Vilken bredbandshastighet är lämplig för mig?

lost_in_translation

Trådstartare
Sitter på 100 i dag men jag eldar nog för kråkorna.
Jag vill kunna surfa smärtfritt, lyssna på musik, kolla tuben, streama film och liknande vardagliga aktiviteter.
Vad behöver jag?

Sv: Vilken bredbandshastighet är lämplig för mig?

10 lär räcka

vad räknas som streama film? youtube kvalite eller 1080p?

sedan är det en prisfråga.. har du fiber idag är det inte säkert att det är många tior i månaden som skiljer åt.. då har jag hellre 100/10 för 200 än 10/10 för 150kr/mån.

10/10 räcker garanterat om ni inte är för många som skall samsas på uppkopplingen.. om ni surfar 4st och en väljer att ladda hem en film eller dyl är det inget problem men skall 5st samtidigt streama högupplöst film blir det värre.

vardagssurf och youtube gör du smärtfritt på 1mbit skulle jag säga... det är filmstreamandet som suger kapaciteten ur uppkopplingen och frågan är hur högupplöst du streamar..

Suisyola:
6mb/s är ändå närmare 50mbit, vilket är hyggligt snabbt ändå..

Mb/s Mbps Mbit/s, same shit different name. 6 Mbps är väl inte en helt ovanlig DSL-överföringshastighet.

En streamad HD-film, i princip det mest krävande, kan väl ligga på ungefär 5 Mbps och uppåt.

10/10 räcker för dom flesta då kan du surfa snabbt å sen om du får för dig å fildela så funkar det fint med

Liknande trådar

R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 062
Senast: Luff
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 671
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka