Vilken del av landet finns ni i?

Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Var bor ni
I Mariestad

2. Vad rider ni

AR

3. Hur ofta rider ni för tränare

Anordnar kurser här hemma och försöker få hit AM ca 3-4 ggr per år.

4. Vad har ni för hästar

Minda snart 17 år, en otroligt krasslig dam men som verkar har vilat sej iform nu under vintern (tack för den milda vintern:love: )

Mindas son Leo:love: :love: :love: blir 6 år i år, vi tar det lugnt med inridningen, har ingen brådska, vi har ju hela livet framför oss:bump: + att han har problem med ett bakben(patella)

Fröken Lott mest mammas häst på 15 år en mkt go dam som är väldigt skeptisk till det här (AR) men hon börjar mjukna mer och mer, kan bli riktigt bra om hon bara börjar lita på oss mer att det här är riktigt bar träning:D

Bilder

Minda
107102.jpg
[/url][/IMG]

Leo
4667319.jpg
[/url][/IMG]

Fröken Lott
107100.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad:

Vi har haft en sån här tråd förr, men det var länge sedan nu om jag inte minns helt fel.

Det hade varit kul att veta, i alla fall på ett ungefär om ni inte vill berätta allt för ingående.

Så frågorna är:

1. Vart bor ni?
fyledalen utanför Tomelilla

2. Vad rider ni?
Inriktning klassiskt, A/R, hoppning, skogsmys

3. Hur ofta rider ni för tränare?
Engelsk dressyr varannan vecka, klassiskt 2 gånger om året, A/R ca var 3:e månad, Hoppning en gång i månaden. Ev. blir det A/R mer regelbundet (kostnadsfråga just för tilfället då vi har mycket som måste repereras efter vintern :( )

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
19 årig Kallblodstravare som är startad trav & uppvisningslopp i montè, & en 14 årig russvalack på foder som agerar som sällskap.

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.
Klickbara bilder.
4526990.jpg
[/url][/IMG]

4557111.jpg
[/url][/IMG]

Hoppas att denna tråden är okej för buke reglerna. Jag är inte så bra på att kunna dom. :o
Tänkte att man kanske kan träffa lite likasinnade med hjälp av detta eller om man är ute och reser får man kanske lust att hälsa på en bukare eller två i detta avlånga land

Senast ändrad:

1. Vart bor ni? - På södra Gotland

2. Vad rider ni? - AR lite mixtrat med lite av varje. Men mest AR.

3. Hur ofta rider ni för tränare? - Ganska sällan, typ 4-5 ggr per år.

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? - Jag har en ridtravare e. baron bunter och min mamma har en korsning kallblod/halvblod samt en 4 årig tinker.

nya069.jpg

MalikochJosefina018.jpg

1. Vart bor ni? Södertälje

2. Vad rider ni? AR, började i höstas, och hoppning. Hästen rids även lite western med medryttaren.

3. Hur ofta rider ni för tränare? AR ca 1 gång/månad och ska på helgkurs för andra gången i maj. Hoppträning 1 gång/vecka varannan gång jag, varannan gång medryttaren. Tycker det är lite jobbigt med hoppning (det går ju så fort :eek: ) men ska försöka komma över den känslan, hästen älskar ju att hoppa....

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Wodna, ett arabsto född -90 som jag haft sedan -94. Hon har varit på foder hos medryttaren i ca 6 år och sedan -04 har vi "delat" på henne.

W1.jpg

1. Vart bor ni?
Lite norr om Stockholm.
2. Vad rider ni?
En blandning av AR, klassiskt, centrerat och tävlingsdressyr. Tyngdpunkten ligger väl mest på AR och klassiskt. Med mer sitsarbete.
Nu är det varannan v.
Jag har en ponny på 24 år som är en korsning mellan Islandshäst/New Forest. Han är min prins. Har dålig ridfysik och psyke som inte är särskilt stabilt, men ett hjärta av guld.:love:
Ponnyn för någon sommar sen:
Znebben.jpg

Matte kramar ovillig ponny:
babyojag.jpg

1. Vart bor ni?
Bor i Kungsbacka men för tillfället bor jag i Hällekis.
2. Vad rider ni?
Ar
En till två gånger i veckan, innan herr häst blev halt.
Bingo e Bobruisk lettiskt halvblod 160 hög ungefär.
Har tyvärr inga nyare bilder.

