Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

*knapplån*

Har funderat på att prova Mättande dag istället för att räkna PP. Är det någon som har gjort det här som har några tips? Egentligen hade jag tänkt göra det för att prova något annat som skulle få det att rassla till på vågen men nu när jag kom hem i morse och vägde hade jag gått ner 1,9kg på två veckor och dessutom passerat mina 10% :D. Är ändå sugen på att se hur det är att köra mättande dag. Jag skulle vilja baka ett bröd som passar för mättande dag och det står bara Rågbröd grovt med hela korn. Pruttbulle kan väl inte funka då eftersom det innehåller grahamsmjöl eller? Det fanns ett fåtal bröd att köpa som funkade, ska leta imorgon, det fanns inte på vårt ICA.

Grattis till 10%!!! :banana:

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med brödförslag, jag äter i stort sett inget bröd alls utom receptet på knäckebröd som Honung delade med sig av i Att baka bröd-tråden, och det knäcket gör mig proppmätt.

För övrigt äter jag nästan aldrig varken ris, potatis eller pasta heller. För mig fungerar det alldeles utmärkt att ersätta kolhydraterna med grönsaker, men det är så klart olika vad man tycker om det.
 
Sv: Viktväktarna

Sådär ja, nu ger även jag mig till känna;).
På onsdag är det min tredje invägning och jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning...
Första invägningen sa + 4,6 kg och det var ju inte utan att jag höll på att dö en smula :eek: men bara att skratta åt eländet och köra vidare. Veckan efter visade vågen på -1,7 kg och jag HOPPAS vid min gud att det blir ner även denna veckan.
Följer till punkt och prickar, följer rekommendationerna osv.
PEPP behövs om inget annat på efter onsdagens invägning :rofl:.

/Rea, fd VV-konsulent:cool:
 
Sv: Viktväktarna

Sådär ja, nu ger även jag mig till känna;).
På onsdag är det min tredje invägning och jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning...
Första invägningen sa + 4,6 kg och det var ju inte utan att jag höll på att dö en smula :eek: men bara att skratta åt eländet och köra vidare. Veckan efter visade vågen på -1,7 kg och jag HOPPAS vid min gud att det blir ner även denna veckan.
Följer till punkt och prickar, följer rekommendationerna osv.
PEPP behövs om inget annat på efter onsdagens invägning :rofl:.

/Rea, fd VV-konsulent:cool:

Eftersom du följer programmet till punkt och pricka kommer du självklart att bli nöjd på onsdag också. :D Räkna inte med ett viktnedgång på 1,7 kg i veckan bara.

Välkommen i gänget! :banana:

(Och för övrigt verkar det vara väldigt många som är återfallsviktväktare, mig inkluderad ;))
 
Sv: Viktväktarna

Vilket fult spratt - upp 4,6 kg. Jag hade nog misstänkt en viss tid på månaden, själv ser jag ägglossningen på vägen (och inte då att jag skulle bli ett ägg lättare utan en massa vätska tyngre).

Håller tummarna för onsdag, jag har f ö själv bytt invägningsdag från fredag till onsdag. Psykologiskt korrekt, då måste jag hålla mig någorlunda i skinnet under helgen ;)
 
Sv: Viktväktarna

Vilket fult spratt - upp 4,6 kg. Jag hade nog misstänkt en viss tid på månaden, själv ser jag ägglossningen på vägen (och inte då att jag skulle bli ett ägg lättare utan en massa vätska tyngre).

Just det där blir oerhört tydligt för min del nu när jag väger mig varje vecka. Är inne i en "dålig" vecka nu så jag var glad för -0,4 kg även om jag nu börjar bli otålig att nå målvikt (1,5 kg kvar).

Jag väger mig på måndagar vilket jag tycker är perfekt!

@Prinsus: har inte testat mättande dag.
 
Sv: Viktväktarna

Håller tummarna för onsdag, jag har f ö själv bytt invägningsdag från fredag till onsdag. Psykologiskt korrekt, då måste jag hålla mig någorlunda i skinnet under helgen ;)

Jag som också väger mig onsdagar måste säga att det är en jättebra dag för invägning.

Och det där första du sa om ägget var ju bara hur roligt som helst. ;) :rofl:
 
Sv: Viktväktarna

Tack!

Jag tänkte prova mättande dag och då är det vissa bröd som har tillräckligt lågt GI/kalorier per gram/fiberinnehåll för att man inte ska behöva räkna det. Man räknar inte de blåmarkerade livsmedlen alls utan får äta tills man är mätt så länge det är blåa PP, de vita får man räkna av på sin veckobonus. Jag har ätit LCHF i flera år och skulle må jättebra på det om jag gick ner i vikt men det gjorde jag inte. Nu kör jag väl nåt mellanting, absolut Low carb, äter väldigt lite av pasta bröd, ris och potatis, endast väldigt lite sånt på tallriken och i så fall fullkorn för jag mår också bäst på långsamma/få kolhydrater. Men nu ska jag göra en blomkålssoppa idag och tänkte ha en "mättande mat"-macka med skinka, paprika och minikeso på den. Ska gå in på ICA-Maxi och leta på vägen till jobbet. Det finns tio sorters bröd att välja på som man kan äta när man kör Mättande Dag och inte räknar propoints.
 
Sv: Viktväktarna

Det blev ett litet skutt neråt, -0,5 för att vara exakt.
Får hoppas att det blir mer nästa vecka :)
 
Sv: Viktväktarna

Jo, visst är det bra, men jag vill ju ogärna att det ska 60 veckor att nå mål liksom :p
Tålamod är inte direkt mitt mellan namn...
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån*
Kan meddela att mättande dag is the shit för mig! Märker att jag letar noga efter nyttig mat och lär mig massor om det, samtidigt som jag inte behöver vara ängslig för att inte bli mätt och jag behöver inte heller räkna, fixa och trixa så mycket. Till på köpet har mitt viktstillestånd lossnat och jag har tappat 1,3kg på en vecka. Då har jag visserligen ändrat massor, ny frukost, nya mellanmål och mycket mer träning denna veckan och mycket mer grönsaker för att få det att hända något - fast å andra sidan har jag unnat mig lite gott också, ett glas vin igår och en kanelbulle idag :p. Det är ju liksom inte lönt att tro att man kan göra likadant vecka efter vecka och få ett annat resultat. Känner mig helnöjd!:banana:
 
Sv: Viktväktarna

Jo, visst är det bra, men jag vill ju ogärna att det ska 60 veckor att nå mål liksom :p
Tålamod är inte direkt mitt mellan namn...

Måste bara kommentera detta. Fokusera inte för mycket på målet! Det blir ju jättejobbigt när man har mycket att gå ned.

Tänk i stället små steg i taget och var noga med att berömma dig själv för hur mycket du faktiskt redan gått ned.

Kämpa på! :D
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån*
Kan meddela att mättande dag is the shit för mig! Märker att jag letar noga efter nyttig mat och lär mig massor om det, samtidigt som jag inte behöver vara ängslig för att inte bli mätt och jag behöver inte heller räkna, fixa och trixa så mycket. Till på köpet har mitt viktstillestånd lossnat och jag har tappat 1,3kg på en vecka. Då har jag visserligen ändrat massor, ny frukost, nya mellanmål och mycket mer träning denna veckan och mycket mer grönsaker för att få det att hända något - fast å andra sidan har jag unnat mig lite gott också, ett glas vin igår och en kanelbulle idag :p. Det är ju liksom inte lönt att tro att man kan göra likadant vecka efter vecka och få ett annat resultat. Känner mig helnöjd!:banana:

Toppen! Grattis! :D
 
Sv: Viktväktarna

Det står ju varje vecka :crazy: Oavsett om jag gått ner 0,3 kg eller 1,8 kg så står det så. Lite fantasi skulle inte skada :p
 
Sv: Viktväktarna

Minns inte om jag meddelade förra veckans resultat :confused: Oavsett så var det bara -0,3 kg (totalt -6,6 kg). Den här veckan var det bättre, -1,3 kg (totalt -7,9 kg) :D
 
Sv: Viktväktarna

Hmm, knepigt. Jag har fått precis samma text varje vecka. Texten känns inte riktigt aktuell när jag tappat så lite som 0,3 kg.
 
Sv: Viktväktarna

Fast det beror ju på vad din viktminskning har snittat på under de senaste veckorna. Är det mer än typ -0.7 kg så börjar den varna, annars säger den bara grattis.
 
Sv: Viktväktarna

Aha, det var något jag funderade på men tyckte var ologiskt :p Jag tror att jag snittar -0,7 kg per vecka så det är ju väl inom marginalen. Nåja, då vet jag iaf :bow:
 
Sv: Viktväktarna

Skrev "typ" eftersom jag inte är helt säker på vart de har dragit gränsen, men någonstans där lär det vara :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp