Idag blev jag bara irriterad på dåren i en större Renault som plötsligt körde extremt(!) nära mig när jag gjorde en omkörning på motorväg. Vi låg väl i ca 100km/h med räcke på vänstersidan och långtradare på högersidan. Jag är glad. Nu brukar jag visserligen överskatta min bils längd, men det kändes verkligen som om den andra bilen var PÅ mig och lika gärna hade kunnat vara en förlängning av min egna bil...
Med tanke på att det igår var en krock på just den motorvägen med 6 personbilar och 1 lastbil så känns det ju som om folk borde ha blivit påminda om hur viktigt det är att hålla lämpligt avstånd till bilarna framför
I förrgår, tror jag det var, så var det en liten Aygo framför mig på motorvägen. Helt plötsligt krängde den till och var väl som närmast ca 10cm från vägräcket. Därefter körde bilen lite halvmärkligt i några meter tills det var dags för den att svänga ner på en avfart. Då körde jag förbi den och såg en ung, manlig förare som var väldigt inne i ett samtal med någon på passagerarsätet
Den här veckan har jag själv varit dum i huvudet också
Vid en liten rondell där jag ofta kör så är det även övergångsställen. Den här gången var det rött för mig precis innan rondellen. När alla människor gått över och det blev grönt, då kör jag rakt ut i rondellen, utan att kolla om det kom någon bil i den
Det kom dessutom en bil i den, som jag utan tvekan borde ha stannat för, men som tur var körde den gubben så lugnt att jag kunde rädda situationen genom att trycka ner gaspedalen ännu lite mer. Jag skulle dock inte blivit förvånad om han saktat ner för att släppa ut mig innan jag ens fick syn på honom. Herregud vad jag kände mig dum!