Vilken hund?

Sv: Vilken hund?

Jag har juh som sagt en staff, och jag kan juh säga att mindre vaktig hund finns inte. Han älskar juh människor så han skulle bara bli glad om det kom någon, och jag har hört flera med dessa raser (Staff, Amstaff, PB) som säger att deras hundar inte är speciellt vaktiga.

Men jag har heller inte ngn erfarenhet från de andra två raserna så jag skall iofs inte uttala mig.
 
Sv: Vilken hund?

eftersom ni hade tänkt att hyra ut boxar och alltså kommer att ha mycket okänt folk springandes på gården hade jag valt bort alla raser med vakt i.
 
Sv: Vilken hund?

tack! :love:

han är jäkligt söt,och det vet han nog om själv! :smirk:

snällare hund får man leta efter,har aldrig huggit nån/något,fasst mammas pudel brukar springa efter och hugga han i hälsenorna! :crazy:
jo,det är sant..

han kan morra lite i fall han hör något på kvällarna,men sen blir han så feg så då kryper han under täcket!
 
Sv: Vilken hund?

sörflickan lisa skrev:
tack! :love:

han är jäkligt söt,och det vet han nog om själv! :smirk:

snällare hund får man leta efter,har aldrig huggit nån/något,fasst mammas pudel brukar springa efter och hugga han i hälsenorna! :crazy:
jo,det är sant..

han kan morra lite i fall han hör något på kvällarna,men sen blir han så feg så då kryper han under täcket!


haha:p busig pudel
 
Sv: Vilken hund?

Calazirya skrev:
Jag är inte så insatt i dessa raser men vad jag förstår så är Amtsaff och Pittbull lika krävande vasd gäller aktivering ...

aaa:P men det är juh bara kul
 
Sv: Vilken hund?

cillamuffins skrev:
eftersom ni hade tänkt att hyra ut boxar och alltså kommer att ha mycket okänt folk springandes på gården hade jag valt bort alla raser med vakt i.

De flesta raser har mer eller mindrdos av vakt i sig och hundar är relativt bra på att anpassa sig!
 
Sv: Vilken hund?

vad sägs om en Boxer??
Finns ju både stor oh små oh det är vad jag har set oh hört en underbar ras.
Lite lättare att träna än en amstaff.
Sen finns de den lite*nyare rasen* am bulldog den är sörre än en amstaff lite grövre men fyy hundan va snygg den är..
Fast dom kostar en del.
Dogo argentino finns det oxå men dom är ju mycket större oh hellt vita dom är fräsiga i sig.
Min bror har en.
Alla dom hör raserna är klar finna även om de inte är min form av hund*husky lover*

Lycka till
 
Sv: Vilken hund?

Calazirya skrev:
Vem skriver du till?

Jag antar att du inte skriver till dig själv ?

Jag tror inte att man behöver vara allför listig för att förstå att jag skriver till trådskaparen.......
 
Sv: Vilken hund?

Flo-Jo skrev:
vad sägs om en Boxer??
Finns ju både stor oh små oh det är vad jag har set oh hört en underbar ras.
Lite lättare att träna än en amstaff.
Sen finns de den lite*nyare rasen* am bulldog den är sörre än en amstaff lite grövre men fyy hundan va snygg den är..
Fast dom kostar en del.
Dogo argentino finns det oxå men dom är ju mycket större oh hellt vita dom är fräsiga i sig.
Min bror har en.
Alla dom hör raserna är klar finna även om de inte är min form av hund*husky lover*

Lycka till


boxrar är juh oxå söta o snälla. men ja skulle nog inte vilja ha nån tyvärr:bump:
 
Sv: Vilken hund?

Jag tror inte att man behöver vara allför listig för att förstå att jag skriver till trådskaparen.......

Om jag inte missminner mig helt så var det du som skrev i en annan tråd om den dåliga stämningen här inne?

Tycker nog att du bidrar en hel del till den när du kommer med sådana svar?

Eftersom vi diskuterade bara några inlägg ovan så var det väl inte så konstigt att jag frågade vem du skrev till när det stod att du svarade dig själv?

Att dumförklara någon annan bevisar bara ens eget intellekt :smirk:
 
Sv: Vilken hund?

Naggur skrev:
haha aa de missade jag=) jo de kan ju va en fördel=) Herregud! folk verkar ju skaffa bara för skaffandets skull. varför ha en hund som ser cool ut om man inte ens kan hantera den?


SANT! mkt sant vill ja lova
 
Sv: Vilken hund?

håller med det. men vi komma inte skaffa det för det. vi komma skaffa det för att den verkar passa in i våran familj
 
Sv: Vilken hund?

och till dessa två eller tre boxar finns det en häst med familj. det behöver inte vara samma tre människor som kommer varje dag, år ut och år in. väljer man en ras med mycket vakt kan det få ödesdigra konsekvenser. bättre i så fall att välja en ras som berättar att det kommer folk, men inte bestämmer sig för att köra bort dem själv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 265
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 481
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
32
· Visningar
1 393
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 807
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp