Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Lånar napp, kanske en fråga till lillcaksa eller någon annan duktg..
Försöker lägga ut ostartade tvååringar på auktionen men det går inte. Måste dom ha startat innan de kan säljas eller?

OK! Nu kan du skriva i mig i listan oxå! Tinafinis! Medlem --> 2007-10-04
Nu har jag lärt mig systemet någolunda så de var lika bra att vänta.
Men om ett par veckor är de väl dags för lite ändringar o förbättringar igen!

Det uppdaterades så fort jag ringt dit!

Senast ändrad:

Knapplån.

Om nån av mina pållar vinner kan jag överväga att bli elitmedlem... :p

Det stämmer, är hästarna 2 år eller äldre så måste dom ha startat innan dom går att sälja.

Jag har tydligen en hingst som är formstark som är anmäld till ett lopp, får se hure går. :D

Hade aldrig varit in på sidan innan så jag var in på sulky.nu i måndags, tokfastnade och har förmodligen förköpt mig på "fina" hästar :angel:
Överlever jag nästa vecka och mina första starter så kanske jag kan hänga med i någon liga... :D
Redan i tisdags kunde jag inte låta blev att bli elitmedlem och det innebär väl att jag får "härda ut" fram till oktober om min ekonomi klarar av mina hästköp!! :idea::o:cool:

Lite grejjer jag kör med:
Anställer en hisnande tränare förslagsvis i kondition eller psyke.. beroende på vilket man tränar flest hästar i.
Föder upp alla mina hästar så att jag kan träna dom från början.
Börjar med att träna kondition till max. Sedan tränar jag psyke till anständig och sedan rytmik och löpteknik. När det är färdigt så tränar jag psyke till max och sedan rytmik och löpteknik. i sista hand musklerna.
Startar inte hästarna förens de fått max på kondition och anständig på psyke. När hästarna blir tre år så säljer jag eller pensionerar de sämsta av dem. Behåller kanske 2-4 st beroende på talang.
Sen använder jag mej av det senaste gruppindelningen av hästarna. Delar in dem efter vilken distans de springer på. har inte lyckats lista ut hur man ska veta det ännu.. så nu delar jag upp dem beroende på vad de har som max. (lysande- 1640, enorm- 2140 hisnande- 2640) sen har jag en egen kategori för de som inte är redo att starta än. Är väldigt smidigt att ha så. Särksilt när man har många hästar.

Kommer inte på något mer just nu..

Men jag kan ju skvallra om att jag har rätt många bra tvååringar just nu.. och några måste bort sen när de blir tre.. jag kan ju alltid säga till här så kan ni som vill lägga ett bud :D så tråkigt att behöva pensionera rätt bra hästar ändå för att inte få för många.. har inte råd att bygga ut stallet..

*knapplån*

nån som vet om man kan ta bort stallet för att göra ett nytt? vill börja om från början :D

det var någon som hade frågat så och då hade de svarat att de går men om man har ekonomiska problem så kan man få hjälp och det är oftast mkt bättre..

Men det borde lätt kunna gå genom att sluta gå in på den du har och starta en ny?

Jag fick veta att man ska träna kondisen först på pållarna!
Nä psyket har ja hört. alla fall till de blir anständigt.
Sedan kondis o sen när kondisen är ok typ anständig (hälst mer) så uppdateras de andra snabbare. (fredagar)

Nä psyket har ja hört. alla fall till de blir anständigt.
Sedan kondis o sen när kondisen är ok typ anständig (hälst mer) så uppdateras de andra snabbare. (fredagar)
Jag har börjat med psyke o sen kondis. Sen har ja tränat lite rytmik o löpteknik så de alla fall blir anständigt.
Mina har ju vunnit eller alla fall tjänat pengar på detta vis.

Nu har jag vunnit mitt första lopp! :banana:

Grattis! :bump:

Mina första startar imorgon och jag är lite nervös... :crazy:

(vilket för mig är helt ologiskt eftersom det "bara" är ettor och nollor i cyberspace... :cool: :D)

Hehe, ja hade inställt på att spara för sprut men min polle låg i ledningen större delen av loppet. Hon vann förståss helt överlägsen o nu har jag anmält till ett "riktigt" lopp.
Nu är hon även formstark - har aldrig stått på nån av mina hästar tidigare.
fan - jag går ju minus nu ju när man fått börja betala hyror, foder mm o hästarna tjänar bara småsummor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 628
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 795
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka