Det räknas definitivt som återställt.Behövs inte speciellt mkt, jag ställer bara tillbaks skåpet som stod där innan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det räknas definitivt som återställt.Behövs inte speciellt mkt, jag ställer bara tillbaks skåpet som stod där innan.
Det får man göra men kan däremot aldrig få någon ersättning för.Jag har målat och smårenoverat för egna pengar däremot.
När jag och maken hyrde hus i vår ungdom så kom vi alltid överens med hyresvärden om vad vi ville göra och om det var okej, tyckte han det så stod han för inköp av tapeter och färg eller så gjorde han avdrag på hyran.
Kommer ihåg ett år så betalade vi bara 9 månadshyror.
Allt vi ville göra som han tyckte var onödigt kunde vi få göra om vi stod för det själva, vilket vi också gjorde. Min styvfar hjälpte oss t ex att riva och bygga en ny altan och när det var klart så ändrade sig hyresvärden och gav oss en månadshyra för att det blev så bra.
När vi sen flyttade så var det inga diskussioner alls om vad som var gjort för allt hade gjorts i samråd med hyresvärden.
Så tips till framtiden, hyr du så kolla alltid med hyresvärden vad du får göra.
Jag kommer aldrig någonsin lägga pengar på något boende som jag hyr igen, det är iaf säkert.
Jag trodde som sagt att vi var överens.Det är en väldigt bra "regel". Aldrig göra nåt i en hyresrätt utan att kommit överens med hyresvärden först, annars hamnar det som sagt på blåskontot.
Japp, lynnighet finns det inga garantier mot. Tyvärr.Jag trodde som sagt att vi var överens.
Det hjälper inte heller alltid.Skrivna detaljerade kontrakt är det enda som hjälper.
I Tyskland med. Eller rättare sagt man är tvungen. När du flyttar ut måste allt bort och du ska renovera dvs tapeterna ner eller målade väggar i annan färg än vitt måste målas om. Rena betongväggar målade i vitt ska det vara, mattor ut och golven som är under ska lämnas så oavsett om de är i sämre skick än mattan (plast, klickgolv, heltäckningsmatta eller vad som nu ligger ovanpå) samt att köket ska plockas ned och tas med (alternativt skrotas om du har tur och det i nya lägenheten finns ett kök, dock mycket ovanligt).Liten kul kuriosa, bara: I England, när man flyttar, tar man med sig ALLT - även -tadaaa- HELTÄCKNINGSMATTORNA!