Vilken höjd ligger ni på?

Sv: Vilken höjd ligger ni på?

Qwerty_yui skrev:
Och jag har en shettis som jag tävlar 160 på. Tror ni att det stör honom att jag är 174 cm lång? Vi har kvalat till WC i kuala lumpur!
Men allvarligt?? Varför tar du i så? :o
Eller du kanske känner Prince Fair eftersom du skiver så?

ha, ha för mig o min nordis ligger de väl fortfarande på en ca. 50 cm el. nånting:D .......får nog satsa på dressyr istället! :rofl:

theark skrev:
Här är det fritt att skriva vilken höjd ni är på! :D SKulle va kul och veta :rofl:
(Ni behöver inte överdriva JÄTTE mycket :angel: )

Själv har jag hoppat 1 m som högst på enstaka hinder o 70 cm på clear round;)

Vaddå?
Vi överdrev bara lite om man säger så.

Qwerty_yui skrev:
Och jag har en shettis som jag tävlar 160 på. Tror ni att det stör honom att jag är 174 cm lång? Vi har kvalat till WC i kuala lumpur!
Vad roligt :idea: Vi kanske kan träna tillsammans nån dag :banana:
Jag har byggt ett ridhus med 20 m i takhöjd, så nu ska här hoppas :bump:

när vi flyttade i höstas till nya stallet låg vi på 120..men har inte kunant hoppa jätte mkt nu under vintern då vi inte har ridhus och hade inget ridhus kort..så nu ligger vi på 100-110 cm kanske,men målet är 130 detta år..

men ska enbart starta 110 till att börja med...(första året jag ska tävla med denna häst)

Just nu sitter jag nog på den otroliga höjden av 45 cm :rofl: :rofl: :rofl:
har inte mätat stolen riktigt ;)

*knapplån*

Om det gäller hoppning, så tävlar vi på hela 0,90 och 1m. Målet är att debutera 1,10 till sommaren.

//Alice

Mitra skrev:
Just nu sitter jag nog på den otroliga höjden av 45 cm :rofl: :rofl: :rofl:
har inte mätat stolen riktigt ;)

haha vad gulligt "mätit stolen ännu" hehe ja men det är alltid en bit på vägen..!:)

ja tkr inte s är coolare ju högre man har hoppat , d viktigaste är ju att man hoppar så högt så att man själv är trygg o inte livrädd;)

Jag tävlar Lätt C (90cm) och Lätt B (1m) men ska antagligen hoppa Lätt A framåt våren:)

Ja! Vad bra. det måste vi göra. Jag fick till slut såga av taket till mitt ridhus eftersom Korven (min shettis) slog huvudet i det annars. Och då var det ändå 15 meter högt. Tror du vi kan bygga en vattengrav också? Jag måste öva för Korven har bara hoppat en som var 15 meter lång. Vad tror du de har i WC? 20 meter?

jag har tänkt att börja träna på att hoppa över vättern när jag ändå är på semester i de trakterna.
man kan ju börja med att "mellanlanda" (hoppa studs) på visingsö :D

annars är det ju bara att våldgästa närmsta utomhus-simanläggning, deras banor är väl typ 25 m? ;)

Den ena som är 5 har bara gått ett par 80cm CR felfritt än så länge men skall väl ev ut på 90-1m i slutet av april.

Den andra hoppade för första gången "på riktigt" i går och det var väl typ 60 cm eller något men skall väl försöka ta ut honom på 90 i slutet av april- början av maj någonting.

B-ponny hoppade jag 105cm bana och tävlade LA
c-ponny hoppade jag enstaka hinder på 115 tävlade LB
D-ponny hoppade jag 120 bana tävlade Lb
Nu mär jag har unghäst hoppar jah bara små hinder

tränar på 1,20 men min häst har bara gått som unghäst tills nu.(detta är första året som vi tävlar med omhopping... men tiden har aldrig varit något problem i af...:P hihi.) Då har vi tävlat 90 och 100 cm. men som sagt så vill jag gärna placera oss bland de stora hästarna innan vi klättrar vidare i klasserna :D

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
702
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar