Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://minatraningstajts.wordpress.com/2015/06/17/kvinnans-superkraft/
Jag är inte överdrivet intresserad av andras förlossningar, men när jag snubblade över den här på FB måste jag medge att den var imponerande.
* Jenny *
Jag är inte överdrivet intresserad av andras förlossningar, men när jag snubblade över den här på FB måste jag medge att den var imponerande.
* Jenny *
Mycket runt kroppen (män och kvinnor) är faschinerande. Graviditet och förlossning är en sån sak. En sak som "drabbat" mig sista tiden är suget efter rätt livsmedel. Har inte behövt järntillskott den ha graviditeten för när det är dags att fylla på förråden har kroppen sagt åt mig att äta spenatÄr det bara jag som är rätt oberörd av det här med förlossningar, "den kvinnliga urkraften" och allt sånt?
Mycket runt kroppen (män och kvinnor) är faschinerande. Graviditet och förlossning är en sån sak. En sak som "drabbat" mig sista tiden är suget efter rätt livsmedel. Har inte behövt järntillskott den ha graviditeten för när det är dags att fylla på förråden har kroppen sagt åt mig att äta spenat
Ja det är klart, det blir ju något vetenskapligt över det här med.Visst är det fascinerande, men för mig är det fascinerande mer ur en vetenskaplig synvinkel (och då är "den kvinnliga urkraften" precis jämställd med kraften som en ko eller katt av honkön besitter). Jag vet inte hur jag ska kunna sätta ord på det, men jag är liksom mer fascinerad av att min kropp fixat att springa 20 km än att den fixat en förlossning.
Din kropp verkar smartare än min, jag märkte aldrig av något sådant. Du är nog rent evolutionärt en mer raffinerad produkt än vad jag är.
Jag har läst någon gång från en osäker källa att våra barn har fått sämre form och storlek än djuren.Jag började fundera på om alla djur som föder har lika ont som vi? Nu bortser jag från er som tycker värkar är som en fis på tvären. Eller har vi oproportionerligt stora avkommor?
Jag har läst någon gång från en osäker källa att våra barn har fått sämre form och storlek än djuren.
För att kkommentera klippet så kände jag rent spontant "vad med sten! Vad obekvämt! Och så ta sig hem därifrån sen.." jag är alldeles för bekväm.
För att kkommentera klippet så kände jag rent spontant "vad med sten! Vad obekvämt! Och så ta sig hem därifrån sen.." jag är alldeles för bekväm.
Eller har vi oproportionerligt stora avkommor?
Tror jag läst att människohuvudet är oproportionerligt stort om man jämför med andra djur som föder levande ungar.
Det enda som fascinerar mig är att man vill utsätta sitt barn för riskerna. Dvs jag antar att bäcken inte ligger precis utanför sjukhuset.
Visst många förlossningar går bra.. Men.., vissa gör inte det...
Ja vad gör man om man ligger där i bäcken och så drar förlossningen ut på tiden och på sjukhuset hade det tex slutat med snitt.Det funderade jag också på. Har man tillgång till bra förlossningsvård kan jag tycka att det är ens ansvar att använda sig av den. Att riskera sig själv är en sak men att även riskera sin unge tycker jag nog inte är riktigt okej.