Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Jag tror vissa livsmedel ger olika pp i olika länder också, beroende på mattraditioner... Målet är ju en hållbar livsstil, jag gillar tänket på nåt sätt! Att inte bara kcal spelar roll.
Alla metoder är bra utom de dåliga :).
 
Sv: Viktväktarna

Jag tycker också att upplägget är bättre än ren kcalräkning, just för att som du och flera med dig sagt, att det är en hållbar livsstil som gäller. För mig har inte kcalräkning fungerat men VV fungerar. Jag förstår att jag inte kan äta 100 bananer om dagen utöver mina dagliga points och ändå gå ner i vikt, men gillar ändå att man leds till att göra smartare val hela tiden.
 
Sv: Viktväktarna

<snip>Frukt är fritt, t ex (så var det i alla fall förr). Det kostar dig 0 points att äta ett äpple - och gissningsvis är då några andra livsmedel lite för högt beräknade, eftersom frukten är för lågt beräknad.

Det har ar tyvarr varfor jag inte kan ga med i VV:o Jag ater med latthet ett par kilo frukt till Lunch med lite yogurt for protein ... och knaprar sedan frukt och gronsaker genom hela dagen ... och mestadels frukt och gronsaker till Middag:crazy: Det gjor det sa mycket lattare att rakna kalorier, jag hittar latt pa natet hur manga kalorier saker och ting har ... och lar mig att satta vissa begransningar ... (Jag bor i den stat som oldar mest persikor i USA, lat mig bara saga att det ar tur att sasongen ar over;))
 
Sv: Viktväktarna

KL

Första veckan visar på -3,4 kg.

Jag är såklart jättenöjd, men vet också att det kommer att gå betydligt långsammare nu.
 
Sv: Viktväktarna

Äsch, man kan ju köra vv och lägga in en egen begränsning på max 4 frukter per dag om man vill :).

Sen tror jag det är få som blir tjocka av frukt. Oftast är det ju något annat också...
 
Sv: Viktväktarna

Jag ska gå ner 10 kg. Kom i efterhand på att jag valde att starta min "tyngsta" vecka (om man ser till naturlig variation under en månad).

Blir spännande att se resultatet nästa vecka.
 
Sv: Viktväktarna

Oavsett vilket tycker jag det är otroligt inspirerande att se en skjuts i rätt riktning. Det är lättare att fortsätta på rätt spår när vågen belönar varje vecka. Klart det kommer fortsätta gå åt rätt håll, men kanske inte i den takten ;)
 
Sv: Viktväktarna

Det har ar tyvarr varfor jag inte kan ga med i VV:o Jag ater med latthet ett par kilo frukt till Lunch med lite yogurt for protein ... och knaprar sedan frukt och gronsaker genom hela dagen ... och mestadels frukt och gronsaker till Middag:crazy:

Jag förstår dig! Är man viktväktare och inte går ner är nog fruktintaget det man bör se över först.

Men ätandet som du beskriver... Du kan ju aldrig vara mätt! Om du äter mer protein, fett och långsamma kolhydrater blir du lättare tillräckligt mätt för att hoppa frukten.
 
Sv: Viktväktarna

*Kl*

Jag trippar in i tråden eftersom jag imorgon bitti börjar räkna PP :laugh: Det ska bli spännande att se hur det fungerar.
För min del är nog frukost det svåraste. Främst för att jag sällan äter frukost men också för att jag har dålig frukost-fantasi. (Är det gott om tid är det inga problem med fantasin. Men gott om tid är det sällan när jag ska köra hemifrån strax efter klockan 6.) Imorgon ska jag, för första gången i mitt liv, prova att koka ägg :D

Hur noga är det med fasta mattider? Jag jobbar olika tider varje dag, skiftar mellan främst 6.45-16, 10-19, 7.15-17.45 och 6.45-19. Det innebär att såväl frukost som lunch och kvällsmat varierar. Kvällsmaten är nog det som ligger stadigast, ca 19-20.

Jag jobbar också skift, 6.45-15.30, 13.45-21.30 eller 21-07. Det svåraste tycker jag är natten - att planera vad jag ska äta före eller efter midnatt men det går ganska bra ändå. Mitt råd till dig är att tänka att det är lagom att äta något var tredje timma - dvs 5-6mål mat per dygn varav tre riktiga mål och två till tre mellanmål beroende på hur din dag ser ut. Oavsett hur du jobbar så är du ju vaken ungefär samma antal timmar. Vad jag har förstått så är det bra för kroppen att äta ordentligt timmarna efter att du stigit upp på morgonen för då behöver kroppen fylla på med näring efter nattens fasta. Om du har svårt pga ditt jobb att hitta tid till mellanmål så kan du ju ta en frukt eller lite nötter till mellanmål - det är ju lätt att ha med sig. Bra frukost när du har bråttom är kalla kokta ägg som du kokat dagen innan. Fast det är nog mer att hitta vanan. Havregrynsgröt kokar sig själv i micron på två minuter medans du klär på dig så det är ju bara att slänga på lite lingon och mjölk så är det klart. Lycka till!
 
Sv: Viktväktarna

Min bästa hushållsmaskin är förresten äggkokaren. Bara att slänga i äggen och rätt mängd vatten och sen kan jag fixa, packa och klä på mig. Maskinen väsnas när den är klar så det gör inget att jag glömmer av att jag håller på att koka ägg :D, man hinner till och med ta en snabbdusch medans den jobbar själv
 
Sv: Viktväktarna

Det är egentligen inte tid som är det svåra utan lämplighet. Att sitta och käka frukt eller nötter framför de intagna är inte alltid så bra ;) Ibland finns det utrymme att smita iväg för mellanmål men det är ingen garanti.

Till frukost idag åt jag två kokta ägg och en banan. Det funkade inte riktigt utan jag var väldigt hungrig redan ett par timmar före lunch. Havregrynsgröt mättar kanske bättre men jag föredrar sådant som jag kan ta med mig och äta precis innan jobbet börjar. Får prova och se om det funkar att äta frukosten hemma.
 
Sv: Viktväktarna

Gå in på VVs tipssidor och leta fram frukosttips och se om du hittar något som verkar bra att ha med sig, så kan du prova lite olika och se vad just du blir mätt på.

Kanske smoothie med kvarg, yoghurt och lite olika bär/frukter? Kanske med en macka eller ett ägg till också.

Jag har fått prova mig fram lite och såsom mitt schema ser ut nu är det perfekt för mig att äta en tallrik lättyoghurt med en matsked sylt och en banan i, och så en brödskiva (helst polarbröds rågkaka) med lätt creme cheese på, vilket blir 7pp med de mängderna jag tar. Dock går jag inte jättelång tid mellan frukost och lunch som det är nu, så vi får se om jag får ändra på standardfrukosten om jag måste gå längre mellan.
 
Sv: Viktväktarna

Jag bakade i helgen och passade på att göra brödet som finns med tidigare i tråden. Jag tycker att det mättar bra, speciellt tillsammans med en matsked keso.
 
Sv: Viktväktarna

knapplån

Någon som har recept på gratis kräm? Det finns inte med på viktväktarna online men jag vet att min kompis gjorde kräm när hon var viktväktare och hade maizenamjöl i och den hade inga points. Jag ska plocka blåbär och göra kräm till kvällsmat. Någon som har recept?

:cool: :devil::banana::bump:
 
Sv: Viktväktarna

Är det bara för mig som Viktminskningsredskapet strular? När jag försöker öppna fönstret så står det:
Oops! The Plan Manager's having technical difficulties.
Please close your browser and reopen it; if that doesn't work, try clearing your cache and/or cookies. You can find instructions for clearing your cache and clearing your cookies in the Help section

If you're still having trouble, let Customer Service know.

Omstart hjälpte inte. Det har fungerat tidigare så det här var störigt :crazy: Skriver ner vad jag har ätit och druckit och hoppas det fungerar imorgon.
 
Sv: Viktväktarna

Är det bara för mig som Viktminskningsredskapet strular? När jag försöker öppna fönstret så står det:


Omstart hjälpte inte. Det har fungerat tidigare så det här var störigt :crazy: Skriver ner vad jag har ätit och druckit och hoppas det fungerar imorgon.

Fråga i forumet på vv-sidan istället, jag fick hjälp snabb när jag hade problem att göra blogginlägg, det kan vara någon inställning i din webläsare
 
Sv: Viktväktarna

Har du rensat cachen och tagit bort cookies ?
Jag hade samma fel och gjorde det sen funkade det
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 054
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp