Skrota bilen?

Lägg ut en annons om den för 10 000. Beskriv felet med termostaten och vad verkstaden ville ha för att laga den.

Skriv sedan att den säljes i befintligt skick till den första som hämtar bilen där den står idag.
Varför ska hon skriva vad verkstan vill ha för att laga den? Det här inte hemma i en annons tycker jag.
En person som tittar på en annons och sedan ringer på den där det är fel på en bil, ett beskrivet fel, vet oftast vad felet innebär, hur kostsamt det är samt har möjlighet att laga det på något sätt. Att skriva vad verkstan vill ha sätter istället TS i en situation där hon kan få en massa prutnissar på sig eftersom man kan tolka henne som okunnig/inte råd att laga bilen då den måste till verkstad, lägg till att hon dessutom är kvinna vilket gör att män gärna tar för givet att hon inte kan ett dugg om bilar i förväg. Jag har lite svårt för att man ska ge dem det kortet direkt i annonsen och "jag kan inget om bilar så det är ok att försöka lura bilen av mig så billigt som möjligt", för det är vad män gärna gör när de står framför en kvinnlig säljare.

Jag hade sålt (lämnat tillbaka) Volvon isåfall även om jag älskar Volvo. Får du tillbaka allt du gett för Volvon o sen lagar den andra ligger du ju ändå ”plus” med tanke på Volvos pris.

I andra hand hade jag försökt sälja den andra. Kanske till nån som köper alla bilar osv men då ska du lägga ett högt pris, de prutar mycket på plats. Jag la ut min volvo v50 för 7-8000 kr o de prutade ner till 4000 på plats.
Kände mig tvingad att acceptera det. De hade med bilsläp också.

Om det hade varit jag, så hade jag lagat Peugeoten och sedan sålt Volvon.
Volvo ger bäst klirr i plånboken.
Kanske att du t.o.m. kan låta det köpet gå tillbaka?
ALDRIG I LIVET att jag behåller peugeoten. Den är ju trasig varje vecka och jag har verkligen inte råd med reparationskostnaderna. Femtusen här och femtusen där och nu sextusen o.s.v. Nu har bilfan stått på verkstad i 4 veckor! Så länge kan jag inte vara utan bil. Jag behöver något pålitligt som fungerar.

Peugeoten har jag fått ta bärgare till 3(!) gånger sedan jag köpte den. Vågar inte ens räkna på vad den kostat mig i reparationer och bärgningar sedan jag köpte den.

Oj, är 50k lägre prisskikt? Kanske är det när nya bilar kostar mer än dubbelt/tredubbelt så mycket.

Men för mig är 50k helt utom räckhåll.

Peugeoten köpte jag för knappt 20 tusen. Vet inte vad jag skulle få för den lagad men max 15000 tror jag.
För bilhandlarna är 50 ett lågt prissegment

Om du skulle få 15 om du la 6000 kr är det ju värt det. Så försök få en värdering från några fler?

Men då måste Wille ut med 6000:- ur plånboken i förskott utan att veta om bilen sen går att sälja för 15…. Lite vågspel om man redan är orolig. Tänker jag. Eller?
Därför jag menade att få den värderad av flera. Dvs är det rätt säkert att få 15, eller mer osäkert. Och ta beslutet efter det.

Om inte Wille beskrivit att hon var i behov av pengar hade jag tyckt skrota eländet. Men kan hon med liten insats "tjäna" 8000 kr är det värt det tänker jag. Men då behöver hon veta att hon kan sälja bilen för 15 sen

ALDRIG I LIVET att jag behåller peugeoten. Den är ju trasig varje vecka och jag har verkligen inte råd med reparationskostnaderna. Femtusen här och femtusen där och nu sextusen o.s.v. Nu har bilfan stått på verkstad i 4 veckor! Så länge kan jag inte vara utan bil. Jag behöver något pålitligt som fungerar.

Peugeoten har jag fått ta bärgare till 3(!) gånger sedan jag köpte den. Vågar inte ens räkna på vad den kostat mig i reparationer och bärgningar sedan jag köpte den.
Prova lägg ut den för det du köpte den för?

Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som köpte alla typer av bilar, även defekta och ville ha 7000 för bilen. Han undrade då om den skulle vara felfri. Nej, sa jag. I så fall går priset upp till det dubbla. Han sa då att han inte är intresserad. Varför ska jag liksom först laga bilen och sen skänka bort den?

Så vad gör jag med bilfan? Plockar loss däcken och skrotar den? Eller finns det någon som kan tänka sig att köpa bilfan? Vore liksom bra om jag kunde få några tusen för den här bilen. Är det ens möjligt?
Jag hade lagt ut den och sålt i befintligt skick för 14 000 kr. Det finns alltid folk som köper.

Ett litet krux är också att bilen står på verkstad 6 mil bort. Jag kan med andra ord inte åka fram och tillbaka en massa för spekulanter. Kan som mest åka dit med vinterhjulen och reservnyckeln. Samt göra ägarbyte. Har f.ö. också ställt av bilen.

Jag har också bar en bild på bilen, tagen när jag köpte den.
Ut på annons!

Bilen står ..... ni är välkommna att köra förbi och titta.
Vinterdäck kan ingå men måste då hämtas på annan plats.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka