Vilken höjd ligger ni på?

Sv: Vilken höjd ligger ni på?

Hmm.. VI (både jag och hästen) känner oss säkra och hoppar en bana med relativt bra självförtoende på 80cm.. Målet är att komma runt en 90cm runda felfritt :D Men än så länge tryter självförtroendet både hos mej och hästen.. :crazy:

Kan ju tillägga att man mest håller till på dressyrbanorna ;)

blåbärshoppning, bom på marken ca.
nejmen.. känns så men vi ska starta LD-LC nu om tre veckor, jag och ponnyn. och stora hästen kanske 90 eller någonting sådant och lillaponnyn kanske om hon får vara med 50 cm.

tävlar inte aktivt, men ska he min 5-åring lite tävlingsrutin medan hon fortfarande är unghäst (och billig startavgift:idea: )
tänkte starta 1m i år.

häst nr 2. kanske starta 1,20 om vi orkar. ;) hästen är 17 år och har gått 1,40 för några år sen (annan ryttare!!!)

Träningsmässigt ligger jag på 1.30
Har tävlat 1.20

Startat en blåbär på 70 cm(hästen hoppade visserligen minst 1/2 m över men jag tror inte det räknas). Tränar på ca 80-90 cm i dagsläget, tror inte att det kommer att bli så mycket högre då min häst är dressyrare och hon vildar till sig så i hoppningen och skadar sig.

Jag och min bebis som bara hoppat ett fåtal gånger än så länge ligger just nu på ca 60-70 cm. Ponnyn är en 3,5 årig c-ponny. Målet för i år är att rida felfritt på 80 cm. Personligen tycker jag det börjar bli väldigt högt runt 90-1 m...

Tränar 1.00-1.10 ungefär, kanske något enstaka hinder på högre höjd om jag måste :o

Har hittils bara vågat mig på att starta 0.90...

Ullis

jag kan erkänna att jag bara har tävlat i 60cm ensålänge:angel: ... men nästa gång blir det 70cm!:p

Jag ligger på 120-125 med min 7åring, ska starta 130 nästa tävling, så d blir najz! :banana:

Men min 6åring ligger jag på 120.. han är ganska valpig o växer fortfarande, men det blir väl 130 för honom snart med :rofl:

120-135 cm på träning..
110-120 cm på tävling..

Knapplån
Jag undrar hur många i den här tråden som överdriver.

Qwerty_yui skrev:
Knapplån

själv tävlar jag 2.05 med min islandsponny, han är jätteduktig :D :D :D men på träning brukar vi lägga hindrena på 2.50 och det hoppar han som ingeting min lilla älsklingsplutt :love: :love: :love: :love:
och min ridlärare säger att jag snart ska rida ännu högre klasser, och hon är faktiskt jätteduktig så om hon säger det så är så :idea: :cool: :p :D

:angel:

har inte tävlat på länge nu pga ekonomiska själ men det är på rätt väg nu. sist debuterade jag 1m, hästen var då 4 år. efter dålig ekonomi o skador på både mig o häst så hoppade vi 1,15 m i förr förra helgen:) :) :) :).
ska börja på 90 cm igen på tävling när det blir dax, hästen är hel, jag är hel o en liten detalj: att bilen är hel:crazy: :crazy:

Qwerty_yui skrev:
Knapplån

tycker inte att det verkar så överdrivet. Många verkar ju `bara´tävla klubbnivå.

och min häst har gått 1,40, men absolut inte med mig! men 1,25 har vi tävlat, fast dagsläget 1,10.

För några år sedan tävlade jag i 120. Sen gjorde jag ett uppehåll med hästarna och nu får jag börja om från början. Har hittils bara hoppat hinder som är 80, men hästen hoppar ju säkert minst 1 meter över.

Haha, det vet jag ju att du inte gör.

Och jag har en shettis som jag tävlar 160 på. Tror ni att det stör honom att jag är 174 cm lång? Vi har kvalat till WC i kuala lumpur!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
702
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII