Vilken höjd ligger ni på?

Sv: Vilken höjd ligger ni på?

1:a hästen..
tränar 140 banor
tävlar 130 med plaseringar
mål detta året: stadiga 140 rundor inomhus SM

2:a hästen (unghäst)
tränar enstaka hinder 120-130
banor 100-110
tävlar 100 cm
hoppas på 110 till sommaren

min islandshäst:

90

dponny

110

c ponny

100

jag rider 130 på tävling hittills, ska försöka starta någon 135 i år om allt går som jag vill.

Innan jag blev för gammal så tävlade jag LA på D-ponny, alltså 1,10 m.
Hoppade enstaka hinder på 1,35 på honom.

Tävlade därefter 1,10 på häst, men har slutat rida den hästen nu.
Hoppade enstaka hinder på 1,30 med den.

Har just nu en orutinerad häst som i helgen ska hoppa hela 80 cm på klubbtävling. Om jag fortsätter rida henne (dvs, om hon inte blir såld) är målet att hoppa någon 90-klass innan sommaren. :)
Vi har knappt hoppat något högre, men runt metern har vi väl tagit oss över nån gång. ;)

Hon har gått bana på 130 hemma, hoppat enkelhinder på 150 under ryttare. Tävlat tom 110 m vinst

Förra säsongen (och den första för hästen) tävlade vi upp till 110, med placeringar i 1m. Detta året har vi bara hoppat upp till 1m, men har bara vart ute på två tävlingar, ska starta 110 om ngr veckor. Målet i år är att försöka starta 120=) På träning hoppar ja för tillfället inte så högt, enstaka hinder på 110-115 kanske men tränar mest lydnad nu under vinter då han är så spänd på träningarna i ridhuset.

Jag är för mesta dels dressyrryttare, så det är inte särskilt ofta jag hoppar höga hinder. Men jag och min gamla (dressyr)ponny hoppade nog bana på ungefär 110-120 på träning några gånger. Det är sjukt högt för mig :p Tur att man hade en ponny som kunde hoppa.

på häst har jag hoppat 1,70 under träning för instruktör,(fast hästen va strax över 1.70)
målet är att "komma tillbaks" efter många års paus från hästar med den kapaciteten :angel:

Jag har tävlat upp till LA på mina tre d-ponnyer.
Den ena är utlånad nu, så den tränar jag inte längre.

Mitt sto får inte hoppa mer, men henne har jag som sagt
ridit upp till LA på tävling och ridit banor på ca 130-140 på träning.
Enstaka hinder på 150 höjder för att testa...

Min valack har jag ridit upp till LA och ska försöka rida MSV B
i år, fast han går fälttävlan också så det är tufft att satsa i båda
grenarna. Har tränat ungefär lika högt som stoet med honom.

Det beror ju på om jag ligger i sängen eller någon annanstans men skulle väl tro att det är ca 60-70 cm över golvet. :angel:

hahaha:rofl:
många roliga o fyndiga svar jag har fått haha...;)

Hoppar MAX 80 med min häst som jag tränade 120/130 med för några år sen. Vissa påstår att träning ska gå framåt..? :D Hahaha. Seriöst så har vi ridit western i tre år och börjat hoppa lite smått nu igen, förhoppningsvis har hon vuxit till sig nu och troligen så är hennes ben inte lika sköra längre.

Har hoppat som mest ca 115cm på ponnyn och tävlar 90 men förhoppningsvis ska vi upp i 100cm snart.

Tävlar på 70cm höjd, men har hoppat mitt fjordsto 110. Kanonbra med tanke på att hon bara är 139cm själv!

Vad tråkigt, han verkade ju vara väldigt fin!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
702
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar