Vilken hingst är er favorit?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 98
  • Visningar Visningar 8 183
Sv: Vilken hingst är er favorit?

Levande och döda hingstar jag inte skulle säga nej till:

Rubinrot, His highnes, Hohenstein, Caprimond, AerlineH, Karolinger, Black Coffe, Hermes, Vermouth, Gaspari, Eloge, Urbino, Flamingo etc, etc........
Och så Coed coch Targed, Carlfälts Bochelli och Leuns Velds Elegant
:bow:

Några på lager:

*Richfield
*Jazz
*Metall
*Briar
*Saigon

*jag såg att tråden var uråldrig;)

Jag har en hel lista här :D (obs ej i någon speciell ordning!)

*Baloubet du Rouet
*Maloubet du Pleville
*Landor S
*For Pleasure
*For Fun
*For Feeling
*Cortez
*Santa Cruz
*Robin Z
*Quidam de Revel
*Cardento
*A-dur
*Equest Carnute
*Sandro Boy

:o :o är Robin Z död?:confused: :o :crazy: det har jag missat helt! När?

Han är inte död!

Detta är en flera år gammal tråd, och någon hade hört ett rykte som sedan inte stämde.

Feliciano, helt klart och om jag kunde fått en efter Pontus hade det vatt super...:love:

ok lite olika kategorier men:
Isvind
briar
baloubet

ok, tack...tänkte väl det...kollade inte hela tråden, borde kanske ha gjort det, såg bara det inlägget och skrev!

-knapplån-

Svårt... Skulle inte lägga en svensk hingst på mitt sto i alla fall.
Är ju väldigt svag för Del Piero, men vad jag vet har han inte lämnat någon kanonavkomma än. Florenstan skulle nog vara kul :D

Urbino... :d
men det finns ju så många läckra hingstar!! (som dessutom lever...*L*)

Oj vad gammal tråd;

jag måste revidera min lista, efter att ha sett FS Dont Worry i verkligheten tillhör han inte mina favoriter för grov!

Jag gillar; Jazz, Hertug, Florestan

Ridponnyer;
Mina egna :love: :love: Dancer, Pauli o Elegant!!!!

Samt bland Welsh B Keston Royal Occasion, Rotherwood Royal Occassion, Cotrell Faberge, Downland Jaguar!:love:

uj, uj...har en hel massa:

Lucky Light

Nactus

Akribori

Roderik

Saigon

Casa Grande

Magini

Just 4 you(trots att han är död)

Bugatti Hilltop

Sandro hit

Rambo

Bourbon

Etrusco

Guido

Corrado WL

Fick man välja internationellt så blir det givetvis Montender! Ett gångartssto skulle jag ha valt Caprimond till.

Om Almox Prints J lever hade han också varit intressant. Heartbreaker, Darco, Dollar du murier, Contender, Acobat II, Cornet Obolensky ( stavningen?), Fergar mail och Escudo hade inte suttit fel heller...

Av svenska så är jag väldigt förtjust i Feliciano, Irco Mena, Jaguar mail ( Tillgänglig i sverige...), och Cardento bland andra.

Om Roynes Querides hade varit godkänd avelshingst hade jag absolut velat använda honom.

jag e helt galen i de tyska stor hignstarna:love:
Donnerhall
Weltmeyer
Florestan I
:love::love::love:

lite lustigt att tråden lever upp efter lång vila för andra gången :).. Dock alltid en aktuell fråga ;)
U

Lite intressant hade varit om ni som yttrat er i tråden skulle säga om ni ändrat smak. :) Tiden har gått och hingsten fått fler avommor, och dessutom kasnke vi fått mer kött på benen i vissa fall. Någon som har lust att kommentera sin tidigare smak? Var den tidlös och håller fortfarande? ;)
U

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka