Vilken hingst är er favorit?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 98
  • Visningar Visningar 8 183
Just nu känner jag ett väldigt sug på o skaffa ett föl efter Nobel Prize !!! :love: :love: (galoppavel)

Men i ridhästavel håller jag med chrisse!! :d Eller ett fullblodssto + Baloubet du Rouet :love:

Jag hjälper till hos Jens Fredricson och Santa cruz står där. Han är väldigt läcker :love:

Akribori :love:

Kasir Ask :love:

Cagliostro :love:

Quite easy :love:

Vi väntar föl efter Akribori... kan inte bestämma vilken av de övriga hingstarna vi ska välja till våra två ston nästa år...

Jag har en häst med Ganesco som morfar. Jättefint sto =)
All heder åt honom! :bow:

Hur kan man tycka att en hingst som fått 10 på typ och 9 på huvud hals och bål samt höga poäng för sitt vänliga sätt vara en av de gräsligaste hästar ni sett??? :confused:
Var har ni tittat på tidigare. Stammen är en bra SVENSK stam som fört tillbaka Sverige på dressyrens karta. Briar ska vi vara stolta över han är en ren svensk produkt som tack vare alla trogna stoägare ännu finns kvar i sverige.
Få hästar kan dansa fram med den elastisitet som han kan, och vi har väl knappast några andra så framgångsrika svenska hästar, skulle vara Flippan men hennes pappa är väl ej svensk! Han är mycket läcker och kanske en vacker dag betäcker jag med honom, men nu gillar jag nog Davinci :love:bättre till mitt ena sto. Jag har ett fantastiskt föl e. Davinci

Halvblod; Ja, Gaspari är ju död så då får det bli nån Donnerhall-hingst...

Varmblod: Super Arnie

Arab: Då Pohaniec är död får jag säga Khidar

Welsh: Min lilla Twyfor My Man-hingst... om inte han också hade varit död...

Svårt att hitta levande hingstar... :o

Mitt sto är e. Little Q - u. Lambert - ue.Piaff. Alltså mamman är linjeavlad på Gaspariblod. Lambert är ju e. Emir och Piaff är e. Emir. Emir är ju e.Gaspari. :D

Du kanske har tips på någon lämplig hingst att använda på denna stam :idea: Mitt sto är bättre hopphäst än dressyrhäst, men jag är intresserad av att förbättra gången på en ev. avkomma. ;)

Dressyr: Akribori är ruskigt snygg.
Hoppning: Cardento är snygg och dessutom släkt med ett sto som jag red innan

Magini! :love:
Någon som vet var han håller till nästa år? Hade hoppats på att han skulle finnas på Eklunda, men icke...

Tycker även om Bernstein! :)

Bland araberna gillar jag Elcatero. Även Gimmick är väääldigt snygg!! :love:

Att ta föl på märren skule jag vilja ha Suspisious Mischief som pappa till fölet! :) Hade nästan glömt bort att detta var TÄNKT... :)
Senare längre fram eventuellt ett travföl, inge bestämt..
Suspisious Mischief är oxå min favvo...

//Carolrita

Åhhhh vad kul att du tycker om Roderik, det gör jag med. Min syster och jag (rider den med) har världens vackraste efter Rodrike. Han är så go! Stor som ett hus men gosig som en katt. :love:

Heter Ricoshet men kallas "råttan" :rofl:

Feliciano
annars finns det lite tyska och holländska hingstar som jag är sugen på ... =)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka