Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Kokt potatis funkar för mig om jag tar tillräckligt lite i relation till protein och fett på tallriken, tror jag.
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag funderar på det här med godis (var på bio igår).
Skumgodis är ju väldigt "billiga", men vad räknas till skumgodis? Är tex. sockerbitar och ahlgrens bilar skumgodis?
Jag räknade först styckpris för dessa, men bytte sen så att jag räknade dem som 100 g lösgodis utan choklad.
Jag hade utrymme i mina vanliga pp, men kan vara bra att veta i framtiden.

Vet inte om någon svarat dig redan?

Ahlgrens bilar "kostar" 12 pp för 125 g, liksom annat godis :)
 
Sv: Viktväktarna

Att stanna kvar på lektionerna är bra, även om Fröken är en tråkmåns kan man sitta där och meditera och få lite tid att göra ingenting medan man faktiskt gör något.

Jag stannade alltid kvar - många av medlemmarna är väldigt kul!:bump:

Den enda behållningen jag får är om jag lyckas språka med någon trevlig medlem. Viktväktarfröken är tyvärr väldigt negativ, och talar alltid om hur svår resan är, att hon gått på viktväktarna i tre år men fortfarande har 20 kg kvar till målvikt, hur sugen hon blir på sötsaker, etc.

Jag menar verkligen inte att man måste vara en trådsmal hurtbulle för att vara fröken, men jag tycker inte heller att det är ett dugg inspirerande att lyssna på en människa som har så otroligt svårt att hålla sig borta från sötsaker. Vartenda möte jag varit på har hon talat om sötsaker, och jag känner bara så här: :confused::confused::confused: Sötsaker är inte alls min akilleshäl liksom.
 
Sv: Viktväktarna

Jag tycker att du har en mycket sund inställning till din viktnedgång! Jag tänker likadant, går det inte bra en vecka ska jag inte deppa ihop totalt och bara svulla på, utan det får bli till att ta nya tag helt enkelt! Vissa veckor är svåra att få ihop, jag får bara se till att de flesta veckorna är mindre svåra. :D
 
Sv: Viktväktarna

Jamen precis! Att om en utav fyra veckor inte går som tänkt så är det faktiskt tre utav fyra veckor som har gått som tänkt! Vilket är bra mycket mer än det var innan jag började med VV! ;)
 
Sv: Viktväktarna

Jag har nogsamt följt pointsen sen jag började, men den här veckan verkar jag inte gå ner... Lite nedslående, men så är det väl!
 
Sv: Viktväktarna

Jag har nogsamt följt pointsen sen jag började, men den här veckan verkar jag inte gå ner... Lite nedslående, men så är det väl!

Deppa inte ihop, så var det för mig också för ett par veckor sedan. Veckan därpå visade vågen - 4 ggr mina normala veckominskning! :eek:
 
Sv: Viktväktarna

Heja, heja heja! :D

He he :D Redan varit i spåret. 2,5 km blev det så ikväll kör jag hemmapass på steppen och rodden. Så hantlar på det of course.

Försöker variera mig. Ett 2,5 kilometerslöp innebär snabbare och intervall. 5 kilometerslöp är mer att ställa in farthållaren och tuffa på. Snart redo för 7,5 kilometer känner jag.

Tror det börjar hända grejer nu :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Jag har nogsamt följt pointsen sen jag började, men den här veckan verkar jag inte gå ner... Lite nedslående, men så är det väl!

Misströsta inte:)

Jag går inte heller ner, står stadigt. Men nu kan jag känna på kläder och verkligen se i spegeln att det börjat röra på sig.
 
Sv: Viktväktarna

kl
Ger mig in här då jag blivit onlinemedlem i VV. Jag har varit med för några år sedan men orkade inte hålla ut men nu ger jag mig på't igen.
Min största last är socker, men jag vet av erfarenhet att om jag kan låta bli sockret i 2 v så är det sedan betydligt lättare och jag kan hålla mig till några få rutor mörk choklad om det blir kris.
 
Sv: Viktväktarna

Det är bara att fortsätta, förmodligen har du minskat någon cm i midjan även om vikten står på samma.
Står du still länge på samma vikt så dubbelkolla dina pp. Både att du räknar/väger rätt och att du inte har passerat viktgränsen för när du ska minska antalet pp (lätt att missa).

Jag har legat på samma vikt 3 veckor i rad nu men kläderna känns lite större än för 3 veckor sen. Förr eller senare kommer det synas på vågen.
Har också noterat att om jag väger mig dagen efter ett träningspass så syns det ingen skillnad på vikten men har jag haft vilodag så brukar det vara ett minus. Funderar faktiskt på att byta vägdag så jag alltid väger mig efter en vilodag för att hålla motivationen uppe.
 
Sv: Viktväktarna

Den enda behållningen jag får är om jag lyckas språka med någon trevlig medlem. Viktväktarfröken är tyvärr väldigt negativ, och talar alltid om hur svår resan är, att hon gått på viktväktarna i tre år men fortfarande har 20 kg kvar till målvikt, hur sugen hon blir på sötsaker, etc.

Jag menar verkligen inte att man måste vara en trådsmal hurtbulle för att vara fröken, men jag tycker inte heller att det är ett dugg inspirerande att lyssna på en människa som har så otroligt svårt att hålla sig borta från sötsaker. Vartenda möte jag varit på har hon talat om sötsaker, och jag känner bara så här: :confused::confused::confused: Sötsaker är inte alls min akilleshäl liksom.

Men vilken otur med en sån fröken. Är hon inte målviktig själv? Låter mycket märkligt att hon ska kunna vara fröken då. Meningen är att fröken ska vara en inspiration genom att visa att det faktiskt går att gå ner och hålla vikten - annars gör hon inte mycket nytta. :cool:
 
Sv: Viktväktarna

Men vilken otur med en sån fröken. Är hon inte målviktig själv? Låter mycket märkligt att hon ska kunna vara fröken då. Meningen är att fröken ska vara en inspiration genom att visa att det faktiskt går att gå ner och hålla vikten - annars gör hon inte mycket nytta. :cool:

Nej, hon är en bra bit ifrån målvikt själv. Och mycket nytta tycker inte jag och fler med mig att hon gör. Men det är kanske inte så lätt att få tag i någon annan, det skulle mycket väl kunna vara så. Fröken har hela tre möten under "min" viktväktardag.

Jag funderar på om jag ska bli online-medlem i stället. Hade önskat att mötena kunde vara mer inspirerande, för jag gillar verkligen att träffa andra människor på riktigt om du förstår hur jag menar. :D
 
Sv: Viktväktarna

Jag äter redan minimimängden så det kommer inte att minska :). Jag ska ju inte veckoväga mig förrän söndag morgon, så jag KAN hinna tappa lite ;)
 
Sv: Viktväktarna

Ah, okej.
Testa att ta fram måttbandet och mät dig, det brukar synas skillnad där även om vågen står still. (Även om du inte mätte när du började kan du ju göra det nu så vet du att det går åt rätt håll nästa gång du hamnar på platå.)

Jag tror att det bara är att hänga i och inte ge sig, tycker att det ofta är i de här lägena när man upplever at man står still som man tappar lite motivation och kanske börjar slarva.

Det är svårt det här med att veta hur kroppen reagerar, kanske måste den få vila lite och vänja in sig vid den minskade mängden mat innan man tappar mer (eller nåt åt det hållet). Ofta går det ju lite saktare när man närmar sig målvikten också, du kanske inte har så många kilon kvar innan du är där?

Hur är det med veckobonusen förresten? Minskar den vartefter man går ner i vikt? Jag reggar själv på en kalorisajt och ca 3 kgs minskning ger 40 kcal mindre/dag att äta för om jag ska hålla min viktminskning, såg också att samma träningspass för 3 kg sedan ger mindre intjänade kcal nu. Kanske är det något sånt du behöver kolla med dina tränings-intjänade pp. Nu hade du väl bara stått stilla någon vecka än så länge så jag tror inte att du behöver oroa dig, utan att du kommer se en minskning nästa vecka om den inte kommer nu.
 
Sv: Viktväktarna

KL

Någon som har bra frukosttips?
Jag äter helst smörgås med bredgott och ost, vill gärna ha något billigare (och mättande) nu.

Om du vill ha macka är en Pruttbulle med 1msk leverpastej 5PP, jag äter alltid en frukt till frukost, gratis, mättande och nyttigt. Ägg till ger 2pp extra.

Annars brukar jag göra havregrynsgröt på en mosad banan, 1/2dl fiberhavregryn och en dl vatten, med en dl mellanmjölk blir det 3pp - det är billig frukost - fast då brukar jag alltid ta ett ägg efter två timmar men då är det ju ändå bara 5pp
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 054
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp