Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Så skönt att du klarade av gårdagen utan några snedsteg! :banana:
Äter du ordentlig frukost och lunch? Beror suget på blodsockerfall eller är det "bara" mentalt?
 
Sv: Viktväktarna

Tror det är mentalt, äter hyfsat bra till frukost och lunch. Och just eftersom jag får en form av stress/ hetskänsla så tror jag att det är mentalt.
 
Sv: Viktväktarna

Du kanske kan fundera över om det är något du kan göra för att minska den känslan, t ex lyssna på musik, läsa en god bok eller ta en promenad?

Roligt att läsa att du är på rätt väg! :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

I dag har jag ballat ur. Inte så illa som det kan va men illa. Jobbar 12 h och har 6 dgr kvar sen innan jag är ledig så antagligen har jag tröstätit.
 
Sv: Viktväktarna

Det är inte hela världen, att fundera på varför det hänt är jättebra och så föreslår jag som vanligt att förbereda mat för tillfällen som dessa: ha med dig nyttigheter som du kan ta till när det krisar. :)
 
Sv: Viktväktarna

*kl*
Jag har haft ett par jobbhysteriska veckor, så jag har inte skrivit upp vad jag ätit på 3 veckor! Idag är en ny vecka, och nu skall jag bli noga igen. Jag vägde mig och har gått ner 0,7 kilo sedan förra veckan, så trots lite upp och ner-hoppande i vikt (Alltså hoppen har bestått av +- 5 hg de senaste 3-4 veckorna) så har jag nu en ny bottennotering. Det känns skönt! Jag har ju fortsatt med äggfrukost, och minimum av onyttigheter, små portioner... det har bara varit svårt att räkna.
Totalt har det blivit-6,6 kilo. Och 2,9 kvar till "första" målet. När jag nått det skall jag känna efter om jag vill försöka ta bort 5 kilo till. Det är inte nödvändigt kanske, utan mer estetiskt. Vi får se! Man är ju inte 20 längre, jag kanske inte kommer ner mer :p

Tyvärr kommer jobbhysterin att hålla i sig några veckor till nu, det kommer bli svårt att planera, mycket stress och mycket äta ute och/eller fika med projektgruppen, så jag kommer att testas till det yttersta... inget skapar hetsätningsbegär hos mig som adrenalin :crazy:

En annan notering är att min migrän blivit betydligt bättre sedan jag började vikväkta. Undra om det är en slump?
 
Sv: Viktväktarna

Jag lider med dig och känner igen mig lite - min fundering är om det verkligen är mat/vikt som är det grundläggande problemet... ? Det känns som om det bara är ett symtom på att du mår dåligt och liksom vantrivs?
 
Sv: Viktväktarna

Men jäklar vad duktigt av dig att kunna hålla det resultatet! Jag tror inte att minskad migrän är en slump. Jag har en del problem med magen och märker en klar förbättring.
 
Sv: Viktväktarna

Precis så är det. Mår skit och mat är i ena stunden det enda meningsfulla och i andra stunden känns det som mat är något destruktivt. Får inte riktigt grepp om det.
 
Sv: Viktväktarna

Jag blir uppriktigt lite bekymrad av dina inlägg. Att du har problem med mat, kropp och ätande, står ju helt klart, men jag har väldigt svårt att se dina bekymmer som viktväktarrelaterade egentligen, om du förstår hur jag menar?

Främst för att du uppenbarligen inte är överviktig alls, dels för de känslor du uttrycker i dina inlägg. Det är svårt för mig att tolka det som svårigheter med att följa en VV-dieten, utan som en mycket större svårighet.

Om du förstår hur jag menar?

Jag har tänkt på det hela tiden som du har skrivit i tråden, men jag är rädd att du tar illa upp, vilket jag ju inte vill att du gör. Jag menar verkligen, verkligen inget illa.

För mig är dina andra, eller egentliga, problem så uppenbara, att jag nästan känner obehag när du peppas att hålla dieten.

Även om tex du och Mitten stundtals uttrycker likartade känslor (känslor som jag tror att få kvinnor i vår kultur helt har undkommit), så är det väldigt stor skillnad i er ton, om du förstår hur jag menar.

Jag är inte alls säker på att det är bra för dig att delta i den här tråden.
 
