Vilka dårar har ni mött i trafiken?

ungefär 70-80% av dom som kör igenom där jag bor blåser förbi i typ 90km/h. bor precis brevid vägen. sen på kvällar och nätter så kan det gå ännu fortare. tyvärr så händer det aldrig när det är snutkontroll :(

en gammal klasskompis som kunde göra diverse livsfarliga omkörningar med mera. slutade med att ingen vågade åka med henne. förstår inte hur hon fick körkort överhuvudtaget. tjafsa emot körläraren här hemma."så här har jag minsann lärt mej att köra hemma och då är det så":banghead:. hon bytte körskola och vips så hade hon körkort :eek:

lastbilar som försöker tränga en av vägen när man kör hästtransport. har hänt att man har fått svänga av åt helt fel håll för att man blivit avträngd.

bilar som ska ligga och trycka i röven bara för att man kör hästtransport.

dumma föräldrar som parkerar utanför skolan i skymd kurva med lite backe utanför våran infart :banghead:. sen släpps ungarna vind för våg och springer över vägen utan att se sig för:banghead:. ett under att ingen unge har blivit platt än.

kärring som kör mitt i vägen, smal väg. jag var ner i diket med bakkärran på bilen men kom upp igen.

listan är lång

Fick senast imorse tvärbromsa (och tuta :rage:) för att en bil totalt sket i väjningsplikten och bara körde ut rakt framför!
Så jävla irriterande då det händer så sjukt ofta där. Trots att både skylten och märkena på vägen syns tydligt.

En gång när jag och @niphredil var små och åkte bil med mamma och pappa ner mot Helsingborg så kom det en bil i fel färdriktning på motorvägen. Mot oss. Jag minns bara hur mamma skrek och pappa fick väja undan när den körde mot oss. Och sen att den krockade med bilen bakom oss och att vi stannade och ringde polis/ambulans. Det var det absolut läskigaste jag har varit med om i trafiken.
Och jag minns ingenting. VARFÖR minns jag inte min egen barndom?

En bil drog förbi mig snabbt på motorvägen, i satt en kille med båda händerna bakom huvudet som om han götta sig i en solstol. Jag kan bli rätt tung i foten och låg kanske i 130, jag undrar hur snabbt han körde. Jävla idiot!

Dagligen ser man galna saker, är glad för att det är 2+1 väg halva sträckan, mammor med barn i bilen som vinglar omkring är normalt, bilar som kör knappt 40 på 70 sträckor mm mm
varför ligga i en fil i rondellen när man kan utnyttja bägge och inte blinka

Idag körde jag i en rondell och skulle vänster, var inne i rondellen och hade på vänsterblinkers för att tydligt visa att jag skulle vidare i rondellen. Ändå när jag nästan kommer dit jag ska svänga ut ur rondellen, kör en lastbil in rätt framför mig, jag får tvärnita och tutar, då den hade stått och tvekat och sen bestämmer sig när jag är för nära.
Hade jag inte bromsat hade jag kört in i sidan på den lastbilen, jag var redan inne i rondellen och har företräde, jag visade redan när jag körde in i rondellen att jag skulle vänster och då stod den andra lastbilen där, men tvekade.

Jag ogillar folk som tvekar för mycket i trafiken, man måste ha ett självförtroende som är starkt och våga ta för sig, annars blir man nästan bokstavligen överkörd.

Jag skulle köra förbi en buss som stod på en busshållplats en gång. 50 sträcka med stoppljus 100 m efter hållplatsen, två filig väg där ena filen är för de som ska svänga vänster. När jag är ungefär vid mitten av bussen börjar den åka och preja ut mig i andra filen så att kedjereflexen blev att bilen snettbakom fick tvärnita och nästan svänga in i refugen. Tack och lov gick det bra och ingen krock men det var nära!

Jag vet att bussar har företräde att svänga ut men den här visade inget tecken på att den skulle åka när jag kom. Ingen blinkers eller så. Hade den gjort det hade jag givetvis bytt fil så den kunde åka.
Så gör två bussar om dagen på mig. Trodde det skulle vara så. Är livrädd för bussar.

kom på en till. var på väg hem på motorvägen. låg i 130 och blir omblåst av en snubbe på motorcykel. klädd i jeans och t-shirt och öppen hjälm.

Jag var ute och gick för ett par veckor sedan och ser en bil köra i fel riktning (verkar som att bilen kommit ut fel ur en rondell) och sedan köra ner mot motorvägen på fel körbana. Bilen kör alltså mot alla som kommer mot avfarten från motorvägen:eek:

Det går väldigt sakta för bilen och en massa andra tutar, trots det fortsätter hen som att inget är fel. Väl nere vid motorvägen verkar hen svänga så hen kommer ut i rätt körfil.

Många år sedan, Europaväg som var smal med bara 2 körfält (nu är den nog ombyggd). Iaf så var det mycket tät semestertrafik när det kommer ung(?) man med backslick i porsche och gör vansinniga omkörningar på omkörningar för att ta sig framåt i samma körriktning som jag. Svär för mig själv över idioter i trafiken. Men som man säger: Synden straffar sig själv, för några km senare syns ett gigantiskt grått "rökmoln" på lång väg och där på sidan står nämnda porsche med (antar jag) skuren motor/nån slags haveri... Snacka om att man pekade långnäsa till idioten :devil:...

Många år sedan, Europaväg som var smal med bara 2 körfält (nu är den nog ombyggd). Iaf så var det mycket tät semestertrafik när det kommer ung(?) man med backslick i porsche och gör vansinniga omkörningar på omkörningar för att ta sig framåt i samma körriktning som jag. Svär för mig själv över idioter i trafiken. Men som man säger: Synden straffar sig själv, för några km senare syns ett gigantiskt grått "rökmoln" på lång väg och där på sidan står nämnda porsche med (antar jag) skuren motor/nån slags haveri... Snacka om att man pekade långnäsa till idioten :devil:...
Karma när den är som bäst :D

Jag körde på en 50-väg i ett typ industriområde där väldigt många jobbar när en stor SUV bestämmer sig för att köra om i hög hastighet samtidigt som vi har möte. Finns noll plats för såna manövrar öht. Jag ställer mig på bromsen för att undvika att vi krockar alla 3, det var sjukt nära. Hade jag vejt undan hade jag prejat en busshållsplats full med folk. Och om vi hade krockat skulle min bil ha hamnat i folksamlingen. Det är nog en av de läskigaste sakerna jag varit med om.
Det var en sån busshållsplats där folk står precis bredvid vägen.

Jag körde på en 50-väg i ett typ industriområde där väldigt många jobbar när en stor SUV bestämmer sig för att köra om i hög hastighet samtidigt som vi har möte. Finns noll plats för såna manövrar öht. Jag ställer mig på bromsen för att undvika att vi krockar alla 3, det var sjukt nära. Hade jag vejt undan hade jag prejat en busshållsplats full med folk. Och om vi hade krockat skulle min bil ha hamnat i folksamlingen. Det är nog en av de läskigaste sakerna jag varit med om.
Det var en sån busshållsplats där folk står precis bredvid vägen.
Fy vad otäckt! :eek:

Två bilar som körde om mig på Essingeleden i en bit över 100 i rejäl trafik. Första tanke, satan vad nära de låg varandra. Sedan såg jag, det var bogseringslina emellan.........

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 161
Senast: Vallmo
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 438
Senast: Iamia
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 461
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I och med att jag bytte jobb fick jag väldigt mycket längre resväg till jobbet. Vägen går dock nästan hela vägen genom skogen, och min...
Svar
0
· Visningar
545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar