Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

jag kan inte se dig på ligans ansökningar? :confused:

*kl*

jag har gjort en ny (tröttnade på den andra :angel: ).. stallet heter Stall Westside och användarnamnet är soberrapida :D

Haha :devil:
Lycka till...
förra säsongen blev de bara ca 14 000 kr..
Nu j*vlar springer mina hästar å jag är snart uppe i 80 000 kr :p

jamen HUR tränar du då??? Nu fick min häst inga pengar igår ju!!! Hon hade fått de i dom 7 - 8 senaste starterna o hon stod perfelt inne i loppet....
blä..

jamen HUR tränar du då??? Nu fick min häst inga pengar igår ju!!! Hon hade fått de i dom 7 - 8 senaste starterna o hon stod perfelt inne i loppet....
blä..

Först så ser jag till att kondisen är maxad på alla hästar. Då väljer jag en tränare som har kondis hisnande som område.
Oavsett om jag har mer hästar som måste tränas på psyke eller nått annat, som redan är maxad på kondis, så tränar ja klart alla kondis först. Å på träningshästarna är kondisen extra viktig...
När då kondisen är avklarad så tar jag itu med psyket. Efter psyket kan man välja mellan rytmik eller löpteknik. När de båda är avklarad så tar jag musklerna...
That´s the way it is...
Jag har ingen som ligger på dålig form, fem formstarka å tre A-rankade.
Man kan ju påstå att mitt stall ligger jävligt bra hitills med tanke på vad mina hästar sprang förra säsongen.
Och sälj dom gamla som bara springe nolla hela tiden. De gjorde jag.. Så fort en häst går nolla tre ggr i rad så lägger ja ut dom på auktionen för 500 å letar efter en ny och bättre häst att satsa på istället..
Inga av dom hästar som jag har nu hade jag under förra säsongen..
Jag ligger på plats 18 bland alla i Halland..
Mina hästar springer in pengar så gott som hela tiden..
Och sen att jag har max 20 hästar totalt gör allt mkt bättre, för då betalar jag inget heller. För dom 20 första är gratis.. Så jag går i plus hela tiden, därför har jag råd att skaffa lite "bättre" hästar..
Sen så vart allt mkt bättre när ja sålde mitt egna uppfödda avelssto som var avlesrekommenderad för 111 240 kr (!!!!)

OK OK, men ja har ju en massa hästar som tränar olika. Men du menar att de bästa vore om ja satte alla på kondis. Ja ska prova o byta ut tränaren med.
O ingen köper ju mina hästar o ja har inte råd att skaffa nån ny heller för ja har ju knappt pengar. Måste få igång stallet!!! VIll inte göra en ny för då vill ja ju att hästarna ska heta samma sak!

om man bara har 20 hästar, är det gratis då????? För mig nån skrev att det var typ dom första veckorna bara??!!

Föresten, tränar du upp psyket till max??? ja ser till att mina har de anständigt alla fall.... nån på sidan som tipsa om de..
Kondis på fölen.... borde inte psyket gå före där???

Om man har tränat konsiden bra så går väl resten snabbare sen va? har för mig de.

Senast ändrad:

OK OK, men ja har ju en massa hästar som tränar olika. Men du menar att de bästa vore om ja satte alla på kondis. Ja ska prova o byta ut tränaren med.
O ingen köper ju mina hästar o ja har inte råd att skaffa nån ny heller för ja har ju knappt pengar. Måste få igång stallet!!! VIll inte göra en ny för då vill ja ju att hästarna ska heta samma sak!

om man bara har 20 hästar, är det gratis då????? För mig nån skrev att det var typ dom första veckorna bara??!!

Du tar en tränare som har hisnande kondis, och sätter honom BARA på dom som måste träna kondisen.. Resten, dom som är maxad på kondis tränar du själv på pyske, rytmik/löpteknik eller muskler. Och sen när alla är maxade på kondis så kör du bara om samma fast med psyket. Kom ihåg att KONDITION är viktigast!

Och om du bara har 20 hästar så blir de alltid gratis, oavsett hur länge du är medlem. Jag har varit medlem i snart ett halvår och mina 20 boxar är alltid gratis...
Så om du har problem med ekonomin, sätt dina sämsta på antingen 500 eller 501, beroende på va de har presterat i lopp eller vad dom är maxade på. Jag skulle sätta dom på 500 så jag är säker på att dom lämnar stallet, de kommer alltid någon och hämtar hästen sen när den är pensionerad. Jag vet många av mina som fått en ny chans efter att jag pensionerat dem..
När dina hästen väl börjar springa in nått så sparar du bara, och vips så kan din ekonomi vara bra igen, så pass bra att du kan bygga ut stallet och köpa in nya, lite bättre hästar..

Föresten, tränar du upp psyket till max??? ja ser till att mina har de anständigt alla fall.... nån på sidan som tipsa om de..
Kondis på fölen.... borde inte psyket gå före där???

Om man har tränat konsiden bra så går väl resten snabbare sen va? har för mig de.

Nej, först tränar jag upp kondisen till max, sen psyke, sen kan man välja mellan löpteknik eller rytmik. När alla fyra av dessa är maxade så går jag över till musklerna.
Kondisen är viktigast...

Du tar en tränare som har hisnande kondis, och sätter honom BARA på dom som måste träna kondisen.. Resten, dom som är maxad på kondis tränar du själv på pyske, rytmik/löpteknik eller muskler. Och sen när alla är maxade på kondis så kör du bara om samma fast med psyket. Kom ihåg att KONDITION är viktigast!

Förstod inte riktigt det där. Den tränare man har tränar väl alla ens hästar? Man kan väl inte välja att han bara ska träna vissa? eller nu är jag trög i skallen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 628
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 806
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2