Sv: Viktväktarna

Varför det inte skulle va bra för mig att vara i en grupp där folk har problem med relationen till mat kan jag inte riktigt förstå? Jag förstår heller inte vad som skrämmer dig? Jag mår skit ja men just det som handlar om mat förstår jag inte? Om det stör ngn annan att jag inte är överviktig(än) respekterar jag det och slutar att skriva. Jag är ingen vikväktare vilket jag talade om direkt men eftersom detta var enda vikttråden fick jag vara med och har bemötts alldeles underbart.
 
Sv: Viktväktarna

*kl*
Snälla hjälp mig! Jag ger snart upp! Den gånga veckan har jag ätit inom ramarna, jag var förvisso ute och åt men har fyllt i checklistan så gott jag kunnat och har inte gjort av med alla points i veckobonusen. Jag har dessutom tränat 5 ggr (tränar på Frisikis och svettis).
Imorse när det var vägdags, upp ca 1kg från förra veckan! Vad gör jag för fel!?
 
Sv: Viktväktarna

;)*kl*
Totalt -sedan start = 3,8 kg.
Nu ligger snittet på -0,9/vecka så det börjar nog avta i hastighet men det gör inte så mycket. Jag visste ju att den dagen skulle komma. :)
Jag har märkt att jag frågar mig själv ganska ofta "är det värt det" när jag är sugen på något onyttigt. Har det varit "värt" så har det bara funnits den kvällen och sedan har jag helt sonika kastat bort det som varit kvar.
Finns det i skåpet äter jag, är det i soptunnan får det vara. ;)
 
Sv: Viktväktarna

Så länge du tycker att det känns bra att skriva i tråden tycker jag att du ska göra det. Jag vet inte alls vad du har för bekymmer men det är väl aldrig fel att diskutera lite med andra och få lite åsikter att fundera över. Hoppas att du har en bra dag idag och inte känner ångest. :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

*kl*
Snälla hjälp mig! Jag ger snart upp! Den gånga veckan har jag ätit inom ramarna, jag var förvisso ute och åt men har fyllt i checklistan så gott jag kunnat och har inte gjort av med alla points i veckobonusen. Jag har dessutom tränat 5 ggr (tränar på Frisikis och svettis).
Imorse när det var vägdags, upp ca 1kg från förra veckan! Vad gör jag för fel!?

Ok, har du koll på att du äter rätt antal points för din vikt, är du noga med att räkna med vad du dricker också (en "skvätt" mjölk i kaffet kan visa sig vara en dl :angel:), dricker du tillräckligt med vatten, äter du mycket salt, är det ägglossning på gång???

Ge inte upp - det skulle inte förvåna mig om du gör ett rejält hopp ned nästa vecka! :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

;)Totalt -sedan start = 3,8 kg.
Nu ligger snittet på -0,9/vecka så det börjar nog avta i hastighet men det gör inte så mycket. Jag visste ju att den dagen skulle komma. :)
Jag har märkt att jag frågar mig själv ganska ofta "är det värt det" när jag är sugen på något onyttigt. Har det varit "värt" så har det bara funnits den kvällen och sedan har jag helt sonika kastat bort det som varit kvar.
Finns det i skåpet äter jag, är det i soptunnan får det vara. ;)

Guuuu så duktigt!!! Jag gillar verkligen när poletten trillat ned och man börjar fråga sig själv varför man äter (eller inte äter). :laugh:

Heja, heja, heja! :banana::banana::banana:
 
Sv: Viktväktarna

-5 kg sedan start så jag firade i lördags med 2 par nya byxor på KappAhl. I och för sig väldigt billiga med 299 kr per par men ändå en belöning då de var fantastiskt sköna!
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag vägde in mig idag och har nu passerat -10 kg!
Jag har knappt 2 kg kvar till målvikt!
Är jätteglad att jag gått ner den här veckan, fest i helgen och åt lite drygt 60 pp i lördags så hela veckobonusen och nästan alla aktivitetspoints gick åt.
 
Sv: Viktväktarna

-5 kg sedan start så jag firade i lördags med 2 par nya byxor på KappAhl. I och för sig väldigt billiga med 299 kr per par men ändå en belöning då de var fantastiskt sköna!

Jag gillar verkligen att belona mig med nya klader, och sa skickas de gamla stora ut och kommer aldrig ater. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp