Vilka Quarterhingstar betäcker andra raser?

Sv: Vilka Quarterhingstar betäcker andra raser?

Är förresten lite sugen på Numa, någon som har erfarenheter av honom???

Är förresten lite sugen på Numa, någon som har erfarenheter av honom???

Vet inget om hur hans föl blir men har träffat på honom både på tävlingsbanan och i stallmiljön. Verkar vara en trevlig hingst, har själv funderingar på honom...

Har hört att han betäcker fritt dvs att stoet släpps med honom i hagen. Så gör man ju med islänningar tex men har aldrig hört det inom westernaveln. Någon som vet? Släpps flera sto på en gång då?

Jag tror att Lone bright star betäcker andra raser.

Vet inget om hur hans föl blir men har träffat på honom både på tävlingsbanan och i stallmiljön. Verkar vara en trevlig hingst, har själv funderingar på honom...

Har hört att han betäcker fritt dvs att stoet släpps med honom i hagen. Så gör man ju med islänningar tex men har aldrig hört det inom westernaveln. Någon som vet? Släpps flera sto på en gång då?

Vet en appis hingst som betäcker löst i hagen, han är för försiktig så skulle ta för lång tid för dom att ta det på det vanliga viset. Han går med flera ston då.

Gärna!!!! Eftersom jag är i hingstletartagen:D!!! Då dock till ett fbl-sto, och då är det visst enklare, har jag hört...

Vill gärna ha förslag på hingstar skapligt nära Dalarna.... Kosseblod...

Söker du kosseblod så rekommenderar jag verkligen Runing Playboy.

Söker du kosseblod så rekommenderar jag verkligen Runing Playboy.
:love: jag har en förhoppningsvis på G efter honom :banana:
Men Numa var på "tapeten" 1st...
RP har väll avkommor på väg ut på banorna iår...så det skall bli kul o se hur dom är/blir....
Raiza har även en halvbror där ute någonstans efter RP....
tjohoo nån som vet var?:angel:

:love: jag har en förhoppningsvis på G efter honom :banana:
Men Numa var på "tapeten" 1st...
RP har väll avkommor på väg ut på banorna iår...så det skall bli kul o se hur dom är/blir....
Raiza har även en halvbror där ute någonstans efter RP....
tjohoo nån som vet var?:angel:

Jag fick en efter Rp förra året o jag har fått ett litet palominosto efter honom iår.....jättefina ungar.

Jag fick en efter Rp förra året o jag har fått ett litet palominosto efter honom iår.....jättefina ungar.
Grattis till fölingen :bow:
Här gick det inte så himla bra, iaf inte 1a gn....körde upp henne dit igen den 21e för ultraljudet visade inget.......brunsten kom av sig, så nu väntar vi på den........:grin:

Grattis till fölingen :bow:
Här gick det inte så himla bra, iaf inte 1a gn....körde upp henne dit igen den 21e för ultraljudet visade inget.......brunsten kom av sig, så nu väntar vi på den........:grin:

Hoppas du har bättre tur nu. Kör mitt sto dit om en vecka...hoppas på en fin unge nästa år igen :laugh:

Hoppas det är ok med ett litet trådkap.. Varför är det just fullblod som även betäcks?

Jag är inte alls säker men kan tänka mig att det är för att man kan registrera dom hos AQHA.

Avlades in för racingblod samt för att förädla rasen om jag nu inte är helt borta i huvudet pga förlite sömn :rofl:

Hoppas det är ok med ett litet trådkap.. Varför är det just fullblod som även betäcks?

Quartern avlades fram med mycket fullblod, så fullblodet var där "först" så att säga. Därför är stamboken öppen för fullblod, det blir alltså renrasigt och man registrerar i AQHA (samm gäller för APHA).

Så om man korsar en quarter med ett fullblod blir det en renrasig quarter?

nja
de kallas quarter appendix..
de får dock tävla på quarter showerna...
Och när de lyckats få ihop 10 AQHA poäng blir den "riktig" quarter och
är således inte längre en appendix....
;)

nja
de kallas quarter appendix..
de får dock tävla på quarter showerna...
Och när de lyckats få ihop 10 AQHA poäng blir den "riktig" quarter och
är således inte längre en appendix....
;)

Om man då har ett sto som blir riktig quarter o hon har föl sen tidigare....står dom kvar som appendix eller?

Om man då har ett sto som blir riktig quarter o hon har föl sen tidigare....står dom kvar som appendix eller?

Alla tidigare föl ska bli "fullvärdiga" quartrar de med, oavsett om de kommit tidigare....
Funkar likadant om man betäcker med en appendix hingst och han senare tävlar så han får ihop 10 AQHA poäng då blir alla avkommor retroaktivt quarters.....

Så har jag läst mig till och även fått det förklarat för mig, så hoppas verkligen att det stämmer.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 279
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 267
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka