Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Ska se vad jag kan ordna:)

Måste verkligen låna den här boken. Finns den på biblioteket måntro?

Är det K F Hempfling ni menar, var får jag tag på en den boken? hade varit intressant, det närmaste jag kommit till att avläsa utseendet på det viset är hur jag fått höra att färgen påverkar temperamentet och likaså hovfärgen, vet inte hur mycket det ligger i det men jag brukar tycka att jag ser ett samband vid vissa tillfällen..:grin:

Och hästar med ett visst utseende tycker jag brukar ha en röd tråd,

men det kanske bara är inbillning;) haha

hur som helst hade det varit intressant att läsa, så var kan jag inhandla exet?:banana:

Underofficeren; knivskarp, eldig, självständig, snabb, hård, sund, älskar rättrådighet. oftast färst vid en enda människa, häst utöver det vanliga som aldrig riktigt upphör att vara vild.

mja, varför inte. det där kan nog stämma... självständig och hård stämmer iag. Resten har jag nog lite svårt att svara på. Får se när hon blivit stor men jag kan klart tänka mej att det faktiskt kommer stämma väldigt bra in på henne om hon fortsätter utvecklas åt samma håll som nu.

Tar min egen knapp.
Är det någon som vet vart man får tag på boken??? Har letat på nätet hur länge som hellst och det ändå jag hittar är att den är slut, även hos grossist..

*kl*

På youtube finns dom olika hästtyperna bra beskrivna (vet ej om det är alla dock) om man söker på Hempfling-Recognize your horse!:idea:

Tillägg..

På ovannämnda står inte hur man känner igen dessa typer exteriört men jag tycker ändå man får ett hum om dom baserat på karaktären.

Ser eventuellt ut som att hon/han har lite av den halvfödde i sig, lite drömsk blick :)

vet inte om boken går att låna på bibliotek, tror inte det, men kanske :)

nja spelar inte så stor roll, fler uttryck behöver ja bara, eller samma om det är så han mest brukar se ut :)

Jag skulle tro din valack är den beskedlige,.. godmodig, enkel, okomplicerad, robust hälsa. Vissa likheter med eldvakten men inte så moderlig.. motsatsen till dandyn som gärna visar upp ett fint yttre men e rätt ytlig, visar denna inte upp på ytan men har ett otroligt rikt inre,..,

Jag har svårt att se vad din har för karraktär på bilderna, ser ut som att han bär på något, att han har nåt tungt över sig för tillfället, kanske e därför det är lite svårt att se igenom till hans ursprungs väsen,..

Hittade bara 4/5 "filmer" men vad heter ministern på engelska då?? Hittade vän och kollade på den, verkar stämma mycket väl med min häst men vill ju jämföra...NÅGON vad hetern ministern i hans bok??

Ok !! hur menar du?

Senast ändrad av en moderator:

Ja det kanske stämmer:) Hon är lite av en enstöring som inte är speciellt förtjust i andra hästar. Är även en enmanshäst som inte är helt lättriden. Men otroligt lättlärd och känslig med glimten i ögat.

Vad tror du om den lille grå då?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar