Mineur
Moderator
+ @Lutten @CherarriduracellLöparbrallor funkar i stället för ridtights. Betydligt billigare och finns i mångas garderob
Men... Blir det inte jättehalt i sadeln?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
+ @Lutten @CherarriduracellLöparbrallor funkar i stället för ridtights. Betydligt billigare och finns i mångas garderob
Oj, intressant! Det här måste jag testa! Jag har helt tagit för givet att det blir svinhalt med sådant glansigt silkigt tyg som löpartights är gjorda av, så jag har inte ens brytt mig om att försöka.Tar mig friheten att svara. Nej, det blir det inte.
Även jag rider i löpartights nu på sommaren. Jättebekvämt och inte det minsta halkigt. Inte ens i en blanksliten 24 år gammal hoppsadel......
Oj, intressant! Det här måste jag testa! Jag har helt tagit för givet att det blir svinhalt med sådant glansigt silkigt tyg som löpartights är gjorda av, så jag har inte ens brytt mig om att försöka.
Jamen det känns ju lovande, med tanke på att jag för tillfället hjälper till med en treårig ponny som ridits i typ en månadOm något klistras man snarare fast i sadeln. Åtminstone jag gör det...
Jo, det kan bli halt. Poängen när jag red distans i dessa var ju att det inte skulle fastna så brallorna skavde sönder mig efter ett par timmar.
Jag tycker också det blir lite halt men man vänjer sig fort. Rider oftast med oskott eller silikon på knäna i vanliga fall.
Du menar saker som inte specifikt säljs för hästbruk? Jag rekommenderar alltid helt vanliga jeans som svala ridbyxor sommartid. Har sett många rekommendera ridtights men ett par jeans har man ju liksom redan i garderoben! Dessutom kan man passa på att nöta ut det där paret som man aldrig använder annars
Jag tycker inte det blir halt alls
Men det är väl kanske lite en vanesak också. Rider man vanligtvis i helskodda byxor kanske det kan kännas lite halkigt. Jag brukar rida i (silikon-)knäskodda, och märker ingen större skillnad.
Jo, det kan bli halt. Poängen när jag red distans i dessa var ju att det inte skulle fastna så brallorna skavde sönder mig efter ett par timmar.
Jo, jag brukar rida i helskodda ridbyxor så det kommer säkert kännas jättemärkligt i början, men förhoppningsvis vänjer jag mig! Jag som precis satt och funderade på om det verkligen var lönt att packa med mig ett par ridbyxor på semestern (vi ska rida islandshäst en dag), men nu testar jag med träningstights istället helt enkelt!Jag tycker också det blir lite halt men man vänjer sig fort. Rider oftast med oskott eller silikon på knäna i vanliga fall.
Haha inget genipåfund direkt men vanligt balsam från affären gör underverk på hästarnas svansar
När svansen är torr? Spännande! Hade gärna hört fler såna här "husmorstips"!
Jag brukar också använda människoschampo, helst sånt där för barn med ice age eller minioner påAnvänder för övrigt alltid vanligt människoschampo och balsam till hästarna, myyycket billigare! Vet att exempelvis K9 säljer hästbalsam men är ju tredubbelt så dyrt om inte mer. Jämför med ditt eget hår om du bara tvättar med schampo eller med balsam också
Uppdatera gärna om det funkar! Hihi hästarna vill ju också ha roliga schampon, sådant är extra viktigt (läs roligt) att slösa sina pengar påJag brukar också använda människoschampo, helst sånt där för barn med ice age eller minioner på
Bra liknelse! Får testa det nästa gång pållen ska badas