Den nordsvenska bruskhästen har för mig någonting som få andra raser har. Kanske beror det på att jag fått jobba med dem på riktigt i skogen, där tillit mellan häst och människa är så otroligt viktigt - utöver det har de varit underbara rid och myskamrater och varit med på precis allt. Alltid med härlig arbetsmoral. Vi tog till och med hem vinster i flera westerngrenar.
Jag älskar även kallblodstravarna och varmblodstravarna - Jag har ägt flera av de första och arbetat med många av de senare och sällan mött en sådan homogent arbetsvillig och lättarbetad ras. En senare kärlek är highlandponny! Så vackra och läckra och liksom lagom. Jag skulle aldrig våga sätta mig på en islänning, men en highland i samma storlek känns som att den kan bära mig. Lagom med bus och attityd och så tjusiga färger!
Shettisen också. Jag vill så gärna ha fyra stycken och köra spann!
Jag älskar även kallblodstravarna och varmblodstravarna - Jag har ägt flera av de första och arbetat med många av de senare och sällan mött en sådan homogent arbetsvillig och lättarbetad ras. En senare kärlek är highlandponny! Så vackra och läckra och liksom lagom. Jag skulle aldrig våga sätta mig på en islänning, men en highland i samma storlek känns som att den kan bära mig. Lagom med bus och attityd och så tjusiga färger!
Shettisen också. Jag vill så gärna ha fyra stycken och köra spann!