Vilken del av landet finns ni i?

Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni? Värmland
2. Vad rider ni? Ja du bra fråga... med det lutar nog åt AR-hållet mest. Även om jag ännu bara just startat
3. Hur ofta rider ni för tränare? Min häst är för ung men rider för tränare när jag lyckas låna häst (dvs nästan aldrig)
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Har ett islandssto f:04
5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.

Perla_sol.jpg

Perla_beta.jpg

I somras innan hon växte till sig

1. Vart bor ni? Västmanland
2. Vad rider ni? Akademiskt o i skogen
3. Hur ofta rider ni för tränare? Så ofta det finns tillfälle och plånboken vill! Men ca 4-5 ggr/år
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Kallblodstravare 7 år, varmblodstravsto 14 år, varmblodstravhingst 5 år, frieserkorsningssto 6 år, islänningar och en minishettishingst.

1. Vart bor ni? Nydala (Värnamo)

2. Vad rider ni? mest islandshäst, ibland andra hästar. skogspromenader, lite gångartsridning, lite dressyr.

3. Hur ofta rider ni för tränare? Ett par gånger om året.

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Två islandshästar, mor (19 år) och son (3 år).

Askja
Askjaliten.jpg

Rodi
Rodibetar14juni.jpg

1.Vart bor ni?
Björkvik. Mellan Nyköping och Katrineholm

2. Vad rider ni?
Hellre än bra:smirk: Vill lära mig rida enligt AR

3. Hur ofta rider ni för tränare?
Det kommer en AR-tränare hit på lördag! Förhoppningsvis kommer vi att ta hit henne varannan månad eller så.

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
Ett nordsvenskt brukssto, 4 år.
http://web.telia.com/~u10100491/vinna/
Här finns det lite bilder och annat smått och gott!

Annika

1. Vart bor ni?

Örebro, den stora Närkeslättsmetropolen.

2. Vad rider ni?

Plockar russinen, som passar mig och Tima, från NH, AR, CR, "vanlig" dressyr och i övrigt det mesta som innefattar ordet häst... ;)

AR, blir väl 2-4 ggr per år. Däremellan håller jag näsan framme på ridskolan, där jag är välkänd inventarie sen många år... Och brukar nästla mig in på någon vanlig ridlektion med Tima 5-10 ggr per år, extra handikappridning, även där med Tima 6-12 ggr per år och så ett jätteroligt handikappridläger, där Tima också får delta en vecka per år. Jag hoppas att jag ska få lite mer tillfällen för tränarridning, då både jag och Tima verkligen behöver den sparken i baken, för att komma någon vart. Vintertid, står vi mest och stampar, mest pga brist på ridbana och ridvägar där Tima och jag vågar lite på varann oavsett underlag.

Halvblodssto, född 1984-04-23 (frågar ni henne, så ska det stå 2004-04-23) e Flyinge Phaeton x (jo, det humöret finns där) u Astri ue Astronaut 441

Hehe, den här bildsviten är nog ganska aktuell än idag på vad jag och min dam ägnar oss åt under våra AR-träningar... Fast just de här bilderna är från 2004 faktiskt... så man HOPPAS ju, att man kommit en BIT framåt. :p (Klicka på bilden för fler vackra bilder...)

Lite blandat övrigt gällande mig och min dam, finns ju här då då...

Timas sidor

1. Vart bor ni? Östergötland, Motala
2. Vad rider ni? Det mest: hoppar, skogen, kör in, tolkar, AR, longering, vallar får...
3. Hur ofta rider ni för tränare? Nästan aldrig, kanske 1 gång/år
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Två araber, födda -92 och -05
http://s120.photobucket.com/albums/o165/annaalthen/?action=view&current=PU0R1416.jpg

http://s120.photobucket.com/albums/o165/annaalthen/?action=view&current=Dec06025.jpg

1. Vart bor ni?
2 mil Öster om Örebro, längs E18 mot Sthlm.

2. Vad rider ni?
Jag rider med det akademiska tänket, men med inslag av centrerad ridning, och lite allmänt flum ;) Rider 90% bettlöst. Ska även börja rida tornerspel nu i sommar!

ca 2 ggr år förut, men har legat på is pga. ekonomin nu.. hoppas på en ridplats här i maj:D

En 22 år gammal d-ponny utan härstamning som varit med mig sen 94.
En bruksnordis som är min dressyrstjärna och blivande riddarhäst. f 91.
En varmblodstravare som är ett projekt, kom hit för att han skulle skjutas pga. aggressivitet, men är nu min lilla ögonsten!

Sunny och jag
Lea och jag
Gurra och jag. Inför första uppsittningnen;)

1. Vart bor ni?

Torsby, Värmland

2. Vad rider ni?

Hm, en salig blandning av AR och centrerad ridning för det mesta, förutom att jag bara luffar i skogen och försöker köra in min bruksnordis.

Rider för utbildad instruktör inom CR en gång i månaden och för AR-tränare när tillfälle ges.

Halvblodssto,f 90, e Troll - Gibraltar AB-premierad och har diplom i hoppning ;)

Bruksnordis, f 02 e Hilmer. Grundutbildas nu och körs in.

Kallblodstravare, f 94 e Toddy - Greivin. Ska utbildas och säljas om rätt person hittas.

Trolla_3.jpg

KrningPelleden24Juli032.jpg

PernillaTodddjup.jpg

Kul med finnhäst, jag har också en (bor i Finland och här kryllar det ju av dem :) )
Vad är det för stam på din sötnos?

1. Vart bor ni?

Utanför Norrköping, Östergötland

2. Vad rider ni?

AR-tänket finns från grunden, men jag har blandat upp det med lite annat tror jag. Jag vill ha energi i min häst och uppåtanda, om jag fokuserar för mycket på avslappning får jag bara en loj häst känns det som. Eftersom han är ganska kompakt byggd så känns det viktigt att behålla lättheten i honom och att han inte blir seg. Jag vill inte att han ska bli bogtung. Det finns mycket inneboende energi i Titan och jag vill behålla den och bygga vidare därifrån. Jag försöker därför anpassa dagens ridstund beroende på hur det känns just då.

På tok för sällan... ;) Jag har ännu inte lyckats med att hitta en riktigt bra tränare där jag bor, som jag har möjlighet att träna för.

Titan, Nordsvensk Brukshäst född 2001 e. Nalle 1848, ue. Don 1854.
Perla, Nordsvensk Brukshäst född 2004 e. Zebb 1922 ue. Teige Blesen 1872. Hon är min sambos häst.

Jag är rider inte enl AR eller barocka förebilder, hoppas jag får vara med ändå - jag tävlar ju inte och har förkärlek för detaljer och teori... :angel:

1. Vart bor ni? Utanför Lund i en by.
2. Vad rider ni? Dressyr (hellre än bra)
3. Hur ofta rider ni för tränare? ca 3-4 ggr / månad.
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Ett holländskt halvblod (Ralph Lauren) som jag ägt i 1,5 år. Han är ca 172 cm och vi jobbar mest på grundläggande saker som form, komma fram till handen, balans osv.

ralphisnon3.jpg

P1010339-1.jpg

(Igångsättning, fokus på att få igång baken, jag är medveten om lodplanet)

1. Vart bor ni?
Hudiksvall

2. Vad rider ni?
Mest western men ska börja träna akademiskt

1-2 ggr/månad

En arabvallack som jag älskar över allt annat!

8056352.jpg

8056354.jpg

8056649.jpg

Kom gärna och hälsa på! *tihi*

1. Vart bor ni?

Ca 4 km norr om Sjobo centrum.

2. Vad rider ni?

"Kavalleri" inspirerad ridning. Har ju den i grunden eftersom min far som var kavalleriofficerare i reserven larde mig rida en gang i tiden. Sedan plockar jag det som jag tycker ar bra. Bla fran Bentianerna, men aven direkt fran olika gamla ridlaror som jag studerar.

Forut var det 4 ggr per ar da jag sjalv arrangerade kurser i akademisk ridkonst. Hoppas pa att komma igang igen for lamplig tranare.

Victor ( Tor) Nordsvensk hingst e. Bellman u. Ida
Vicke ( Vicke Viking) Nordsvensk hingst e. Victor u. Beatrice
Timon b-ponny, valack utan kand harstamning troligen knabstruperponny

Timon:
Timonpkoggentrix.jpg

Vicke:

bilderfrralphscd1428.jpg

Tor:

0003.jpg

/kt

1. Vart bor ni?
Skåneland:P Helsingborgsområdet..(nv skåne)
2. Vad rider ni?
Allt! :D En mix av vad jag tycker är bra, eller vad hästens ägare vill...
För sällan..när man får jobb så..
Blir antingen nordsvenska travare (el. liknande) eller varmblod... eller vad jag nu faller för..x)
Sorry, ska skaffa häst först..sen kommer ni drunkna i bilder:P

1. Skåne, mellan Ängelholm och Helsingborg.
2. AR
3. Det blir 4 ggr om året.
4. Har en rysk häst av rasen budjonny. Köpte honom när han var 5, är nu 20 år.
Tyvärr inga bilder att visa. Får dra med någon ut som kan hjälpa mig med det.

1. Vart bor ni? Uppsala
2. Vad rider ni? Dressyr
3. Hur ofta rider ni för tränare? Ungefär var sjätte vecka
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? En lipizzanerkorsning f-97 som äntligen har börjat mogna till en riktigt trevlig dressyrhäst, ett övervuxet russ f-02 som jag har ridit i två månader och som är den mest lovande unghäst jag har haft, och en shetlandsponny f-94 som har gått SM i körning och brukskörning men som nu är halvpensionär som jobbas lite på långa tyglar. Jag äger även en fjording f-91 som är permanent utlånad till sin uppfödare som skolhäst.

1. Vart bor ni? Göteborg

2. Vad rider ni? Skulle nog vilja kalla det klassiskt

3. Hur ofta rider ni för tränare? som det ser ut nu.. 1-2ggr om året:(

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?Humle, valack född -99, okänd härstamning.. en häst med hjärta av guld och glimten i ögat:love:

Har nog visat dessa bilder förr och jag vet att det finns ett och annat att slipa på;)

CAORINMR.jpg

Humle i ett nötskal:D man kan inte tro att han ska fylla 8:confused: iår medallt det buset han håller på med http://img.photobucket.com/albums/v653/LillaMy84/070122/CAQFA7O5.jpg
Han tycker det är störtkul att ha stång på sig, för kedjan klirrar ju så roligt:crazy: dessutom rena rama himmelriket med dubbla tyglar.. lättar att få tag i nåt att tugga på:o :crazy:

CA2TXWE0.jpg

1. Var bor ni Göteborg
2. Vad rider ni AR kombinerat med träning i CR. Försöker komma igång med lite gångartsridning också, fast i akademisk anda.
3. Hur ofta rider ni för tränareca 10 gånger om år, blandat AR och CR.
4. Vad har ni för hästar Hrekkur, islandsvalack, 10 år. Mattes prins. Och så en ny prinsessa också, Heba. Hon är dräktig nu, tänkte sätta igång efter akademiska principer nästa vår.

Hrekkur:
HrekkurHorn.jpg

Heba:
Heba1.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 726
Senast: Liran
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 046
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve