog stämma, på den bilden har hon samma uppsyn som den sista fuxen som var underofficer, och du sa att hon hade en tuff bakgrund det kan mycket väl vara så att hon "lägger på sig en mask", för att skydda sig själv lixom.
Hoppas att några fler personer med lite mer kunskap om karaktärerna hoppar in här o hjälper till!:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar