Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

De andra två tycker jag också är klara, iallafall ministern,.
Pegasus har jag svårt att se, har aldrig medvetet mött någon sådan varelse,. men den första bilden är något magiskt över, där ser jag något,. tänk vilken gåva att få ha en pegasus i sin närhet,..:love:

+ Allitimmi

Tackar. :) Spännande. Ska läsa in mig lite på det.
Kan berätta att hon är en väldigt snäll häst som blir lätt stressad om hon inte har full koll på läget eller det händer nya saker, ranghög, väljer ut ett par människor hon tyr sig till. Väldigt beskyddande mot mig.
Otroligt snäll och tålig om en nybörjare kommer upp på ryggen på henne, testar en del om det är en van ryttare.
Jag vet inte om det är tydligare för någon av de olika personligheterna?

det kan ju stämma. :) jag läste faktisk en artikel om en annan arab som liknade min mkt och han var också kung men även barn. måste låna boken igen och läsa!

ja, en pegasus är mkt speciell, och den klokaste häst man kan hitta. när jag fick honom var han helt nedbruten och död i ögonen eftersom han hade varit hos tuffa människor som bara utnyttjade honom och inte uppskattade hans känslighet och speciella sätt. :( det tog honom ett år att börja hitta tillbaka till sig själv och då blev han en helt annan häst. han är nu 28 år gammal och varje dag jag får vara med honom är en glädje. :love:

Beskriv vad en pegasus är då ;) Blir nyfiken förstår att det är ovanligt men vad utmärker den hästen??

Vissa hästar älskar ju att man håller på och pillar med dem i timtal. Jag känner hästar som älskar att vara med i ridskolans julshow utklädda och med ungar som klänger på dem.

Svala vet skillnaden mellan "nödvändigt" och onödigt. Hon accepterar onödigt om man gör på rätt sätt men visar att hon inte uppskattar det. Rodi gillar att få en pressenning över ryggen och en badboll under magen. Svala gillar det inte, men accepterar det om hon hålls i. Lös i hagen går hon undan när hon ser att man kommer med leksaker.

Knapplån

Åhh, vad intressant! Kan inte ni duktiga försöka läsa ut vad min kille är också? Kan tänka mig att skenet bedrar lite, men det ska bli himla intressant att höra! Hojta till om ni behöver några andra bilder för att skapa er en uppfattning!

IMG_1707_2.jpg

IMG_0467-1.jpg

IMG_0348.jpg

IMG_0022.jpg

Andra sidan, hans "onda" öga ;)

IMG_0018.jpg

Citat ur boken om Vandrarens personlighet:

"Vandraren är okomplicerad, vanligtvis frisk och har ett gott och jämt humör."
"Hästen är frihetsälskande, lugn, vis, ädel, trogen och social. Vandraren är på alla sätt behaglig - en underbar häst."

"Först och främst är den här hästen väldigt självständig."
"...blicken är riktad långt bort i fjärran. Den tycks vilja tränga igenom oändligheten för att utforska det som finns där bakom."
"Vandraren lider sällan av hemlängtan och är pigg på allt, bara han får utforska nya saker och okända områden. Vandrarens självständighet gör att han för sig elegant."
"Det är som om den här hästen bara ser det väsentliga i rörelseriktningen, vägen och målet. Därför kan någon tycka att hästen verkar nonchalant, men det är att tolka den fel. Hästen kan överse med mycket på grund av sitt suveräna sinnelag, men inte med inskränkningar i friheten."

Svårt, svårt. Nu kände jag nästan en gnutta "Den Ensamme" istället. Nä jag är värdelös på det här. :p

Citerar lite om Pegasus:

"Pegasus är en häst som flyger högt. Den är en länk mellan tvenne världar, och det är i sanning han personifierar hästen i myterna."
"Pegasus är ovanligt känslig och har lätt för att ta på sig skuld och lidande. Pegasus är som alstringskraften, som manifesterar sig på nytt i varje sekund."

*K-L*

Även jag har denna boken och tycker det är väldigt intressant och fascinerande att läsa om och se alla olika hästkaraktärer. Men även svårt ibland. På en sida i boken berättar ju Hempfling om en häst som var en ovanlig blandning av barnet och ministern. Intressant är det iallafall.:)

Skulle kunna tänka mig en till bild på huvudet från sidan :D

KL

Jag med, jag med!

Juli-08sida.jpg

Kanske svårt att se ordentligt med all päls?
29defebruari40.jpg

Någon mer vinkel? :D

Här är ytterligare en bild på huvudet! Hade inte så många så jag fick beskära en helkroppsbild :) Han har precis rejsat järnet i hagen på denna så han har lite annat uttryck än på de andra bilderna ;)

IMG_0342_1.jpg

KL

Ni andra då ??? Tintilar velar mellan vännen och den ensamma någon annan nämnde ministern, KOLLA MINA bilder och säg vad ni kommer fram till, nu vill jag ju verkligen veta. Mitt eget tycke lutar åt vännen, den ensamma fick jag ingen redogörelse för vad det skulle va så det kan jag inte säga. Tror mina bilder är på sid 4 nu TACKSAM för svar :D

Första känslan urhästen, men skulle kanske vara en säkrare bedömning om du la till ännu ett foto från sidan utan päls, huvudet framför allt :)

WOW vilken förklaring på peagsusen! Satt och läste lite i tråden och tycker det är riktigt intressant. Verkligen synd att jag inte har kort på en av jobbets hästar, för det är EXAKT med de orden jag skulle beskriva henne + extremt villig att vara tilllags och göra rätt. En FANTASTISK häst men med fel människa te.x någon stressand blir det katastrof.

Jag måste helt klart köpa den här boken! Hehe det här var riktigt kul :laugh: Men ni kanske vill gissa på min lilla dam, hon är bara 1,5år och inte helt klar än men vissa drag hos henne är väldigt starka.... ska inte säga för mycket innan ni gissat =)

DSCandrad6.jpg

galoppstrckerut.jpg

20081123pussas.jpg

hm.. ok,..nu utgår jag främst från den sista bilden som detta framgick mest tydligt,..

jag får in honom som en aning splittrad, att han har två personligheter i sig som säger i mot varandra,. den ena är ministern och den andra är tjockisen,.
om du täcker för halva hans huvud, mule å uppåt och tittar på han halva övre ser du att där är något känsligt intelligent,
om du sedan tar bort handen kommer en mule du inte alls tänkt dig,. den är tjockare och okänsligare,.

Det ja tror denna häst behöver hjälp med är att förstå sig själv,. han är å ena sidan ambisiös, vill arbeta och lära sig nya saker, är klartänkt och med i världen å andra sidan är han bekväm, långsam , och lever helt och fullt i sin egna värld,..

Spontant skulle ja säga underofficeren, men då hon inte är tre än kan hon ju ändra sig en hel del innan hon blir klar :)

hm.. ok,..nu utgår jag främst från den sista bilden som detta framgick mest tydligt,..

jag får in honom som en aning splittrad, att han har två personligheter i sig som säger i mot varandra,. den ena är ministern och den andra är tjockisen,.
om du täcker för halva hans huvud, mule å uppåt och tittar på han halva övre ser du att där är något känsligt intelligent,
om du sedan tar bort handen kommer en mule du inte alls tänkt dig,. den är tjockare och okänsligare,.

Det ja tror denna häst behöver hjälp med är att förstå sig själv,. han är å ena sidan ambisiös, vill arbeta och lära sig nya saker, är klartänkt och med i världen å andra sidan är han bekväm, långsam , och lever helt och fullt i sin egna värld,..

Som jag skrev i första inlägget tror jag skenet kan bedra, och det här var precis det jag menade! Han är otroligt ambitiös och vill så gärna göra rätt! Å andra sidan får man aldrig någonting gratis, han kan vara väldigt lat och bekväm! Kan tänka mig att han kan behöva hjälp att hitta sig själv lite. Han är 7 år, inriden ganska sent och är även ganska svår att sätta rang på.. Kommer det in en ny häst i hagen gör han inte direkt något väsen av sig, han har aldrig tagit en fajt för att bevisa sin position. Helt plötsligt står han bara där och motar bort övriga hästar när det är dags för mat för att dagen efter vara den om blir bortmotad. Jag tror att han i grunden är rätt ranghög, men fortfarande lite osäker för att våga ta för sig.

Väldigt intressant beskrivning iaf, jag känner verkligen igen det! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar