Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Deadline gick ut idag ja, därför kommer hästen att försvinna imorrn.. Tar alltid en dag efter deadline gått ut för hästen att lämna stallet. Och pensionerade hästar kostar inget. Och de tar heller inte upp någon plats i stallet.
Så räkna med att hästen försvinner nån gång under morgondagen..

Och sen att jag har max 20 hästar totalt gör allt mkt bättre, för då betalar jag inget heller. För dom 20 första är gratis..

Hmmm... har inte betalat något förut, har 19 hästar och tänkte lite "smart" (trodde jag iaf :crazy:) och byggde ut stallet till 30 boxar inför kommande avelssäsong. Och VIPS så fick jag börja betala foder och annat... Trots att jag inte skaffat fler hästar. :eek:

Så det gäller tydligen bara om du endast har 20 boxar vad det verkar...

Dagens tips från Draken :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag är ridfolk, men har haft sulky ett tag (även om det legat nere ett tag nu). Men nu tog jag tag i det igen, anmälde hästarna till lopp och anmälde mig till ligan!

Och jag har faktiskt kört några travare på gymnasiet, räknas det!? ;)

Tror att de bara är 20 boxar ja, med tanke på att de citeras: "De 20 första boxarna är gratis"

Tror att de bara är 20 boxar ja, med tanke på att de citeras: "De 20 första boxarna är gratis"

Jo, men jag räknade bort det så länge jag inte hade fler hästar (19 st) för inte betalar man väl för boxarna man inte använder??

Jo, det gör man.
Därför blir det svindyrt att bygga ut, jag gjorde det tag, men då gick det inte ihop sig ekonomiskt.

Jo, det gör man.
Därför blir det svindyrt att bygga ut, jag gjorde det tag, men då gick det inte ihop sig ekonomiskt.

Så opraktiskt... :(
Då är det bäst att kusarna springer in pengar till havren, annars får jag minska verksamheten igen! :D

För att förtydliga så får man betala boxhyra för alla boxar man har, men man betala bara foder för hästarna man har.

Men skillnaden i boxhyra blir ändå 1500:- per vecka. För visst måste man betala för alla boxar om man har över 20?

För att förtydliga så får man betala boxhyra för alla boxar man har, men man betala bara foder för hästarna man har.

Men skillnaden i boxhyra blir ändå 1500:- per vecka. För visst måste man betala för alla boxar om man har över 20?

Jag betalade denna vecka 700kr i hyror - (bör vara boxhyra??) och tar man det delat med 50kr (vilket är priset för boxen) så blir det 14.

Jag har 4 träningshästar och 11 starthästar samt 4 avelsmärrar = 19.
Så jag får inte ihop det alls just nu... Men jag har väl missat något som vanligt :o

Jag har likadant och jag har bara 20 boxar.
Nu var det som sagt ett tag sen jag var aktiv där, så jag har ingen riktigt koll på varför det är så...

Vi är nu nia på topplistan! Nu kanske nån mer från bukefalos som har sulky ser oss..

Jag har nu passerat den magiska 90 000 kr gränsen.. väntar med spänning om ja kommer över 100 000 kr :p

Har ansökt till ligan under namnet Pingpong nu, fast egentligen är det min lilla dotter 10 år (men det är mest jag som bestämmer....)

Fick min första vinst idag!! :D

Så på 9 starter är det 1-1-1 i resultatraden för stallet, helt ok för en nybörjare på det här spelet tycker jag, är tokglad!! :banana::banana:

Får nog gå med i ligan nu :)

Dax att Jazz'a loss!! ;)

Ja, gå med..... "ju fler vi är tillsammans tillsammans ...... ju gladare vi bli...."

Va roligt!!
Va heter du på sulky?

Tack tack!! :)
Har precis ansökt om att gå med i ligan,
"jazzaloss" det är jag det, och stallet kommer jag att "döpa om" efter den här säsongen. Nu när man lärt sig lite :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 628
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 820
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur