SweetBriar
Trådstartare
Gör spinoff (copycat ) på dressyrforumets tråd om vilka regler ni vill ta bort eller införa i TR!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så är det väl redan? Är inte såå insatt i ponnysporten länger men jag vet att det tidigare varit så att man får bara rida LD-LC så länge man inte har mer än 30p tagna i LC eller högre.Jag skulle vilja införa att ponnier som har en viss poäng inte får tävla LD och LC. Det är alldeles för många som startar i LD som egentligen inte borde vara där.
LD och LC är för nybörjare, ryttare eller ponnier. Inte för de som har tävlat i flera år!!
Regeln säger ju att man får hoppa ett hinder man redan lyckats hoppa över. Ettan är normalt det snällaste hindret på en bana, så oftast väljer ryttaren det hindret.
Jag skulle vilja återinföra att man måste ha kavaj. Kavajens utseende är framtagen ur säkerhets synpukt, och funktionen är därför mkt bra.
Jag har sett många avfallningar som har förvärrats pga ryttaren haft opraktiska och otympliga kläder på sig. Och man slipper säga till alla som rider med luva på sina jackor.
Ja, den reglen finns redan. Men det är många som struntar i den eller inte vet om det.