Vilka telefoner har era barn?

alazzi

Trådstartare
Min dotter har en relativt enkel och liten telefon som nu börjar närma sig ålderstrecket. Funderar på hur pass bra telefon hon ska få som nästa. Många barn har sina pappors gamla telefoner så då är det ju lättare att motivera varför barnet har en avancerad telefon;)

Hon är 11 år och har numera en lång resväg till och från skolan så hon behöver ha en vettig telefon. Jag jobbar oregelbundet och det gör pappan också så det är en trygghet för oss om hon har en bra telefon.

Sv: Vilka telefoner har era barn?

Jag skulle nog satsa på en helt vanlig telefon som i inte stöldbegärlig. Jag ser 10-11-åringar med iPhones och dyra tillbehör här i Gbg och jag förstår inte hur föräldrarna vågar. Tjuvar drar sig inte från att råna barn.

Jag skulle satsa på någon av de mindre Samsung-modellerna. Samsung Galaxy 3 mini till exempel är väldigt mycket telefon för pengarna och borde ligga bra i pris. Dessutom är det lätt att få tag på tillbehör. Kostar 209 euro på Mediamarkt.

frågan är väl om hon ska ha en telefon för att kunna ringa från den eller om det ska vara en smartfån som hon kan leka med också?
Våra äldsta barn har fått varsin smartfån i lägre prisklass och de används definitivt mer som mini-läsplattor än som telefoner. Men de behöver sällan använda dem till att ringa med heller...

Hon vill kunna ha någon app (WhatsApp) främst för att kunna chatta med kompisar. Lyssna på musik och spela lite spel. Jag har liksom ingen koll alls på telefoner (jag har en ytterst enkel och billig telefon) så det är därför som jag frågar. Man kan ju inte riktigt lita på vad barnet säjer alla gånger ;) hon vill ju ha något häftigt, men det vill jag inte alls.

Samsung har ju flera budgetmodeller, Galaxy Y tillexempel (Y som i young), går ibland att köpa för så lite som 500kr. Även S3 mini är bra men lite mer avancerad (och dyrare).

I december (mest troligt) kommer Iphone C, deras första budgetmodell.

Jag skulle nog satsa på en helt vanlig telefon som i inte stöldbegärlig. Jag ser 10-11-åringar med iPhones och dyra tillbehör här i Gbg och jag förstår inte hur föräldrarna vågar. Tjuvar drar sig inte från att råna barn.

Nog så viktigt argument. Enligt dottern så har klasskompisarna väldigt dyra "leksaker" och hon vill ju förstås inte ha sämst telefon. Men jag vill just därför fråga andra föräldrar.

Senast ändrad:

Sony har många bra modeller till ett bra pris! En mindre modell av xperia skulle jag rekommendera.

11-åringen har en Samsung Galaxy Y, en liten billig sak som trots allt klarar det mesta.

13-åringen hade en sån förut, men har numera en iPhone, delvis köpt för egna pengar.

de vi köpte till tjejerna var från LG, det var de billigaste vi hittade som ändå hade en stor skärm (så man ser något på den när man surfar) och senaste androidvarianten. De ser inte så "billiga" ut som man kan tänka sig, men visst, det är inte "inne-lurar".

Äldsta dottern (13 år) har en 2 år gammal HTC, ska få ny mobil i julklapp då hon vill ha bätte kamera. Får kosta högst runt 2000 kr.
Yngsta dottern (8 år) har en samsung (budgetmobil).

Min yngsta, som snart fyller 12 år hade en xperia av något slag förut. Den fick hon av sin storebror när han bytte till i-phone. Men förra hösten sålde hon jultidningar och fick en i-phone 5 i premie, så den har hon nu.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar