Varför ska hon skriva vad verkstan vill ha för att laga den? Det här inte hemma i en annons tycker jag.Lägg ut en annons om den för 10 000. Beskriv felet med termostaten och vad verkstaden ville ha för att laga den.
Skriv sedan att den säljes i befintligt skick till den första som hämtar bilen där den står idag.
En person som tittar på en annons och sedan ringer på den där det är fel på en bil, ett beskrivet fel, vet oftast vad felet innebär, hur kostsamt det är samt har möjlighet att laga det på något sätt. Att skriva vad verkstan vill ha sätter istället TS i en situation där hon kan få en massa prutnissar på sig eftersom man kan tolka henne som okunnig/inte råd att laga bilen då den måste till verkstad, lägg till att hon dessutom är kvinna vilket gör att män gärna tar för givet att hon inte kan ett dugg om bilar i förväg. Jag har lite svårt för att man ska ge dem det kortet direkt i annonsen och "jag kan inget om bilar så det är ok att försöka lura bilen av mig så billigt som möjligt", för det är vad män gärna gör när de står framför en kvinnlig säljare.