Jag vet inte om jag kan räknas hit, men jag rider för mina mostrar och de rider för Julio Borba så ja, jag försöker rida som dem iaf:D :bow:

1. Vart bor ni?I Vallentuna, norr om Stockholm.
2. Vad rider ni? Ja, vet faktiskt inte vad jag ska kalla det för... Klassisk dressyr kankse:D
3. Hur ofta rider ni för tränare? En gång i månaden ungefär.
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Jag har ett arabsto, 8 år, 147 cm, som jag haft i ett år nu:bump:
5. En bild eller två på er och hästen

Smyger in en liten exteriörbild på henne också:angel:

1. Vart bor ni?
Alingsås i Västergötland

2. Vad rider ni?
Försöker att ha AR som bas, både i skogen och i paddock, blandat med lite busridning och hoppning på småhinder/cavaletti ibland.

I genomsnitt 1 gång/månad.

En varmblodstravare som är 24 år ung (hon har tappat bort 2:an någonstans på vägen och kan inte hitta den igen :angel: :rofl: ) som jag har haft i drygt 10 år.

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna
Har inga bra nytagna bilder, men här är några med något år på nacken...

9240159.jpg

9242810.jpg

9242811.jpg

Vilken söt häst:d :p På andra bilden har den ett likadant pannband som min:bump: :D

1. Var bor ni?
Appeltorp, utanför Tomelilla i Skåne.

2. Vad rider ni?
AR, klassisk och en del russinplock i vanliga fall, nu rids det ingenting. Anledningen är en liten söt pojke på tre månader:love:. Vi sätter igång och tränar nu men hästarna klagar på otränad matte och då har jag bara en fråga. Om man släpar på all denna extravikt så länge och sedan tillbringar 35 timmar i förlossningsrummet, varför blir man då inte grymt vältränad:confused: . Allt tar ju tre gånger så lång tid nu.

Sällan. Får väl skärpa mig nu.

Engelskt fullblod, valack, född -91. Mål -07: Få hästen att inse att han inte är 4 längre. Gå igenom grunderna och se om något har fallit bort och i övrigt styrketräning.

Engelskt fullblod, sto, född -01. Mål -07: Hon var dräktig men har tyvärr kastat så nu står arbete för hand och på töm/långa tyglar på schemat.

Shire, hingst, född -03. Mål -07: Inridning och förberedelse för bruksprov våren -08.

Shettis, valack, född -99. Mål -07: Sällskapshäst valacken och ev. inkörning.

Tyvärr kan jag inte skrapa fram bilder nu.

http://pets.webshots.com/album/531809621rqYEqg
Vi har haft en sån här tråd förr, men det var länge sedan nu om jag inte minns helt fel.

Det hade varit kul att veta, i alla fall på ett ungefär om ni inte vill berätta allt för ingående.

Så frågorna är:

1. Vart bor ni?
2. Vad rider ni?

Hoppas att denna tråden är okej för buke reglerna. Jag är inte så bra på att kunna dom. :o
Tänkte att man kanske kan träffa lite likasinnade med hjälp av detta eller om man är ute och reser får man kanske lust att hälsa på en bukare eller två i detta avlånga land.

1. Jag bor i Härnösand
2. Lite beroende på hästen. På senare år mest AR men jag gillar att variera med klassisk fransk dressyr och "vanlig" dressyr.
3. Väldigt olika. Skulle helst ha gjort det väldigt regelbundet men det blev att man fick anpassa det efter hästen. Blev max en gång i månaden i snitt.
4. Ingen för tillfället. Söker medryttarhäst men det verkar lättare sagt än gjort :p Har haft två egna hästar, båda travare, som båda två har lärt mig en hel del, den första kom jag in på lite AR med, den andra gick jag över till i princip bara AR med. Verkade som att den nästan krävde en ridning som var väldigt anpassad till honom för att han skulle hålla och kunna ridas på ett normalt sätt.

Nisses album: (min förra häst, 13 år när jag köpte honom, hade honom tyvärr bara ca 1½ år)
http://pets.webshots.com/album/268627385rtrRXt?track_pagetag=/page/photo/pets/horses&track_action=/DB/Album

Kalles album: (min första häst som jag fick när han var 7, skulle slaktas för att han inte gick bra på travet, sålde honom när han var ca 11 år, nu ägs han av en kompis till mig och jag fortsatte som medryttare ett tag men nu är han utlånad på foder)
http://pets.webshots.com/album/531809621rqYEqg

Senast ändrad:

1. Var bor ni?
Appeltorp, utanför Tomelilla i Skåne.

2. Vad rider ni?
AR, klassisk och en del russinplock i vanliga fall, nu rids det ingenting. Anledningen är en liten söt pojke på tre månader:love:. Vi sätter igång och tränar nu men hästarna klagar på otränad matte och då har jag bara en fråga. Om man släpar på all denna extravikt så länge och sedan tillbringar 35 timmar i förlossningsrummet, varför blir man då inte grymt vältränad:confused: . Allt tar ju tre gånger så lång tid nu.

Sällan. Får väl skärpa mig nu.

Engelskt fullblod, valack, född -91. Mål -07: Få hästen att inse att han inte är 4 längre. Gå igenom grunderna och se om något har fallit bort och i övrigt styrketräning.

Engelskt fullblod, sto, född -01. Mål -07: Hon var dräktig men har tyvärr kastat så nu står arbete för hand och på töm/långa tyglar på schemat.

Shire, hingst, född -03. Mål -07: Inridning och förberedelse för bruksprov våren -08.

Shettis, valack, född -99. Mål -07: Sällskapshäst valacken och ev. inkörning.

Tyvärr kan jag inte skrapa fram bilder nu.

Jagt dregglar över din Shire varje gång jag passerar hagen. :d

Det är bara att höra av dig om du vill hälsa lite närmare på honom. Det är alltid trevligt att träffa nya människor.

MVH Ysa

Vacker! :love:
Vad är det för stam på henne? Vem är pappa till fölet?

Vacker! :love:
Vad är det för stam på henne? Vem är pappa till fölet?

Tack! :) Hon är e. Tand Troll u. Edolles Asta ue. Pål Best
Blivande pappan är Slogum Björn

Hoppas på en gulbrun hingst med stor bläs :D

1. Vart bor ni?
Jag och mina hästar håller till utanför Borås.

2. Vad rider ni?
Jag rider inte hästen jag tränar efter AR / klassiskt (eller vad det nu är jag gör :o ) utan arbetar henne från marken.

Har bara gjort det en gång hittills men är helt frälst och ska garanterat fortsätta:)

Hästen jag gör detta med är ett shetlandsponnysto mellan 8-10 år och jag har haft henne i snart 4 år.

bete7.jpg

Kan inte erbjuda stallplats, men du får gärna flytta hit och anordna träningar/kurser:idea: Finns liksom inte så mycket i dagsläget:cry:

Kommer självklart se till att det blir kurser där när jag flyttat ner! :) Trodde Halland var Sveriges hästtätaste län? Är det så dåligt med kurser?

Nu har jag iaf två hästar! Elly fick en liten hingst i söndags! Så jag kommer inte flytta de närmaste 6 månaderna, men sen! :D

Kommer självklart se till att det blir kurser där när jag flyttat ner! :) Trodde Halland var Sveriges hästtätaste län? Är det så dåligt med kurser?

Jo hästtätt är det allt, men jag har inte sett skymten av någon AR-tränare. Jag rider ju "vanlig" dressyr och hoppning, men med lite influenser AR vill jag tro. Jag tror att det är många fler än jag som efterlyser AR-kurser:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 726
Senast: Liran
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 046
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?