Vilken Buke-häst skulle ni vilja rida?

smulan87

Trådstartare
Extremt fånig tråd egentligen men då jag har oerhört långtråkigt en fredagskväll och bläddrade förbi en blogg där de hade ställt en liknande fråga så tänkte jag slänga ut den här också. Liknande trådar har säkert funnits, men hur som helst.
Vilken Buke-dressyr-häst skulle ni vilja prova och varför?

Sv: Vilken Buke-häst skulle ni vilja rida?

Kan själv börja och de två första som slår mig är AW's fina Luxus samt Victovies Forsythia, anledningen är enkel.. de ser otroligt fina ut både på film och bild. :)

Jag hade nog också velat prova Luxus, han ser så samarbetsvillig ut. Sedan hade jag velat prova en fux som Lancet visade en bild på, den såg maffig ut :)

Ja samarbetsvillig är rätt ord! Lancets fux lever tyvärr inte längre om det är den jag tror du menar.

Jag vill rida barbacka på IronWills Stella! No explanations necessary. :love:

Jag tror denna lever det var nog inte hennes häst utan en hon red/rider nere i Tyskland. För den andra fina fuxen hon hade tog dom väl bort för ett ganska bra tag sedan? Fast jag kan ha fel.

arrow1.png

Den här hästen menade jag :)

Hoppas inte Lancet blir arg för jag lånade hennes bild. Men annars så ligger den under tråden Hur lindar du?

Ja jag blandade ihop det, den är otroligt snygg iaf! :)

Ja den där skulle jag nog också kunna tänka mig att rida :D

Förövrigt skulle jag vilja rida de hästar som är mest utbildade, mest för att det är nyttigt att rida sånna. Tråkigt svar kanske men men... Vet dock inte riktigt vilka som har dom mest utbildade hästarna, är det victovie och Lancet kanske?

Senast ändrad:

Är inte mycket för såna där halvblod direkt så jag skulle vilja sitta på BancoB's stoooora kille, mer min typ av häst :D

Extremt fånig tråd egentligen men då jag har oerhört långtråkigt en fredagskväll och bläddrade förbi en blogg där de hade ställt en liknande fråga så tänkte jag slänga ut den här också. Liknande trådar har säkert funnits, men hur som helst.
Vilken Buke-dressyr-häst skulle ni vilja prova och varför?

Helt klart Luxus! Han är den enda hingsten i SWB-aveln som verkar ha ett ljuvligt psyke (även för någon som mig:p) och som ger ett härligt ridbegär:).

Annars tycker jag väldigt mycket om Celas lilla connemaraskimmel e Juno Rory. Den hade jag nog gärna haft för mig själv;).

Jag skulle också säga Victovies Forsythia! Otroligt fin häst, precis en sådan jag vill ha!!

Jag skulle helst vilja rida IronWills Stella (Hon är så fiiin :love:), och Nominous fina skäck (som jag inte vet vad han heter? :o, han ser så maffig ut!) Sen skulle jag såklart även vilja rida någon av de mest välutbildade hästarna också, det är alltid kul att rida hästar som kan. :)

Helt klart Luxus, ser så snygg och ser så häftig ut att rida. :love:

Jag skulle helst vilja rida IronWills Stella (Hon är så fiiin :love:), och Nominous fina skäck (som jag inte vet vad han heter? :o, han ser så maffig ut!) Sen skulle jag såklart även vilja rida någon av de mest välutbildade hästarna också, det är alltid kul att rida hästar som kan. :)

Jag vill rida barbacka på IronWills Stella! No explanations necessary. :love:

:D

Har ni vägarna förbi Stockholm om något år så är ni välkomna att rejsa runt på min lilla häst.
Just nu är hon inte ridbar för fem öre, tjock i benen och hon har nog mentalt flyttat till en annan planet. :cool:

Du är så välkommen :bump:

Jag skulle gärna prova kryddans ljuvliga lussebulle, men han är nog lite het för mig :o

Annars skulle jag gärna provat Lancets patrik tyckte han verkade så trevlig!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 806
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 154
Senast: Svartkatt
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 769
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar