Sv: Viktväktarna
Grattis till 10%!!!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med brödförslag, jag äter i stort sett inget bröd alls utom receptet på knäckebröd som Honung delade med sig av i Att baka bröd-tråden, och det knäcket gör mig proppmätt.
För övrigt äter jag nästan aldrig varken ris, potatis eller pasta heller. För mig fungerar det alldeles utmärkt att ersätta kolhydraterna med grönsaker, men det är så klart olika vad man tycker om det.
*knapplån*
Har funderat på att prova Mättande dag istället för att räkna PP. Är det någon som har gjort det här som har några tips? Egentligen hade jag tänkt göra det för att prova något annat som skulle få det att rassla till på vågen men nu när jag kom hem i morse och vägde hade jag gått ner 1,9kg på två veckor och dessutom passerat mina 10%. Är ändå sugen på att se hur det är att köra mättande dag. Jag skulle vilja baka ett bröd som passar för mättande dag och det står bara Rågbröd grovt med hela korn. Pruttbulle kan väl inte funka då eftersom det innehåller grahamsmjöl eller? Det fanns ett fåtal bröd att köpa som funkade, ska leta imorgon, det fanns inte på vårt ICA.
Grattis till 10%!!!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med brödförslag, jag äter i stort sett inget bröd alls utom receptet på knäckebröd som Honung delade med sig av i Att baka bröd-tråden, och det knäcket gör mig proppmätt.
För övrigt äter jag nästan aldrig varken ris, potatis eller pasta heller. För mig fungerar det alldeles utmärkt att ersätta kolhydraterna med grönsaker, men det är så klart olika vad man tycker om det.