Vilken hingst är er favorit?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 98
  • Visningar Visningar 8 183
Hingstar jag gillar mkt: Maraton, Carnute, Aerline, Briar. Sen blev jag lite förtjust i Caligaistro (stavning?) efter Globen oxå, tyckte han såg trevlig ut.

Har ett sto efter Maraton som jag betäckt med Aerline. :)

A-Dur, Danone, Dionysos, Fielmann, Ragazzo mfl.

Så lustigt att de flesta säger BRIAR och QUITE EASY...det måste gå mode i hingstar...??? Och blir det då självuppfyllande att de lämnar bra, eftrersom de får så många fler avkommor att "visa upp", eller är det för att de i grunden lämnar extraordinärt bra? Fast Briar är ju så läcker på banan och Quite easy är väl söt...intressant stam också... men vet någon varför just dessa fångslat alla(många) nu?

Med tanke på att jag har två avkommor e Quite Easy som båda överträffar långväga de förväntningarna jag hade på dem (den ena hoppar som en lite gummiboll och leker sig över hindren, den andra verkar dock hittills ganska hoppobegåvad, men hon har istället fått gångarter som är långt över medelmåttiga) så skiter jag fullständigt att han tillhör dem som har mest ston i Svergie, han har gett mycket fina avkommor dock ännu för unga för att kunna visa sig på tävlingsbanorna men det ser iallafall bra ut på unghästtesterna hittills.

Men smaken är som baken, Briar är nog en av de gräsligaste hästar jag har sett (ojoj nu kommer jag få stryk.. :angel:).

Jag gillar Saigon, som jag tror kommer visa sig strået vassare än pappa. A-Dur kombinerar det bästa tyska hopp- och dressyrblodet och dessutom verkar förärva sig väl inom båda områdena. Aerline H är en idealhäst: toppgång, topphoppkapacitet, strålande stam och fin exteriör.

Annars gillar jag Tolstoy, Martini, Weltmeyer- och Rubinsteinblodet.

Det beror ju på vilket sto man har.
Sen bör man välja en innehingst om man ska ev. sälja den sen.
Rubinroth, Wetano tycker jag verkar trevliga.

har två favoriter, båda bland dressyrhingstarna.
Briar (självklart?!) och
Donnerfly. Gillar honom och hans fina vita tecken...

Davinci är nog en av favoriterna just nu. Fast damen var redan dräktig när jag kom på det!!! :crazy: Fast Silvano e himla go med!!! :love:

*Carte Dór = jag får föl efter honom nästa år!
*Cornetto
*Cagliostro
*Cortez

Skulle vilja ha ett smäckert fullblodssto att betäcka med Briar :love:

Eller om min häst var ett sto istället skulle jag betäcka HON-om ( :D ) med Öxenholm Marble Jr :love:

Självklart gillar jag min hästs pappa också, Spinway Corona. Jag har sett honom live på utställning och den utstrålningen är :o :love:

Jag har mina favvisar, och vissa som var favvisar...
De som jag har ändrat min åsikt om är när jag har sätt avkommer som inte har varit något specielt, tänker inte nämna några namn, men kan väll säga att han namn näms bland vissa användare.
Dressyrhingstar tycker jag att man ska se på när de är unghästar, då ser man om de har naturliga gångarter, ju äldre ocm mer utbildade de blir, destu mer "framkallade" gångarter får det.

Även hopphingstar är intressant och se när de är unga, hur de löser sin uppgift och tekniken.

När det gäller äldre hingstar så ska de ha lämnat många bra avkommer för att vara intressanta!

Min favorit är Parco sen kommer Santa Cruz på god andra plats.
Dressyr hingst måste jag säga Rubinrot, och jag håller med Domaren om att Briar är en av de gräsligaste hästar jag sett, visst han har ett otroligt steg men han är överreklamerad i mina ögon stammen tilltalar mig inte heller.
jag skulle inte betäcka mitt sto med honom.
(hoppas inte jag får stryck nu :crazy: )

Hade jag ett halvblod skulle det nog bli Rubinrot. Men nu har jag araber så därför står Ekstern, Essteem, Khidar eller Kubinec högst upp på min lista just nu :p

Speciellt Ekstern :love: :love: :love:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka