vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Aliide skrev:
Tyvärr så förstår jag bara hälften av vad du skriver.
gör du? vad är det du inte förstår?

du kan ju läsa mitt inlägg innan detta -vill/orkar inte med sånna hära inlägg,det skapar bara konflikter-för ni tycker si å jag tycker så..bara onödigt tjaffs som SÄKERT kommer uppstå så jag vill helst undvika det för det är ju inget vidare kul i längden.:smirk:
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

hunden hade redan "slängt" sig på sidan å lagt sig som en krigs-skjuten veteran som var döende :rofl: å bara skriker å tycker såå synd om sig!!! :rofl:

Jag tycker verkligen inte att det där låter roligt. Ditt sätt att beskriva hela händelsen är otroligt barnslig.

(Nej, jag överdriver inte. Jag har verkligen svårt för att läsa din inlägg "ba" "ja" "o" "å" osv.)
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Skulle tippa på att han slog i en nerv så det blev som när vi slår i armbågen då det ilar och gör så där förb-at ont... Jag kan skrika rätt bra i de lägena så jag skulle kunna tänka mig en hund gör desamma..:crazy:
Jag känner igen mig till viss del i ditt handlande, man blir banne mig panikslagen och kopplar totalt ur all funktion i hjärnan.. Sen när det lugnat ner sig och man kan konstatera att det gått bra då kommer man på hur dumt man handlat och hamnar i nån typ av nervöst ursäktande skrattattack istället...:o Men man bättrar sig genom varje händelse som tur är...;)
Men faktiskt så har jag varit med om en rejält allvarlig händelse också men då blev jag sakligt kall bara, så jag tror att på nåt vis så vet man när det verkligen gäller...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Aliide skrev:
Jag tycker verkligen inte att det där låter roligt. Ditt sätt att beskriva hela händelsen är otroligt barnslig.

(Nej, jag överdriver inte. Jag har verkligen svårt för att läsa din inlägg "ba" "ja" "o" "å" osv.)

Tycker inte att det finns nån anledning att lägga ner vikt på hur folk skriver och är i sitt skrivande, det är var och ens personlighet och det har vi andra inte med att göra..:cool:
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

till er alla andra som tänker skriva en liknande komentar: Snälla låt bli,jag vet mkt väl vad ni tycker om det så det behövs inte några fler sånna inlägg .

Jag låter bli, och klappar mig själv på huvet:D
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Aliide skrev:
Jag tycker verkligen inte att det där låter roligt. Ditt sätt att beskriva hela händelsen är otroligt barnslig.

(Nej, jag överdriver inte. Jag har verkligen svårt för att läsa din inlägg "ba" "ja" "o" "å" osv.)
så synd då att du inte kan tolka mina förkortningar..:devil:

men för att göra det enklare för dig så kan jag förklara vad allt står för-så att du i framtiden FÖRSTÅR mina texter;)
"ba" står för Bara,"ja" står för antigen ja eller jag och "å" står för Och osv;) (jag använder inte "o" ):D

ja ja barnslig eller ej-det är upp till dig:smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Sissan skrev:
Skulle tippa på att han slog i en nerv så det blev som när vi slår i armbågen då det ilar och gör så där förb-at ont... Jag kan skrika rätt bra i de lägena så jag skulle kunna tänka mig en hund gör desamma..:crazy:

ohh det gör ju såååå ont att slå i "cp-nerven" (som jag kalalr det för hihi) ja så kan det ju faktiskt vara att han själv råkade ut för det.

Sissan skrev:
Jag känner igen mig till viss del i ditt handlande, man blir banne mig panikslagen och kopplar totalt ur all funktion i hjärnan.. Sen när det lugnat ner sig och man kan konstatera att det gått bra då kommer man på hur dumt man handlat och hamnar i nån typ av nervöst ursäktande skrattattack istället...:o Men man bättrar sig genom varje händelse som tur är...;)
Men faktiskt så har jag varit med om en rejält allvarlig händelse också men då blev jag sakligt kall bara, så jag tror att på nåt vis så vet man när det verkligen gäller...
:bow: så sant så! (skönt att några "förstår" mig lite i denna tråd iaf :angel: )

för så blev det för mig...fattar inte bara hur jag kunde göra så..eller rättare sagt-inte göra ngt alls...
TÄNK om det verkligen skulle vara riktigt illa...:eek: shit vågar inte ens tänka så långt faktiskt..
ja-det är ju lätt att bli efterklok....hoppas att man agerar lite bättre "nästa" gång iaf..
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

min hund satt fast vid ett sånt där agility bord ett litet , hon var allså fastkopplad .. så ska jag gå banan så springer hon fram sen tar ju kopplet i så hon flyger o hela ryggen kröker sig o bakbeneet rycker as konstigt ja fick panik trodde hon fått diskbrock :cry: men så masserade en tant i min agility kurs hennes rygg så släppte allt as läskigt blrv i chocktillstånd :cry: :( ja bara saatt helt förstelnad sen så blev jag så glad när hon börja hoppa å stuudsa som vanligt igen :love:
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

nej men ÅHH vad läskigt!!:eek:
vilken TUR att hon blev bra sen då!!:bow: vilken snäll tant som masserade din lilla vovve:p

ja i sånna tillfällen så blir man helt stenad ju! inte vill man "se på" när ens älskling har skadat sig mm...jag tänker alltid det värsta-typ att benet skulle va helt brutet å det typ sticker utanför huden helt blodigt å äckligt..ja typ sånt..inte undra på att man inte "vågar" göra ngt då...:angel: :rofl:
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

horselove skrev:
Varför kalla det cp-nerv?:eek: :confused:
varför inte? och vad har det med tråden att göra??;)

orka haka upp sig på "små saker"...herre gud..får man inte längre säga NÅT nu för tiden utan att påstås "vara" diskriminerande,rasistisk mm..:confused:

jag kallar det för cp nerv´helt enkelt ..såsom "alla" andra gör å har gjort så länge jag kan minnas.....vart skulle man annars ha fått det uttrycket ifrån då?
inget man självmant kommer på dirrekt:D

har hört vissa kalla det för "kärring nerv"..är det lika "illa" å helt fel att säga så istället?
skulle du ha reagerat på samma vis och ifrågesatt mig om jag sagt kärring nerv istället för cp nerv eller?:angel:

näe cp-nerv är det och så förblir det för min del..känner inte till en enda människa som tagit illa av det.. och NEJ-jag har aldirg sagt det inför en större mängd "befolkning" el i närheten av ngn som är cp skadad så svaret är nej,inget har tagit illa vid det ..(för det skulle säkert bli din/er tanke dirrekt);)

dessutom-hur OFTA slår man i cp-nerven egentlgien? jag gör det oftast hemma nån gån väääldigt sällan..

och OM man nu gör det bland andra människor så skriker man ju knappast "AJ fan nu slog ja i CP-nerven!!"
utan man säger väl "aj satan" el dyl,är man med ngn vän el så som undrar vad som hänt..DÅ säger man -"jag slog i cp nerven"..;)

men men,tänker inte föra denna diskution vidare,vi håller oss kvar till trådens ursprunglliga ämne..
vissa saker kan man inte ändra-hur mkt man nu än vill det..fritt land vi lever i så det är upp till var och en att bestämma om hur vi ska uttrycka oss eller ej,vissa visar mer hänsyn till folk-andra inte..simple as that:smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

horselove skrev:
det där var inget svar på min fråga, men strunta i det då..
men det var det ju..skrev ju längre ner .."min" genaration har alltid kallat det för cp nerv..det är "därifrån" jag fått det uttrycket och har hört det sålänge jag kan minnas..

"man kan ju inte lära gamla hundar att sitta" sägs det..Isåfall är jag en "mkt" gammal hund ;) :angel:
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Du får skriva & stava precis hur du vill, men risken att bli missförstådd ökar drastiskt om man formulerar sig som du gör.
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

ja det klart..MEN jag har ju inte skrivt spc "udda" el sånt som kan missförstås pga av mitt sätt att uttrycka mig på..ELLER är det verkligen så "illa"?:angel:
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Ja, det är illa. Det är svårt att förstå det du skriver.
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

hmm..det var ju inte bra då..konstigt-ni är de första som påpekar det..men å andra sidan-det kanske är en "data-skada" man fått haha...;)
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Det går knappt att läsa för du stavar ju så otroligt dåligt!
Och vad vare för kul med att hunden gjorde illa sej?
Jag fattar noll...
 
Sv: vilken hemsk matte jag ÄR! *skämms på mig*

Tror kanske mer det var hennes eget handlande som hon beskrev som otroligt dumt/"roligt", med självironi, inte att hunden gjorde illa sig...:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 003
Senast: Mickizz
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 678
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp