Frifinburk2
Trådstartare
Dvärgschnauzer kunde säkert funka fint. En tik så är den i princip så liten som du vill ha.
Dvärgschnauzer är en hundras jag har tittat mycket på. Det är underbara hundar och jag har varit hundvakt åt flera. Tyvärr tror jag det är en lite för skarp ras för mina behov. Med mina tidigare hundar har jag varit mycket noga med uppfostran och de har följt mig genom att jag bara tittat dit de ska gå. Sedan har de levt livet ihop med sina hundvakter och gjort allt de inte får annars. De har varit lydiga såklart, men tagit sig friheter som de aldrig hade gort tillsammans med mig. Det har fungerat ändå, men med tanke på att jag har större behov av att de är "lydiga" med dessa hundvakter nu så behöver jag en mer förlåtande hundras som inte utnyttjar inkonsekvens lika mycket.
Jag är fullt medveten om att ALLA hundraser kan utnyttja inkonsekvens, men jag behöver bara en hundras som ändå är lite "Jaja, du får väll som du vill...". Av det jag har sett av dvärgschnauzer så är de underbara, men vet hur de ska utnyttja tillfället om de känner av inkonsekvens hos hundföraren. Vilken hund jag än väljer så kommer de förstå att de kan utnyttja inkonsekvens, men jag behöver en hundras som ändå, med god uppfostran, är föjsam och "lydig".
(Det är säkert dvärgschnauzers ändå, men hur undrabara jag än tycker att de är så upplever jag dem ändå som något skarpa.)