Vilken höjd ligger ni på?

Sv: Vilken höjd ligger ni på?

Qwerty_yui skrev:
Ja! Vad bra. det måste vi göra. Jag fick till slut såga av taket till mitt ridhus eftersom Korven (min shettis) slog huvudet i det annars. Och då var det ändå 15 meter högt. Tror du vi kan bygga en vattengrav också? Jag måste öva för Korven har bara hoppat en som var 15 meter lång. Vad tror du de har i WC? 20 meter?
"Korven"...
:rofl: :rofl:

Jag tränar på 110 men tävlar 90-100 då jag e höjdrädd :p.

Hoppat 130 med hästen.
Tävlar 90 cm:angel:

PrinceFair skrev:
jag har tänkt att börja träna på att hoppa över vättern när jag ändå är på semester i de trakterna.
man kan ju börja med att "mellanlanda" (hoppa studs) på visingsö :D

annars är det ju bara att våldgästa närmsta utomhus-simanläggning, deras banor är väl typ 25 m? ;)
Jag har hoppat 1,10 i en bassäng! :banana:

Tränar mellan 1.10 - 1.25 Har bara tävlat 90 - 1.00 men i vår tänkte jag starta iaf en 1.10 klass, tänkte göra det förra året men då blev hon skadad osv så vi får satsa på detta år hehe = P

jag o min nya d-ponny har ganska nyss kommit igång. tränar på LB nivå, ska på första hopptävlingen den 7 maj, blir LD o LC då. satsar på att tävla LB till sommarn! :banana:

Är glad att meddela att jag nu ligger på 75cm!:p xD

Jag ligger på 80 cm just nu :p Har bara hopptränat den här terminen med en häst som inte har hoppat så mkt, så det går frammåt iaf :D

Jag ligger på 80 cm på d-ponny, målet för i år är 90 cm :banana:

Just nu med min oruttinerade c-ponny, Nino (haflinger)
så har vi hoppat rundt 80 cm.

*kl*

Tävlar 80-90 nu men tränar på över metern.

Ska vara med på min första CR nästa helg. Har anmält mig i 40cm-klassen... Får börja lungt! :angel:

Den höjden jag och min ungähst ligger på nu är att vi ska starta 80 cm på söndag.
Fast min tränare tycker att jag är fjantig för att jag inte hoppar högre (iaf 90-1 meter). men det är hennes tredje hopptävling någonsin, andra med mig i sadeln så vi tar det lgnt. Vi har ju itnte bråttom direkt:)

Jag hoppar runt 1 meter. Det högsta jag har hoppat var 1,05 meter med en C-ponny.:) :bump: hoppla

tävlar 120, i år är målet 130 (hon har gått ett flertal före jag köpte henne)... men vi får se hur mycket vi hinner med och hur fräsch pållan är... hon är ju trots allt 18 år!

Men som det är just nu så känns inga höjder för högt, på enstaka hinder iaf (ok, när man hoppar över 140 så börjar det kännas högt :angel:) ... Allt har som lossnat nu och det känns som jag börjat komma på hur man gör när man hoppar :D

Hej, jag har tränar upp till 120 nu, på mitt halvblod Sir Willgott:love: ,
Men har bara tävlat små klasser en då jag inte haft honom längre en sen i okt:)
Men ska iaf tävla 1m å 110 den 6maj på botkyrka rs..:D
Mitt mål är att hoppa iaf upp till 130 nu i sommar på honom:bump:
ps. vi finns på bild i bildgalleriet, häst å människa..:banana:

Med min nya ponny ligger jag på LC :D Men jag har hoppat LB med min förra.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
702
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar