Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Fick 17 i index på min hittills enda avkomma för denna säsong (kommer fler nästa vecka och vecka 4). Tyckte detta var dåligt, men tydligen är det de som fått 11 i index på sina! Det var ganska roligt i sammanhanget... :angel: Om inte annat så kändes mina 17 ganska bra i den jämförelsen... ;)

Och jag förväntar mig lika bra resultat imorgon när mitt andra föl efter honom kommer!
Säg åt honom det! ;)

v 4? har du betäckt eller ska du betäcka så du får i vecka 4?

Jag kan betäcka 4 av mina ston tidigast v3 eftersom jag inte kunde hålla mig förra säsongen :angel:

Lite synd eftersom en av de fölen fick 22 i index, har 25 nu... Värdena satt på helt rätt ställen (tror jag!). Skulle vilja ha samma hingst (Blixt Pointer!) men vet inte om han är tillgänglig då... Får väl fråga ägaren om han kommer ut antar jag :D

jaså. som jag skrev så ska jag lite grundligare gå igenom en hel del hingstar innan nästa gång de e dags.
Som sagt så är ju kanske inte steg tre det viktigaste utan de fins ju annat att titta på oxå!

LenaNs hingstar verkar vara bra, jag har fått en 23:a och nån fick en 25:a.

Dock blev dagens föl inte lika bra (index 19), men då var det "bara" ett B-rankat sto.

Shit va svårt!
Ska jag behålla henne eller sälja!?
Vore kul med en bra häst, men samtidigt behöver jag pengarna...
Vad skulle ni ha gjort - häst eller en halv miljon (minst)?

Som tur var har jag några dagar till på mig att fundera!

ja har blitt erbjuden 100 000 för en tvååring. han var ett när dom erbjöd. o då varv han född på fel tidpunkt antar jag ändå.

har anmält honom till start. hoppas han tjänar pengar!!! funderar lite på att säljha faktistk. har inte så mycket pengar... 39 000 om inte mindre.

Grattis! :)

Sånt är kul!
Har lyckats träna upp en av mina "jumbo-hästar" - en av de första jag köpte, kostade 500kr och hade inte gjort något när jag tog över, till en B-rank. Det kändes rätt bra :)
Men det är alltid roligare när det är en "egen".

Sälj! :D

(lätt att säga, svårt att göra...)

Jo men asså va 17, hingsten är en av mina egna som jag tävlade med, 11 avkommer. Stoet är iofs avelsrek. men endå! A-rankad?!

Det är bara att tacka och ta emot!
Något har du med andra ord gjort rätt :D

Vad har du för knep?? :bow::D

Du de vette 17..
Jag bara träna på som jag brukar göra med mina åringar och vips, så dyker de upp ett grönt A vid hans namn :confused:

Maxar dem på kondis först, sen tränar psyke, sen så tränar jag rytmik, sen så löpteknik..
Men de blev strul med tränarna när han föddes så träningen kom igång väldigt sent..
Och nej, han är inte maxad än..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 854
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka