Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Knapplån

Skulle vara kul om någon ville gissa på karaktär på min pojk. Har mina funderingar själv men jag vet ju hur han är och då är det svårare tycker jag.
Rammefixad.jpg

IMG_5409.jpg

IMG_4156.jpg

Vackrast.jpg

de bilderna var lagom:) Boken är hästens själ av klaus ferdinand hempfling. Han verkar faktiskt också luta åt det halvfödda hållet men stämmer inte alls in på den i exteriören, kanske den utnyttjade..
Bara spekulationer dethär, får kolla igen en annan dag.

hm okej! baseras karaktärerna på hästens exteriör eller temperament? den utnyttjade lät ju inte så kul :/

Här är min kille:

GinR-1.jpg

Kan man läa om karaktärerna på nätet eller är det bara bok som gäller?

kl

Under vilken rubrik skulle ni placera den här hästen? :)

IMG_1693.jpg

(Och eftersom jag fått en del kommentarer tidigare: Det är inte revbenen som sticker ut, det är veckad hud.)

CIMG1392.jpg

My_dancing_queen_by_Isola156.jpg

IMG_20962.jpg

kl

(Och eftersom jag fått en del kommentarer tidigare: Det är inte revbenen som sticker ut, det är veckad hud.)

Det hoppas jag verkligen, för annars växer hans revben väldigt konstigt. :rofl: Förstår inte hur någon kan få det till revben som det ser ut på den bilden.

Skitfin häst dessutom. Väldigt ståtlig

Det förstår inte jag heller, men oj vad folk blev upprörda första gången jag postade bilden, det var djurplågeri hit och sjukligt smal häst dit och gud-vet-vad. Bara på Buke.... :angel:

Tack!

okej, nää det var bara en tanke. kanske vandraren?:) verkar vara lite borta med blicken på andra bilden, fast sen kan det ju också vara "ögonblicksbild", om du förstår vad jag menar;) altså t.ex. att det är att h*n blinkar.

är lite osäker(och har inte boken till hands, glömde den hos släktingarna:D) men anar en dansös. Har h*n svag rygg?

Vad spännande! :) Ska genast införskaffa boken, men det vore roligt att höra era gissningar! :D

huvud1_77110486.jpg

huvud2_77110523.jpg

promenad_74944058.jpg

Hehe, ha överseende med den breda magen, stackarn stod på ofrivillig vila! :p

Det var lustigt för den karaktären har jag absolut inte tänkt mig på honom eftersom hans profil är allt annat än rak:cool: men jag ska fundera om det ändå stämmer in på honom:)

huvud1_48576257.jpg

Vet inte hur representabelt uttrycket på bilden är (isf på den hingstiga sidan) men det var svårare än jag trodde att hitta bilder utan lugg! :angel:

knapplån

oj det här var spännande! jag vet inte ens vad det är för bok/karaktärer ni pratar om men :confused: lägger in bilder ändå ! så får ni gärna säga... spelar det roll om bilden är i profil eller inte? såg att många bilder var i just profil...

24967440.jpg

30709051.jpg

30709021.jpg

30709007.jpg

30709026.jpg

:bump:

putt putt! ingen mer åsikt om min?? baseras de på temperament eller uttryck/utseende? :)

Tveklöst en Kung på den bilden i alla fall... annars uppfinner jag just nu Snyggingen;-)

Hempfling anser att man med hjälp av utseendet kan placera hästar i olika kategorier som ska beskriva hästens "själ" vilket innebär både temperament och personlighet främst, men också fysiska fördelar/nackdelar... Din häst ser ut som den som heter the lonely one i den engelska boken.."den ensamme"? Men jag har problem med att identifiera de där som har så typiska rasdrag i boken, hans exempelhäst är ett halvblod....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 637
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar