Vilka ska till SM i helgen?

Sv: Vilka ska till SM i helgen?

Vi ska dit och titta lördag och/eller söndag. Fader ska filma så det kommewr väla tt finnas officiella filmer att köpa via SBK för er som inte ska dit.

Min sambos syster ska tävla så jag hade gärna varit där men det är lite långt att åka. Om nån fotar så får ni gärna ta någon bild på Annica Aller. Vore jätteskoj att se. :)

*kl*

sådär, då var man hemkommen.

Lady vip såg jag, men du verkade så upptagen (;)) att jag inte vågade störa. vi satt snett framför dig vid lydnaden, med en ung lite stökig fawnfärgad briard och "lille" loke. geezer och hennes fina hund såg vi också, tror de kom tvåa eller trea i den klassen (hopp) vi såg.

överlag var det en fin tävling med bra hundar, men lite synpunkter hade jag allt. först och främst var det väldigt dåligt skyltat, vid en så stor tävlig som SM hade jag förväntat mig stora färgglada skyltar ända från åhus. mest för att locka inte så insatt publik. speciellt agilityn har ju en enorm potential som publiksport. sedan tyckte jag att det var väääldigt snällt dömt på lydnaden många gånger. en 10:a ska betyda att momentet inte kan utföras bättre, och då ska man inte få en 10:a när hunden sätter sig långsamt eller går och fladdrar i fria följet. någon fick också 9½ på fjärren trots att hunden förflyttade sig ungefär en halvmeter.

Vem vann lydnaden då? *hoppas på många Kelpies på pallplats* :D

jag vet faktiskt inte, jag stannade inte tills prisutdelningen. jag såg bara en kelpie (zathungens black devil) och den kom nog inte på pallplats tror jag. men fin var den!

någon som vet var resultaten går att läsa?

ja det var riktigt tråkigt faktiskt. nästan så man kan kalla det BC-mästerskapen...

ja det var riktigt tråkigt faktiskt. nästan så man kan kalla det BC-mästerskapen...

Jo, de är ju så, tyvärr :(
Men sen får man väl kanske hålla med om att Border collien har "lite mer" än andra raser... (även om rasen inte alls tilltalar mej).

Var en Briard som kom på sjätteplats på lydnaden för 2 år sedan, har aldrig hört någon annan som fått så mkt jubel som hon fick när hon tog emot priset :D

Vi var där idag och såg agilityn på eftermiddagen men inte lydnaden.

Tydligen ska det vara en sheltie om man ska tävla agility...:)

Nån som vet vad som hände med mediumhundarna där ngt var galet med resultatet?

haha, det är mitt nya kap, tänk att han tom åker till SM och tittar du :D

Kan ju säga om skyltarna, vi var väl också lite besvikna pga att Vägverket hade åkt och plockat ner våra skyltar och märkt dem med "otillåten skyltning" :crazy:

Jag såg ju bara lite lydnad och jag håller med om poängen, flera gånger såg jag sneda sättanden som inte drogs ned poängmässigt, tråkigt...

Ni missade ju mig som blomsterflicka på prisutdelningen om ni åkte hem :mad:

haha ja jag misstänkte nästan att det var något sånt när jag hörde dig berätta om Loka och hur det fungerade på tävling ;). jag såg föressten en mycket stilig funktionär, så säg till om ni ska ha någon sorts återträff, för då kommer jag att försöka nästla mig in :angel:.

fyyy va dåligt av vägverket! kunde de inte sätta upp sina gulgröna skyltar istället? dem har de ju uppe för små lokala ponnytävlingar... *mutter*:mad:.

jag var där med en annan bukefalist som glömt ta med sig regnkläder, och jag var själv rätt slut faktiskt. men jag är övertygad om att du var helt outstanding som blomsterflicka! :D

Tjuvlyssnare där :mad: :p Då var alltså Loke den groteskt stora labben som stod snett framför mig, tänk om jag hade tänkt så långt, vet ju hur du ser ut, men efter 3 dagar med hundfolk finns det liksom inga flera ansikten att ta in...

Vem var funkisen? Vilken tröjfärg hade han? Jag kan nog nästla reda på det mesta om det och självklart får jag fuska in dig på återträffen:D

Vilken lydnadshund imponerade mest då?

ja loke var den stora och lite ruggiga labben (fäller för fullt). funkisen satt i tältet på kortsidan mitt emot oss. minns inte vad de hade för tröjfärg?

lite partiskt får jag kanske säga devil, det var väldigt snyggt mycket av det. speciellt rutan! eller kanske jina. vilken superkontakt de hade!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 317
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar