Vilka har ni?

L

LindaK

Vilken sorts sele har ni när ni kör era hästar? Både till vardags och till träning/tävling. Alltså typ, märke, material och så. Är nyfiken, och så kanske det hjälper mig när jag ska köpa till mina 2 pållar sen. Skriv gärna oxå var ni har köpt dem. Om man får det vill säga.:angel:

Sv: Vilka har ni?

Jag har en Ideal Harness från Holland, maraton modellen. Går att köpa på Börjes.

Den använder jag till allt, vardag, träning och tävling. En mycket prisvärd sele!!!

//Ella

Jag har samma som föregående
Inköpt på Börjes
Har inte kommmit till tävling än men,, till sommaren så..

Innan hade vi till förra foderhästen en av börjes finselar. men gillar maratonselen bättre

Anna-Carin

Vi har arme sele. Till unghästarna börjar vi med bröstsele när vi tömkör. Sedan får dom med armesele på sig.

Har en maratonsele från holländska Imperial Driving. Mycket snygg att se på, mjuk och fin i lädret och med snabbspännen till skaklarna *kanonbra*

Inköpt hos www.selar.se

Har en idealharness från holland via börjes, och har haft en från imperial driving från selar.se som jag saknar än idag för den är så fin o mjuk o välsydd. Snabbkopplingar är ett krav från min sida.
Har även en loksele, där det står th på.

Jag kan bara inte låta bli att skriva detta.

På onsdag ska jag och några kopisar åka till just selar.se:smirk:

Ska försöka hitta ETT tjusigt körhuvudlag..

Anna-Carin

Det finns endel tjusiga vagnar där också..

Det blir nog en utmaning att komma hem med ETT huvudlag som sagt.

Anna-Carin

En shettis loksele av märket ITE (börjes) och det ända jag använder av den idag är lokorna :devil:
Nej resten duger väl men selen är inte så bra sydd och har mindre bra detaljer. Dock är själva lädret bra och tål det mesta!
Har en travdäckel utan märke till lokorna :p

Lokselarna för stor häst har heller inga märken, tror de är gjorda i skåne. Ena selen har lite mer "avancerad" bågdäckel.
Färgen, vad heter det nu, råhud? Såndär ljusbrun/obehandlat läder så man ser exakt var hästen har svettas mest :crazy:
Fast ett experiment men en grimma och ett par tömmar visade sig bli riktigt snyggt om man dränkte dem helt i olja!
Jämt mörkbruna :love:
Får se om man orkar hålla på så med en hel sele, inte för att det skulle vara onödigt (sparsamt smorda då detta oftast bidragit till mer fläckar).

Drömmen vore nog en Ideal Harness i brunt :love:
Hehe fast jag lär nog inte få varken passande häst, vagn eller körsätt för en sådan sele än på ett tag :p
Tycker nog loksele är bäst :D

Jag kör Kotte med loka. Jag har ena bröste hängande men jag tyck int om dom.

Rut.

Tranemo loksele som gäller här. Varvat med en bröstsele vars märke är okänt då jag köpte den begagnad av en privat person.Men den är ok vid kortare promenad rundor på slätt underlag.Dock alltid baksele på ;)

Har en maratonsele från Equilex samt en loksele från Floby överskott.

Tack så hemskt mycket för alla svar! Jag ska börja lägga undan pengar, så att jag kan köpa en BRA sele med alla detaljer och tillbehör som behövs sen. Min pålle är ju bara 8 månader än så länge så.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V